Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++TOUKOTUHISIJAT VKO 51+++

17.12.2007 |

Edellisen viikon pulinat.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11910844&p=3&tm…

Ja sitte tälle viikolle.

Neljäs yö on menossa ja sitte alkaa pitkä vapaa.. ihanaa.

Kävin perjantaina neuvolassa ja kaikki oli maha-asukilla hyvin, ellei hikkaa lasketa:) Neuvolatäti oli merkannu raskausviikon väärin, eli en ihan niin pitkälä ollut, kun luulin. Painoa ei ollut tullut juurikaan lisää, mikä on ihan kiva, kun sitä muuten on kerinnyt tulla jo 10 kiloa. Nyt sitte odotellaan innolla ja kauhulla perjantain rakenneultraa:)

Yön hiljaisina tunteina tajusin, ettei tässä oo enää, ku viikko jouluaattoon ja kaikki lahjat on ostamatta, jopa kinkku. Täytyy vapaalla korjata asia. Onneks en oo ikinä stressanu joulua, enkä ressaa nyttenkään. Koko joulu menee töissä yövuorojen parissa, mutta se ei haittaa. Onneksi saa olla päivän kotona.

Tässä nyt asiaa lyhykäisyydessään.

Hyvää alkanutta viikkoa toukotuhisijoille!

Burmilla ja maha-asukki 18+2

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv: 17+3

Painon muutos/viikossa 532g hui =(

U-Prot: -

U-Clug: -

RR: 138/84 ( joudun mittailemaan myös kotona kun aina neuvolassa koholla ja kotona normaali)

Sydämmensyke: 157+ ( mites se meni nopea tytön vai pojan?)

Liikkeet: silloin tällöin =)

Täällä mennyt tosi hyvin tähän asti... 31.12 Rakenne uä.. sitä odotellessa....

Vierailija
2/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että aika karkaa käsistä ;-)

Nyt on muutama viikko mennyt oksentamatta. Ihan

lähipäivinä on taas ollut pahoinvointia/kyökkäilyä mutta

vessaan asti ei ole vielä onneksi tarvinnut rynnätä.

Pitäisi kait vaan muistaa ottaa se magnesium ihan joka

ilta...ja ottaa vähän rauhallisemmin, kun alkaa supistella...

Liikkeistä oli viime viikolla juttua. Meilläkin on välillä ollut

päiviä että liikkeitä ei tuntunut, mutta vaikka huolestuin niin

jaksoin sitten odottaa neuvolakäyntiä ja sydänäänten kuuntelua.

Kaikki hyvin, mutta ehkä tämä vauva vain on vähän rauhallisempi?

Supistuksistakin oli jotain. Mulla on nyt lähipäivinä ollut tosi

paljon supistuksia, liian paljon olen touhunnutkin, mies jo

meinasi hermostua mulle kun en malttanut pysähtyä vaikka

supisteli (meille oli just tulossa vieraita :). No katsotaan miten

lähipäivät menee.

Meilläkin on rakenneultra tällä viikolla, sitä odotellessa

72mama rv 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta viikkoa kaikille!

Viimeinen viikko töitä tänä vuonna...ihanaa!

Kaikki lahjat on hankittu ja psa paketoitukin...onneksi.

Huomenna on sitten rakenneultra...jännittää vähän...toivottavasti kaikki on hyvin. Pikkuinen kyllä potkii kovasti ja usein, mutta kuitenkin jännittää..

Millaisilta ne supistukset muuten tuntuu, ku mulla mahaa vähän kiristelee välillä, kun on töissäkin niin kiire ja kaikkea tekemistä... auttaisko siihen joku juttu? jos nuo nyt jotain supistuksien kaltaisia ovat...

-sylinalle ja nökö 18+5

Vierailija
4/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee kohtu kovaksi ja siten koko maha eli Sylinalle eiköhän mahan kiristeleminen ole supistus. Mitä isommaksi maha kasvaa sitä kokonaisvaltaisemmalta mahan kovettuminen tuntuu. Muakin on ruvennut supistelemaan parin viime viikon aikana.

