Onko muilla huonoja kokemuksia Sampo pankissa asioinnista?
Ollaan ajateltu ottaa asuntolainaa ja nyt tuntuu, että pankki ei saa asioita hoidettua. Meinattiin hoitaa laina valmiiksi, jotta voidaan tehdä tarjous asunnosta, kun sopiva kohdalle sattuu. Aina puuttuu jokin todistus tai jotain, että koko ajan asiat nyt takkuaa. Miksi ei sano kerralla mitä tarvitaan ja mitä tarvitsee hoitaa, että lainan vahvistus onnistuisi. Sit vielä ajateltiin ottaa lainalle valtion täystakaus, joka makssa hieman enemmän, niin virkailija kysyi " millä me tämä aiotaan maksaa" voi hyvät hyssykät!!! Ajateltiin vaihtaa pankkia, jospa ne asiat alkaisi sujumaan vähän paremmin.
Kommentit (11)
ettehän saa asuntolainaa, jos ette voi todistaa että ostatte sillä rahalla asunnon. Asuntolainojen korot ovat pienemmät kuin muiden lainojen.
vaikka asuntoa ei vielä olekaan katsottuna. Laina nostetaan vasta sitten, kun asunto löytyy!!!
Vaiko olenko väärässä????? Pankissa ovat olleet sitä mieltä, että asia kannattaa näin hoitaa!
mutta ap kertoi että ovat ottamassa lainaa.
Kyllä minusta on asiallista pankin kysyä että millä tai miten olette aikoneet lainan hoitaa, kyllähän se pankki rahansa takaisin haluaa ja mieluummin juuri teiltä itseltänne.
Kävin sitten uudelleen asioimassa tiskillä, ja meinasivat pimittää minulta ne rahat.
Melkoisen väännön jälkeen sain onneksi omani takaisin ja kämäsen kynän hyvitystä!
EI mennyt kauaa, kun vaihdoin pankkia.
ei sitä millä hoidetaan lainaerät! Minusta se oli epäkohteliasta kysyä sitä, sillä meillä oli tiedossa että maksaa enemmän. Ei kai me nyt sitä vaihtoehtoa olisi edes harkinneet, jos meillä ei siihen olisi ollut varaa. Kyse oli " vaan" 1000 eurosta.
ap
olimme juuri valmistumassa olevia opettajia eli työtä piisaa. Autolaina olisi ollut 10 000e, luottotiedot yms. kunnossa eikä muuta lainaa. Menimme sitten naapuripankkiin, jossa palvelu oli loistavaa. Nykyisin meillä onkin kaikki raha-asiat siellä.
Tottakai minä sen tiedän ja ymmärrän ja näin kuuluukin olla. Minä napisinkin nyt siitä asiasta, etteivät pankista sano kerralla mitä tarvitaan. Aina kun yhden asian olemme hoitaneet, niin sitten on taas joku muu asia.
Paikallisosuuspankista, jonka asiakkaita ollaan oltu piiiiiitkään, ollaan saatu vaan paskaa käteen. En ala täällä asioitamme tarkemmin selvittämään, mutta suuressa kriisissä tuntui että pankki vain vittuili ja hankaloitti elämäämme soittelemalla ja painostamalla. Ei liity asuntolainoihin tuo asia. Sitten kun löysimme talon, jonka halusimme ostaa, meni koko lainaneuvottelu sen todisteluun, että talon rakentaja ei ole huijari ym. outoa, ja talo meni sivu suun. Niinpä vaihdoimme pankkia, kävimme useassa pankissa mutta Sammon kanssa päästiin parhaaseen sopimukseen asuntolaina-asioista niin, että voitiin keskittyä rauhassa talon etsintään.
En todellakaan ikinä palaa paikallisosuuspankin asiakkaaksi, vaikka muuten voin kyllä pankkia vaihtaa. Kaiken huippu on, että vaikka minä olen koko elämäni ollut ko. puljun asiakas (mieheni vasta yhteisen asuntolainan myötä) niin en ole koskaan saanut heiltä mitään joulu- tms. lahjoja, siis näitä kauppakasseja, lippiksiä ym. joita en siis edes haluaisi. Mutta nyt kun heiltä lähdimme, niin johan saimme kumpikin joululahjaksi sukat ja imelän kirjeen, kuinka haluavat pitää hyvistä asiakkaistaan huolta, mutta aikaa ei ole ollut ym. lässyn lässyn.
Ap:lle, että jos tuntuu että hommat pankin kanssa tökkii, vaihtakaa pankkia! Meitä kaduttaa kun emme heti silloin sen henk. koht. kriisin yhteydessä vaihtaneet, koska johtahan ym. käytös oli törkeää. Silloin ei vain ollut voimia siihen.
Vierailija:
Kaiken huippu on, että vaikka minä olen koko elämäni ollut ko. puljun asiakas (mieheni vasta yhteisen asuntolainan myötä) niin en ole koskaan saanut heiltä mitään joulu- tms. lahjoja, siis näitä kauppakasseja, lippiksiä ym. joita en siis edes haluaisi.
Siis en ole koskaan niitä tavaroita halunnut, en nyt näitä sukkiakaan. Meitä vaan huvitti tää, että vaikka on koko ikänsä ollut asiakas, eivät he ole sitä koskaan mitenkään huomioineet. Mutta nyt, kun huomasivat että asuntolaina on maksettu, miehen tilit lopetettu (mulla vielä yks opintolainan takia) niin jo alkaa typeriä lahjoja tulla...
Mun purnauksen syy on se, että heillä ei ole vuosien saatossa ollut mitään käsitystä asiakaspalvelusta, vaan asiakkaita kohdellaan törkeästi, monella tapaa. Ja tarkoitan nimenomaan pankin ylintä henkilökuntaa. Ystäväni on töissä pankissa, ja kertoo että sieltä lähtee koko ajan asiakkaita tämän takia...Mahtaa näin joulun alla sukkia tulla postissa monellekin...
t. se paikallisosuuspankin ex-asiakas
En todellakaan asioi enään ikinä kyseisen rahalaitoksen kanssa.