Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 51+++

17.12.2007 |

Edellisen viikon pulinat.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11910844&p=3&tm…

Ja sitte tälle viikolle.

Neljäs yö on menossa ja sitte alkaa pitkä vapaa.. ihanaa.

Kävin perjantaina neuvolassa ja kaikki oli maha-asukilla hyvin, ellei hikkaa lasketa:) Neuvolatäti oli merkannu raskausviikon väärin, eli en ihan niin pitkälä ollut, kun luulin. Painoa ei ollut tullut juurikaan lisää, mikä on ihan kiva, kun sitä muuten on kerinnyt tulla jo 10 kiloa. Nyt sitte odotellaan innolla ja kauhulla perjantain rakenneultraa:)

Yön hiljaisina tunteina tajusin, ettei tässä oo enää, ku viikko jouluaattoon ja kaikki lahjat on ostamatta, jopa kinkku. Täytyy vapaalla korjata asia. Onneks en oo ikinä stressanu joulua, enkä ressaa nyttenkään. Koko joulu menee töissä yövuorojen parissa, mutta se ei haittaa. Onneksi saa olla päivän kotona.

Tässä nyt asiaa lyhykäisyydessään.

Hyvää alkanutta viikkoa toukotuhisijoille!

Burmilla ja maha-asukki 18+2

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella teillä on ollut jo ns. harjoitussuppareita. Te joilla tästä asiasta on jotain tietoa ja kokemusta niin kysyisin onko aihetta huoleen jos sellaisia jo nyt tuntee. Mulla tänään nimittäin ensimmäistä kertaa alavatsa kovettu ja oli semmoinen tunne, että nyt pitää todellakin levätä. Olen aikaisemmin luullut että niitä tulee vasta lähellä synnytystä. Ihanaa jos joku vastaisi minulle nopeasti, sillä vähän rupes huolestuttaa!

maria7

rv 21+6

Vierailija
22/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermostuksissani laitoin raskausviikot väärin. Eli menossa on 20+6 eikä 21+6.

maria7

20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään äitiyspolille aika, niiden kipeidenkin supistusten takia. Tehtiin siinä samalla sitten taas rakenneultra, vaikka viikko sitten kävin yksityisellä:) Pienellä kaikki näytti olevan hyvin, painoa on 280g. Se on alusta asti ollut hiukka pienempi, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Sain jo neljännen kerran kommenttia kuinka on vilkas vaavi:) Taitaa kaveri isäänsä tulla, kun äiti on tällainen laiskiainen..

Paikat oli kiinni eikä sen suhteen mitään ongelmia.

Maria7: Kyselit niistä suppareista, mun tietääkseni niitä kivuttomia voi just näillä main alkaa tulemaan, niistä ei tarvitse huolestua! Mutta kivuliaita ei saisi vielä olla...

Jouduin varaamaan uuden ajan ultraan rv 28+ eli helmikuulle, kun ultraaja oli nyt hiukan sitä mieltä, että istukka on niin lähellä kohdunsuuta, että täytyy sitten tarkistaa ettei ole este synnytykselle. No näkeepähän sitten taas pikkiriikkisen! :)

Niistä unista.. Otin aamupäivällä päiväunet ja näin unta että vauva syntyi jo.. Syntyi klo 14 ja minut passitettiin kotiin jo klo 15. Illalla kun mentiin katsomaan vauvaa, niin hoitaja vaan kattoi koneelta että juu se on kuollut. :( Se painoi unessa just sen 280g. Kauhea uni!!!

Mutta eiköhän tuossa jo ollut tarpeeksi omasta navasta tältä erää=)

Lennu rv 20+1

Vierailija
24/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten käytiin Brunolla 4D-ultrassa. Heti kun vauvasta kuvan näin, niin ajattelin, että tuon täytyy kyllä olla poika kun on niin pojan näköinenkin. Ultrauksen lopussa tämä varmistui. Meille on siis 100%:sti tulossa toinen poika. Bruno näytti kuvista selvääkin selvempää pippeliä, joten erehtyä ei voinut. Sama juttu oli aikoinaan esikoisen kanssa. Saatiin siitä jopa kuva kotiin. Saa sitten pojille ísompana näytellä, että tuossa ne nyt sitten näkyy. ;)

Rakenteet ja muutkin käytiin tosi tarkkaan läpi ja sain todella kattavan selvityksen sintin rakenteista A4-paperille kirjattuna. Tuli hyvä mieli siitä, että kaikki oli hyvin ja sintti kasvanut kuten pitääkin. Painoarvionkin sain ensimmäistä kertaa ja se oli 399g.