Nimiasiaa joku pohti viime viikolla. Mä odottelin kovasti poikaa ennen rakenneultraa, mutta sielläpä ei näkynyt jalkojen välissä mitään, joten on ennemmänkin kuin mahdollista, että mahassa kasvaakin pieni tyttö. Pojalle on nimi ollut valmiina jo vaikka kuinka pitkään mutta tytölle ei tunnu keksivän mitään tosi kivaa. Ajattelin mennä ensi vuoden alussa 4D-ultraan, niin sitten tietää varmasti pitääkö nimeä miettiä vai ei.

Ankkis rv tasan 20

Vierailija
5/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuoroon lähdössä kohtapuolin, niin muutaman rivin ehtii tässä kirjoittelemaan. Nyt niitä liikkeitä on alkanu tuntumaan vähän useammin, onneks. Supistuksia tulee kans silloin tällöin, varsinkin lenkillä ollessa. Ylämäissä saa jäädä aina puuskuttaa, hih!

Joululahjat on täälläkin ostettu, muutama täytyis vielä paketoida ja käydä viemässä. Me hankittiin kyl tänä vuonna niin paljon tänne kotiin tavaroita että paketteja on sitten vastaavasti vähemmän.

27.12 ois seuraava neuvola, kiva mennä heti joulumässäilyjen jälkeen puntariin mutta onneks viime kerralla painoa ei ollut tullu yhtään niin jospa se ei nyt sit niin paljoo haittais.

Koko viikko ois töitä plus varasin kampaajan ja kosmetologinkin vielä tälle viikolle. Onneks on 5 vapaata joulun aikaan.

CalZal rv21+6

Vierailija
6/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli rakenneultra ja kaikki siellä masussa oli kunnossa huh. Istukka oli edessä, joten sen takia tuntuu tosi vähän liikkeitä. Aina pieni tönäys silloin tällöin. Sukupuolenkin vauva paljasti ja poikahan sieltä on tulossa :) Np-ultrassahan mulle ja miehelle tuli molemmille voimakas poikaolo. No sitten ois yksi molempaa kappaletta ;) Ultran mukaan päiviä olisi kolme enemmän, mutta kun on niin pieni heitto niin ei muuteta. Eli 18+0 menossa siis nyt.

Joululahjat ovat olleet ostettuna jo pari viikkoa sitten. Sovittiin, että aikuisten kesken ei lahjoja osteta, lapsille vaan. Joten oli tosi helppoa. Me mennään vanhempieni luo tuohon vajaan sadan kilometrin päähän. Veljeni perheineen tulevat myös, joten kunnon poppoo tulossa :D Viikonloppuna käytiin myös mummolassa pitkästä aikaa ja leivoin piirakkaa yms jouluksi sinne pakkaseen. Meillä kun on niin pieni pakastin, että ei siihen sovi mitään. Ei tarvi äidin yksin kaikkea tehdä. Toisen veljen vaimo sai vauvan kaksi viikkoa sitten ja toisen veljen vaimo on viimeisillään niin niistä ei ole nyt tänä vuonna apua.

Nimiasiaa olen vielä vaan pyöritellyt omassa päässäni. Sitten lähempänä mietitään yhdessä miehen kanssa. Tytölle mulla olisi ollut mielessä pari aivan ihanaa nimeä. Pojalle on paljon vaikeampaa... No muutama nimi on mielessä, mutta ei mitään ehdotonta.

Ei näköjään oikein uskalla enää mennä saunaan :( Aina verenpaine laskee liian alas. Viikonloppuna meinasin pökertyä ja piti istua kylppärin tuolilla pitkän aikaa. Puolen tunnin päästä mittasin verenpaineen niin oli jo noussut 105/70. En tiiä kuin alas meni siellä saunassa. Harmi kun tykkään niin saunasta :(

Kielo ja Manu 18+0

Vierailija
7/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin tänään ultrassa ja pieni prinsessahan sieltä löytyi! Kaiken pitäisi olla kunnossa. Vauva potkii päivisin oikeastaan koko ajan ja luojan kiitos yöt ovat rauhallisempia. Toivottavasti tämä päivärytmi jatkuisi myös syntymän jälkeen! Istukka mulla on takaseinässä, joten potkut tuntuvat aika lujasti ja välillä niitä ihan säikähtää.

Nyt joulun jälkeen ajattelin uskaltautua tekemään ensimmäisiä hakintoja vauvalle, kun on alennusmyynnitkin. Mitään en ole uskaltanut vielä ostaa, mutta parempi kai se olisi, ettei loppuraskauden ajaksi jäisi kaikki tekeminen.

