Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ylipainoisia odottajia?

08.04.2007 |

Odotan neljättä lastani,nyt viikot 23.Nuorimmaiseni täytti juuri vuoden,ei ollut aikaa tiputella entisiä kiloja :( Seuraava on 2v4kk ja sitten on vielä 5-vuotias.

Liikunta jää ihan arkiliikuntaan,en omista ajokorttia eli kauppareissut ym. kävellään.Olen 175cm pitkä,ekassa neuvolassa painoin tasan 100kg (hui...).Nyt pari viikkoa sitten 98kg,vaikken kamalasti vahtaa mitä syön,ihan normaalia arkiruokaa.

Miten teillä muilla on neuvolassa suhtauduttu ylipainoon?Meidän terkkari jaksaa joka kerta sanoa,että " kyllä niitä kiloja vielä tulee" .Ärsyttävää...Plus tietty joutuu näihin sokerirasituksiin ym.

Liikkuisin mieluusti enempi,mutta mies tekee pitkää päivää ja uusi paikkakunta=ei lapsenvahteja..

Kertokaa kokemuksia,en varmasti ole ainoa kiloja kerännyt..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli raskauden alussa liikakiloja jotain 20 kg. Nyt on tullut sen saman verran lisää. Tuli esikoiseltakin, mutta ne lähti pian pois (laitokselle jäi yli 10 kg!).

Esikoisen kohdalla oli neuvolassa sellainen täti, että joka kerta se muistutteli painosta. Se on turhauttavaa, ihan ku itte en tajuis mitään.. =/

Nyt toisen kohdalla olen sanonut että itse kiloni kannan piste.

Enhän mä halua näitä kiloja, en halua olla lihava odottaja. No, sitä nyt kuitenkin olen. Kiinnitän kuitenkin huomiota syömiseen (toki menee välillä ihan överiks) ja liikun kun jaksan, varsinkin nyt kun viikkoja jo enemmän. Itse olen ihan ok tämän homman kans, joskus tuntuu vaan että muut ei ole..

miitu rv 36

Vierailija
2/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ekasta 15kg,kaikki jäi silloin laitokselle.Turvotusta tai mitä lie.Tokasta tuli 20kg,siitä kerkesin vähän pudottaan ennen kolmannen odotusta josta tulikin sit 24kg :/ Ja nyt ei siis vielä mtn..

Mun äiti on tällä hetkellä pahin huomauttelija,koko ajan nälvii..Oon muuten minäkin vm.78.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

itse odotan ekaa (pari keskenmenoa takana) ja painoa on reilusti yli 100kg... Eka neuvola on vielä edessä ja kauhulla sitä odottelen... Lihava olen aina ollut ja kaikkea olen yrittänyt sen eteen tehdä että laskisi mutta kun ei niin ei...

Saas nähdä miten tässä nyt käy... päivä kerrallaan...

Mintho vm. -79 :)

Vierailija
4/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihava jo alkaessani odottamaan ensimmäistä lastani. Painoa tuli sitten odotusaikana 17 kiloa.. Aloin odottaa toista lasta esikoisen ollessa 3 kk, ja painoa oli jäljellä +7 kiloa ekaan verrattuna.

Neuvolassa ollaan oltu onneksi tosi kivoja, varsinkaan ekan raskauden aikana ei painosta huomauteltu. Esikoisella oli syntymän jälkeen alhainen verensokeri, joten nyt neuvolassa ollaan varmoja että syy on mun sokeriarvoissa vaikka ne raskauden aikana ihan normaalit olivatkin..

Nyt toisen raskauden aikana ollaankin sitten mitattu sokeria jatkuvasti, mulla on myös kotona mittalaite jota käytän päivittäin. Kaikki arvot ihan normaaleja, ei edes koholla. Olispa kiva että neuvolassakin lakkiaisivat stressaamasta.

hauskinta tässä on se että painan nyt yhtä paljon kuin vastaavilla viikoilla odottaessani esikoista(vko 29), eli painoa ei ole tullut kuin pari kiloa, kun esikoisen kohdalla sitä oli tullut n. 10 kiloa. Ja silti neuvolassa huomautellaan painonnoususta.