Suloista oli pientä katsella ja kovasti tämä tulokas muistutti isoveljeänsä. Kesken tutkimuksen pientä väsytti ja iso haukotus näkyi ruudulla. Silloin kyllä nauratti, oli niin hellyyttävän näköistä...

Lopputuloksena täytyy sanoa, että oli kyllä rahan arvoinen tutkimus (154,94 ¿). Meille kun paljastui ultrassa, että istukka onkin mulla etuseinämässä eikä takaseinässä niinkuin Jorvin ultraaja väitti. (Täytyy kyllä sanoa, että tämä vain entisestään heikensi mun luottamusta kyseisen Jorvin ultraajan tekemään rakennetutkimukseen). (Mä olin kyllä ihmetellyt itsekseni sitä, että liikkeet ovat niin vähän tuntuneet kun esikoisesta tuntui enemmän samoilla viikoilla. Ajattelin sitten vain sintin olevan rauhallisempi tapaus kuin isoveljensä.) Hyvä kun käytiin Brunolla ja tuokin asia selvisi.

Kaiken kaikkiaan oli hyvä reissu ja muistoksi saatiin nippu kuvia ja DVD pikkuisesta. Sukupuolikin on nyt sitten selvillä. Alankin varmaan jo tänään miettimään nimiä.

Marialle vielä, että kivuttomat supparit ovat aivan normaaleja ja mullakin ne alkoivat esikoisesta joskus siinä rv 20 tienoilla. Kivuliaita ei saisi olla kuten edelläkirjoittanut jo kertoi.

Pikkupapu ja pikkupoitsu rv 21+2

Vierailija
25/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista Lennu ja Pikkupapu! Kiva kuulla että supistukset ovat ihan normaali juttu tässä vaiheessa. Kävin tänään vielä lääkärissä ja se sano ihan samaa. Antoi pari päivää saikkua ja käski lepäämään, mutta muuten ihan huoletta voi olla. Kummallista, että tästä ei ole puhuttu missään oppaissa tai neuvolassa, sillä mulle ainakin tää on ihan uus juttu. Olen aina ennen luullut, että lähellä synnytystä alkaa supistelee ja että silloin vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä. No kaikkea uutta sitä oppii tässä matkan varrella. Ja ihanaa, että on tämä vertaistuki verkossa, josta saa heti tietoa. Sillä lääkäri oli vasta seuraavana päivänä ja jo illalla luin teidän kommenteista että ei ole mitään hätään. Niin sainpa nukkua yöni rauhassa. :)

Unista täytyy vielä sanoa, että näin viime yönä unta, että synnytin vauvan (oisko liittynyt jotenkin niihin supistuksiin) ja menin ihan lungina seuraavana päivänä töihin ja kaikki ihmetteli, että missä vauva on. Ja minä olin että ai niin täytyy hakea se sieltä sairaalasta töiden päätyttyä. Huh Huh! No positiivista oli, että olin synnytyksen jälkeen takaisin normaalikuosissa, mutta en mä nyt ihan noin nopsasti haluais mennä takas töihin. :)

Ja vielä Pikkupavulle onnittelut pojasta!

maria7 + pikku poitsu

rv 21+0

Vierailija
26/45 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki oli oikein hyvin. ei mitään ongelmia... oon kans tuntenu niitä harjotus suppareita jo vähän aikaa ja juuri kun kerkesin tänään kätilölle sanomaan ettei ne oo " sattunu" yhtää.. nyt illalla ne oli vähän kipeitä tai sellasia " polttavia" , mut sitten vain menin lepäämään ja ne meni ohi kyllä. tänään ollu töissä tosi raskasta ja muutenki ollu kiireinen päivä niin kai se sit alko ilmottamaan et nyt iisisti...