Tietääkö joku muuten milloin neuvolassa aletaan tekemään vauvan kokoennusteita?

terv. Epe & tytär 20+0

Vierailija
8/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tänään rakenneultrassa. Vauveli piilotteli vehkeimiään, niin että jännitys sukupuolesta jatkuu. Olisin kyllä kovasti halunnut tietää kumpi tällä kerralla masussa köllöttelee. Mulle on aivan sama kumpi se on, mutta olisi vaan niin kiva tietää. pääasia kuitenkin oli se, että vauveli näytti voivan hyvin ja kaikki elimet oli kunnossa. Vähän sillä oli pikkuinen pää, mutta on kuulemma yksilöllistä kehitystä. Istukka oli yllättäen marginaalissa ja pääsenkin siis uuteen ultraan helmikuun alussa, jee! Itse en ole kovin huolissani, koska meidän oma lapsettomuuslääkäri on katsonut, että istukka on turvallisella alueella. Luotan siihen mieheen kuin vuoreen. No, se kumminkin on hyvä asia, että sitä sukupuolta päästään kyttäilemään jo piakkoin uudelleen.

Olo on loistava ja kaikki alun vaikeudet on takana päin. Kohta tosin alkaa ne lopun krenkat, mutta jokaisesta kivuttomasta päivästa olen kiitollinen!

Viime viikolla oli neuvolalääkäri ja sielläkin kaikki näytti olevan mallillaan. Paino on vieläkin miinuksen puolella, vaikka masu on tosi iso. Ei se lääkäri siitä herjannut, kun painon tippuminen on kuitenkin pysähtynyt. Sais kumminkin vähän jo nousta, ettei vaikuta vauvelin kokoon.

Kaikkea hyvää teille ja toivotaan, että tämä helppo vaihe kestää mahdollisimman pitkään! Onnea vielä kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja onnea matkaan ultraansa vielä odottavalle,

Noora ja " Sulo" 18+6

Vierailija
9/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hiukan kirjoitella kun ajatukset nyt niin kovasti vauvassa. Huomenna siis rakenneultra, muiden kuulumisia olen mielenkiinnolla lueskellut. Alkuun ajattelin että en halua tietää etukäteen sukupuolta, mutta nyt kuitenkin haluan. On vaan ollut niin kovasti poika olo, että haluisin selvittää, pitääkö paikkansa. Myös 4D ultra kiinnostaisi kovasti, katsotaan nyt ensin tämä ultra.

Joskus rv18 tunsin mielestäni selkeitä liikkeitä parin päivän ajan ja sit yhtäkkiä lakkas viikoksi. Olin tosi huolissani, mutta onneksi sydänäänet kuului hienosti ja rauhoitti mielen. Nyt n. viikon olen tuntenut selviä muksasuja/potkuja. Minullakin istukka etuseinämässä, mutta olen eteenkin tuntenut liikkeitä, ehkä kyllä enempi alas ja kylkiin. Tänään neuvolassa kaveri oikeen villiintyi kun hoitaja kokeili kohtua ja kuunneltiin ääniä, tuli oikeen mojovat potkut! kyllä pisti hymyilemään:)

Raskaus sinänsä sujuu ihan hyvin, mutta olen muuten ollut tosi väsynyt ja stressaantunut. Mulla oli viime keväänä työuupumusta/masennusta, ja hiukan samankaltaisia oireita välillä on...

viikonloput sujuu kivasti kun aamuisin saa nukkua ja saa rauhassa touhuta kotona, mutta työviikot on yhtä taistelua väsymyksen kanssa.

Saa nähdä miten pitkään oikeesti jaksan töissä olla. Kynnys on jotenkin tosi suuri jäädä kotiin saikulle, mutta nyt vaan pitäis miettiä omaa vointia vauvelin vuoksi.

Onko täällä muita ketä on jäänyt pidemmälle sairaslomalle?

Osa on varmaan jo kotona lapsen/lasten kanssa?

Odotan kyllä niiiiin kovasti kevättä et saa jäädä kotiin. No, onneksi on enää 4pvä töitä ja sit on 2vko:n joululoma, Jes!!!

Huomenna jännittävään ultraan, en malta odottaa!!!

Hyvää joulun odotusta kaikille masujenne kanssa!!