Mutta tässä taaplataan ja hyvin olen voinut!

Vierailija
5/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odotan myös neljättä, ja joka kerran on painoa vaan ollut enemmän.

Neuvolassa ensimmäisessä raskaudessa huomautettiin runsaasta ylipainosta, mutta kun nyt jo neljännen kerran on sama " täti" ei ole painosta mitään sanonut. On huomannut että ainakaan minulle ja vauvoille ei ole ylipainosta haittaa ollut.

Edellisessä raskaudessa sain painonnousun pidettyä kurissa. Ei noussut ollenkaan. Mutta nyt on painoa jo tullut 9 kg... näiden kaikkien muiden lisäksi:)

Otan tämän raskauden positiivisesti.. kun raskaus on ohi, alkaa kuntosali elämä.

Kävin salilla jo ennen raskautta ja sain painoa hyvin pudotettua... mutta kaikki se on jo tullut takaisin.

Olisihan ollut ihan kivaa kokeilla raskautta normaalipainoisena, olisiko se niin erilaista...tosin mitään vaivoja ei ole ollut... paitsi normaaleja raskausvaivoja... närästystä ym... pientä.

Kannetaan kilomme ja vauvamme ylpeinä!

Vierailija
6/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista aikasemmista raksuaksista tullut +25kg:a ja tällä kertaa aijon ainakin yrittää ettei niin paljoa tulis. Näissä väleissä olen aina yrittänyt laihduttaa. Ekassa lähti sairaalassa 10kg:a ja tokassa 8kg:a. Ekassa välissä sain pois vain -5kg ja nyt noin 12kg: mutta iso tässä silti ollaan =/

Mä olin kovin toivonut että olisin päässyt suurimmista kiloista eroon ja olis saanu nauttia ees vähän vähemmillä kiloilla raskaudesta mutta kun ei kerran onnistunu niin yritetään nauttia sitten näiden kilojen kanssa =) Eniten mua harmittaa kiloissa se..tai pelottaa..että mä näytän vaan lihavalta, EN raskaana olevalta =/

Neuvolatädistä en osaa yhtään sanoa mitä meinaa kun on ihan totaalisen uusi tyyppi minulle!! Edelliset eivät koskaan sen pahemmin ole mulle sanoneet mitään. Toki asiasta on puhuttu mutta ihan kohtuullisen fiksusti.

Se sokerirasitustesti kypsyttää kyllä kun pissat yms aina olleet puhtaat, mut voihan se vaikka tällä kertaa kohdalle osuakkin!! Mulla vaan vaivana hiivasyndrooma ja veikkaan että siitä sokeriliemestä tulee olemaan toooodella kamala olo!! Mutt viikkooja mulla vasta 6+0 joten ihan vielä ei tarvii sitä stressta ;)

Vierailija
7/8 |
08.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa tullut kiloja 20-25, joista suurimman osan olen saanut imettämisellä pois, mutta en kaikkea. Ekaan raskauden lähtöpaino oli 75 kg (pituus 165 cm), tokan 78 kg ja kolmannen 82 kg, eli tasaisesti ylösppäin on menty jokaisen vauvan myötä.

Ja kiloja on aina tullut raskausaikana paljon, vaikka en todellakaan ole mikään kova herkuttelemaan, syön ihan normaalia perusruokaa, lounaalla otan paljon salaattia ja välipalaksi hedelmän.

En yhtään ymmärrä, miksi raskausaikana kilot tarttuvat, vaikka yritän todella katsoa, mitä syön ja kuinka paljon. No, liikunta on kyllä aika vähäistä, mutta tuskin se asiaa kokonaan selittää. Muuttuukohan aineenvaihdunta jotenkin?

Sokerirasitus ei haittaa, mutta neuvolan punnitukset stressaavat. Tulee aina syyllinen olo, ja tarve selitellä. Kummallisinta on, että olen kaikissa raskauksissa voinut todella huonosti, tällä kolmannellakin kerralla oksensin aika rankasti viikot 6-16, mutta SILTI painoa tuli lisää tasaiseen tahtiin!

Vierailija
8/8 |
09.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vastauksista :) on aina kiva huomata että on muitakin!