Palatakseni ultraan saatiin selville sukupuolikin =) Kätilö kysyi kumpaa odotan ja sanoin että vähän on poika olo ollut viime aikoina ja kysyin sitten että näkyykös siellä sitten kumpi ja kertooko sen ja kertoi että kyllä siihen tuntemukseen yleensä kannattaa luottaa ; eli selvä poikahan sielä oli. Ei voinut erehtyä, ihan omin silminkin näin sen pippelin siellä =) Huvittavaa ;) eipä ihmeempää kun kaikki niin hyvin on, eli nyt lepäilemään takas ....

Rv 20+1

Vierailija
27/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille toukomammoille.Tänään olisi sitten minulla vuoden viimeinen työpäivä,parin viikon loma odottaa,mukavaa.! Siksi kai olenkin niin pirteänä täällä ylhäällä ja koneella.Ei vaineskaan kyllä täytyy sanoa että käyn melkein päivittäin täällä kurkistamassa ja lukemassa teidän muiden kuulumisia vaikka itse olenkin laiskemman puoleinen kirjoittelija.Todella mukava kun on tälläinen vertaistukipaikka,kaikki ollaan samassa tilanteessa.Silloin kun odotin vanhempia tyttöjäni(90,91 ja 93) ei todellakaan tämmöistä ollut! Niin ja mekin saimme sitten äitipolilta sen kauan kaivatun tiedon lapsivesipunktion tuloksista että että kromosomeiltaan terve neljäs tytöntyllerö on meille tulossa.Se oli kyllä niin järkyttävän ihana uutinen että itkettää ihan alkoi...Mieshän meillä alun alkaen olikin tyttöä toivonut ja sanoikin jo ihan odotuksen alkuvaiheilla että kyllä hän minulle sen neljännen tytön tekee! Heh nyt on hänkin sitten jo ihan höpsähtänyt suunnittelee nimeä tytölle ja joulukortteihin laittoi vauvan kutsumanimen...Rakenneultrassa mekin sitten käytiin vihdoista viimein,kaikki oli hyvin,pikkuinen painoi jo 366 g taitaa tulla pikkuinen pullukka niinkuin äitistäänkin;)...Jalat viuhtoi kovaa vauhtia ja ujomman sorttinen taitaa olla kun toista kättä piti pikkuisen nassun edessä. Meinasi kai että mitäs tänne tulette minua kuvailemaan;)...Jotenkin hellyttävää! No niin nyt lopettelen kohta tulee jo kiire töihin. Toivottelen oikein ihanaa joulunalusaikaa kaikille toukomammoille ja nautitaan pienistä masuvauvoistamme!! Toivoopi miiu rv 21+1

Vierailija
28/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Vihdoinkin paino on alkanut nousta, lähtöpainoon tullut nyt lisää 3kg, viimeksi kun oli tippunut kilon niin sain pienet marinat neuvolatädiltä. Se täti taitaa kyllä olla vähän uuno.. Minulla on alusta asti ollut hemoglobiini tosi alhainen ja viikolta 13+ olen rautaa popsinut. Viime käynnillä oli hB 97 ja päätettiin että alan syömään tuplakuuria, eli 2 tbl päivässä. No, tänään hB olikin enää 95 tuplakuurista huolimatta, mutta jatkan silti samalla kuurilla! Syön siis Obsidania. Olen kuullut, että monet juovat jotain litkua raskausaikana joka sitten auttaa? Onko täällä ketään? Ihan hullua, että pitää syödä samaa valmistetta, kun siitä ei kerran ole yhtään mitään apua!!! Mitähän sen tädin päässä liikkui, varmaan joululoma.. :P

Viime yö oli kamala, pyörin sängyssä enkä saanut unta, vielä kahdelta katsoin kelloa. No, heräsin sitten neljän jälkeen kauheisiin kipeisiin supistuksiin. Siihen päälle tuli kovat ylävatsakivut ja luulin kyllä että taju lähtee.. (Olin ihan varma, että nyt se sitten syntyy) Suppareita kesti puolisen tuntia ja kun ne loppuivat, lensikin sitten oksu. :x En ole oksentanut 5-6 viikkoon ja olin jo lähes ehtinyt unohtaa miten kamalaa se on! Toivottavasti tuo nyt oli vaan sellainen kerta oksu, ettei taas ala se h*****i!

Meillä on kaikki jouluostoksetkin tekemättä, huomenna olisi tarkoitus lähteä kaupungille. Hieman jännittää, miten alkaa supistelemaan kun liikkeitä kiertelee, pitää varmaan ihan hissukseen kävellä ja pitää muutama kahvitauko välissä.

Täällä on ollut puhetta siitä sukupuolen selvittämisestä. Me ei tahdota tietää etukäteen, tai siis minä en tahdo;) Isäntä kyllä yritti ennen rakenneultraa, että jos kuitenkin voitaisiin kysyä näkyykö, mutta en antanut periksi. Jotenkin tämän esikoisen kohdalla haluaa säilyttää jännityksen loppuun asti, en sitten tiedä mahdollisista tulevista lapsista. Minulla on kyllä alusta asti ollut ihan tyttö olo, saas nähdä. :)

No joo, tässä nyt näette miten käy kun jo kaksi viikkoa pyörinyt täällä neljän seinän sisällä, tylsää on! Siksi siis raamattua teille tähän rupesin kirjoittamaan. Koittakaa kestää! :D

Lennu rv 20+3

Vierailija
29/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen rautalitkun nimi on [b]Kräuterblutsaft[/b] ja monella tosiaan toiminut ihan tehokkaasti hempan nostattajana.

Hyvää joulua kaikille, taidan vetäytyä jo joulun viettoon, kun huomenna lähdetään maalle ja palataan vasta joulun jälkeen. Tosin onhan se netti sielläkin, mutta ehkä vois pitää vähän lomaa siitäkin! ;D

t. cadavera rv 18+6

Vierailija
30/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Tänään oli minullakin viimeinen työpäivä ennen joulua. Ihana päästä hetkeksi lomalle. 7.1 alkaa sitten taas koulut eli työt¿.no jaa, parissa viikossa kerää kyllä varmaan paljon voimia taas tulevaan¿

Tänään lähdetään täältä joulun viettoon Lahteen.. ens perjantaina sitten takaisin tänne ultraan kurkkimaan pikkuista uudemman kerran.

Pikkuisen potkut on kyllä ihania ja kyllä ehtii huolestumaan jo, kun ei joku ilta tavanomaiseen aikaan potkuja tunnukaan¿ varmaan uniaika silloin, mutta kyllä se heti osaa huolestuttaa¿.

Muutama päivä jouluun¿

- sylinalle ja nökö 19+2

31/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hätäseen tulin täs koneella käymään, ihan vain jouluja toivottamaan...

Eipä mitää uutta tämän auringon alla, että eipä olis kummempia kuulumisia kertoakkaa. Paitsi että taas on hiivan oireita, voi p**ka!!!! Kolmas lyhyen ajan sisällä, yäääh.

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE TOUKOKUISILLE!!!

KK

Vierailija
32/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, kiitos Maria ja sulle myös onnittelut pojasta!

Mussunmussulle onnittelut pojasta ja Miiulle neljännestä tytöstä!

(.)Tänään oli sitten neuvola vuorostaan. Painoa oli tullut nyt oikein reippaasti lisää, sellaiset 675g viikossa. Hui! Sitä se joulusuklaan syöminen teettää. Täytyy tästä eteenpäin pitää vähän tiukempaa kuria ainakin noiden makeiden syömisten suhteen. Verenpaine oli hyvä ja hemoglobiini oli laskenut 142:een eli hyvä sekin. Kohtu on nyt mulla noin navan korkeudella ja sf-mitta oli noin 17,5-18 cm. Lopuksi kuunneltiin taas sydänäänet ja napakat äänet saatiin kuuluviin potkuilla terästettynä. Poitsun syke oli sellaiset 130-136, eli hyvin on meillä molemmilla pojilla noi sykkeet pitäneet paikkaansa (poikasykkeet).

Kelan papereita ei vielä antanut vaan saan ne sitten seuraavalla kerralla 16.1 kun on vuorossa lääkärineuvola. Eli niitä papereita saan nyt sitten jonkun aikaa vielä odotella.

Kävin tänään myös pojan kanssa ostamassa tälle uudelle tulokkaalle H&M:sta kaksi 50 cm:stä vaaleansinistä bodya. Esikoisen aikaan mulla ei ollut tarpeeksi noita pieniä kokoja ja oli tosi ärsyttävää pitää vauvalla yllä liian isoja vaatteita. Nyt päätin, että kunhan sukupuoli selviää niin ostan muutaman 50cm:en vaatteen (niitä ei ole aikaisempaa yhtään) ja muutaman 56 cm:en vaatteen lisää. Kauheasti ei tarvitse tällä kertaa vaatetta ostaa kun esikoiselta on kaikki jäljellä ja vielä hyvässä kunnossa, mutta onhan se kiva aina jotakin pientä uutta ostaa tulevallekin vauvalle.

Hyvää viikonloppua toukotuhisijoille sekä hyvää joulua niille, ketkä jo joulun viettoon lähtevät eiväktä enää koneelle ennätä!

Pikkupapu ja pikkupoitsu rv 21+4

Vierailija
33/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään neuvolassa kun alkanut tulemaan kipeitä supistuksia ja tuo valkovuoto taas... Näyttää siltä, että bakteerivaginoosi on uusinut :( Pari viikkoa sitten sain kuurin kun " jäin kiinni" papa-kokeessa. Pysyi viikon poissa ja nyt sitten taas :( Labraan vein pissanäytteet ja ne ok, joten lääkäri kirjoitti eri ab:n nyt. Toivottavasti auttaa *bd* Jos ei niin tulee joku estolääkitys. Ikävä antibiootteja nyt käyttää, mutta pakkohan se on kun voi pahimmillaan muuten johtaa keskenmenoon. Onko muilla ollut tätä?

Onpas Lennulla hb alhaalla :O Olen myös kuullut hyvää tuosta Kräuterblutsaftista. Toivottavasti auttaisi sinullekin.

Onnittelut taas kaikille ultrassa käyneille! On se vaan niiiin ihanaa nähdä se pieni <3

Epe ei sitten tavattu maanantaina Kontinkankaalla. Meillä oli aika jo aamusta. Ja kyllä se masu siitä vielä kasvaa ;)

Kaikille toivotan oikein hyvää ja rauhallista joulua! Turvallista matkaa kaikille liikenteeseen lähtijöille. Mekin parin tunnin päästä lähtään ajelemaan mun vanhempien luo ja vietetään joulun pyhät siellä. Onneksi ei ole matkaa kuin 100 km.

Kielo ja manu 18+4

Vierailija
34/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama bakteerivaginoosi, joka todettiin rv 14 jotain. Mun tapauksessa tuo oli ollut jo kauemman aikaa, mutta mullahan se eka gyne ei ottanut todesta mun epäilystä, eikä tutkinut asiaa. Mähän tilasin sitten toisen ajan toiselle gynelle, joka testas positiivisen tuloksen. Hoidoksi sain klindamysiinivoiteen olisiko ollut Dalacin nimeltään. Olen kans jatkuvasti, sen jälkeen, itseäni tarkkaillut, että onko se uusiutunut, koska raskaana olevilla näin herkästi tapahtuu. Toivottavasti saat siihen kunnon hoidon, ettei se pääse raskauttasi häiritsemään.

Vierailija
35/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sopiva painonnousu menikään raskausaikana? Kuinka paljon sai tulla viikossa, että pysyy ihan normaalin rajoissa? Mulla on tullut tällä viikolla vajaa pari kiloa ja sormet on ihan turvoksissa. Toissapäivänä kävin neuvolassa ja pissanäyte oli puhdas. Vähän on sellainen olo, että pitäisi ruveta tarkkailemaan syömisiään, mutta kun on niin nälkä koko ajan :(

Ja kaikki paino tulee poskiin :)

Vierailija
36/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moneen viikkoon käynyt koneella.

Kaikki hyvin täällä. Kävin 10.12. neuvolassa (rv16+6) ja paino oli laskenut 1,2kg. En tiedä mistä johtuu, syön kyllä reippaasti. Terkkari ei oikein tykännyt, ja uhkaili hieman, että jos paino ei ole noussut seuraavaan käyntiin mennessä niin sitten pitää tehdä jotain.. iik!!

Rakenneultra 4.1. vasta :(

En ole vielä tuntenut potkuja, mutta eka lapsi, joten kai ihan normaalia...?

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille!!

sama84 rv 18+3

Vierailija
37/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen]Löysin tämmöistä asiaa [b]painonnoususta[/b] ja muistelinkin tuon 500g/vko itsekin ihan oikein.

Painonnousu

Neuvolassa seurataan myös äidin painon kehitystä. Paino lisääntyy raskauden aikana noin 8-12 kg, josta sikiön paino on noin 3,5 kg. Raskauden 20 ensimmäisen viikon aikana odottavan äidin paino nousee parisen kiloa ja sen jälkeen korkeintaan 500 g viikossa. Runsas, äkillinen painonnousu on merkki turvotuksesta, joka saattaa liittyä raskausmyrkytykseen.

www.espoo.fi

Aika jännää, miten eritavalla tuohon painonnousuun ja laskuun suhtaudutaan neuvoloissa. Riippuu varmaan paljon siitä lähtöpainosta, mutta mulla edellinen terkka kyllä oli siitä enemmän huolissaan kuin nykyinen. Nyt paino laskenut n. 4kg lähtöpainosta, mutta varmaan lähtenyt jo nousuun. Terkka vaan sanoi, ettei tarvi tullakaan painoa ennen rv25! Edellisessä raskaudessa paino tippui vain noin kilon ja silloinen terkka alkoi jo puolivälissä raskautta huolehtimaan, että pitäs enemmän nousta. Ja painoindeksi on jotain 27, etten ihan laiheliinikaan ole ja ei tuo pudotus haittaa, hyvä vaan, jos ei niin paljon nouse kuin esikoisen aikana. Uuden vuoden aattona sopivasti neuvola, josko sitten joulun syöpöttelyt kostautuu puntarilla. :D[/color]

Vierailija
38/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä tänne kummempaa, saikulla edelleen. pomo tos jo soitteli ja kyseli milloin tulen töihin takas mut saa nyt nähdä mitä lekuri sit sanoo ens viikolla kun sinne menen.

mulla on varmaan istukka etuseinässä kun potkut tuntuu harvakseltaan ja voi olla monenkin päivän tauko ettei tunnu lainkaan. esikoisesta kun istukka oli takaseinässä niin potkutkin tuntui hyvin.mutta eiköhän vauvalla silti kaikki ole hyvin.

monet onkin jo käynyt rakenneultrassa, mun täytyy odottaa 11.1 asti, tuolloin on 20+ viikot menossa.en vielä tiedä haluanko tietää sukupuolen etukäteen, toisaalta haluan ja toisaalta olis kiva pitää salaisuuteta synnytykseen asti mutta voipi olla että uteliaisuus voittaa ;)

oikein hyvää joulun odotusta kaikille!

manti rv17+0

Vierailija
39/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehumaan tota kräuterblutsaftia!!! oon kans kuullu että on auttanu !

Itellä tulee suppareita kans välillä, tuntuvat välillä lähinnä epämiellyttäviltä mut sit vaan lepäilemään... mulla on työ kans niin rasittavaa ettei ihme jos välillä supistelee.. mutta Hyviä joulun odotuksia Kaikille!!

ps. kiitos onnitteluista pikkupapulle =)

Rv 20+2

Vierailija
40/45 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Eilen oltiin ultrassa ja pienellä kaikki hyvin. Sukupuolta ei kysytty enkä usko et ois sitä Jorvissa kertoneetkaan, edellisellä kerrallakin suhtauduttiin niin niuhosti. Hyvin näky kaikki rakennejutut, niistä saatiin kiitettävästi infoa myös ultranneelta kätilöltä. Kovasti joutui välillä metsästämään asukkia kun toinen suhteellisen vilkkaasti välillä yritti karkuun. Ainoa mitä ihmettelin jälkikäteen, oli ettei tullut mitään puhetta mitoista muutoin kuin että vastaa ihan normaalia kasvua. Enkä sitten ite tajunnu kysyä.

Nyt alkoi " huikean pitkä" joululoma jota odotinkin jo kovasti. Välipäivinä pitää töissä käydä pyörähtämässä mutta silloin on onneks tiedossa lyhyitä ja rauhallisia päiviä, ens vuonna sit taas alkaa tohinat.

Kummallisen hajuaraks oon muuttunu. Aiemmin ei mitkään eritteet, ihmisten tai eläinten, oo tehny tiukkaa mut nyt on jo tuskasta käyttää lapsia vaipanvaihdossa. Saa nähdä, helpottaako tää jossain vaiheessa vai jatkuuko loppuun asti.

Nyt on pakko suunnata höyhensaarille kun on ollu aikanen herätys joten jokaiselle mukavaa ja rentouttavaa joulunaikaa!

JN + masukaveri 20+5