Vierailija
10/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=limegreen]ankkis: kiitti vastauksesta..eli kyllä nää varmaan supistuksia ovat¿

Kielo77: onnea ultrakuulumisista ja tiettty pojasta!

nimiasioista: tytölle meillä on jo nimi, mutta pojalle on niin vaikea keksiä nimeä..ja kuitenkin on sellainen olo, että poika olisi tulossa, niin oisi keksittävä nimi

Epe82: vai pieni prinsessa..Onnea hirmuisen paljon!

huomenna on sitten rakennuultra 1¿.toiseen rakenneultra 2:een pääsen vuoden lopussa (kun hyödynnän vielä YTHS:n palvelut ja turun omat) saapahan 2 mahdollisuutta urkkia sukupuolta!

-sylinalle ja nökö[/color]

Vierailija
11/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkgreen]Monella olikin ultrakuulumisia ja hienoa, että kaikilla on kaikki ollut hyvin masussa! :) Meinaako kaikki ottaa selvää vauvan sukupuolesta, jos vaan tilaisuus tarjoutuu? Me ei etukäteen kysellä, jotenkin mukavampaa niin.

[b]Epeltä[/b] mun pitkin kysyä, että näittekö itsekin sukupuolen vai kertoiko vaan ultraaja? Kun musta se Kontinkankaan ultralaite oli viimeksi ainakin sen verran sumea, ettei siitä ollut vaaraa itsellä erottaa, eikä sitten kysytty.

Täällä ollaan kotosalla esikoisen kanssa, joka siis 1v 8kk nyt. Onhan siinä omat hyvät ja huonot puolensa, kun esikoista kotona hoitaa ja on samalla raskaana. Samoin oli tietysti silloin, kun esikoista odotti ja kävi töissä, molemmissa on puolensa. Esikoinen nukkuu vielä päiväunet, joten voin itsekin päivällä levätä, jos vaan haluan. Töissä ei niin vaan pötkölleen laitettu. :D Toisaalta, sairaslomalle turha haaveilla, jos alkaa paikat kernkkaamaan ja äitiyslomaa ei muuten huomaa, paitsi kukkarossa. Kotona hoidan kuitenkin molemmat, esikoisen ja vauvan, vaikka olisihan se mahdollista hakea vaikka hoitopaikkaa tms. Vähiten varmaan haluaisin tilanteeseen, että olisin itse töissä, raskaana ja esikoinen hoidossa...

Mulla on myös toisinaan tuota [b]vatsan kiristelyä[/b], eikä silloin välttämättä supistakaan vaan ilmeisesti kudokset venyy kohdun kasvaessa ja se sitten tuntuu kiristelynä. Supistuksiakin kyllä jo on, levossakin voi mennä kohtu kovaksi ja tuntuu kyllä oudolta, kun en esikoisesta muista niitä nyt jo olleen.

Jouluaatto viikon päästä, ei kyllä enää ehdi tuskailla, että päivät matelis ennen joulua! Sen verran on aina päivässä tekemistä, että huomaamatta onkin jo ilta.

Rauhallisia päiviä kaikille näin joulun alla!

~cadavera 18+2~[/color]

Vierailija
12/45 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan kävitte tänään ultrassa? Mekin käytiin Kontinkankaalla. Mahdettiinkohan nähdä? :)

Kokoennustetta ei esikoisen aikana saatu ollenkaan. Lääkäri sanoi viimeisessä tarkastuksessa mun kokokyselyyn vaan, että " ihan normaalikokoinen on tulossa" ...

Vierailija
13/45 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink1]no niin. rakennelutrassa ollaan käyty. Kovasti vauveli potki ja muksi joka raajallaan vähän joka suuntaan... ja pyöri ja hyöri ympäriinsä. Rakenteet oli ok ja kaikki tarvittava löytyi. Sydämen rakennekin näkyi hienosti. Tytöksi ultraaja pientä veikkaili, mutta ei pistä kuulemma päätään pantiksi siitä.... nyt kyllä helpottaa!

-sylinalle ja tyttövauveli[/color]

Vierailija
14/45 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli moni jo käynyt rakenneultrassa ja osalla oli sukupuolikin selvinnyt samalla. Voi kun kiva! :)

Muistutan teitä vielä siitä, että jos haluatte voitte ilmoittaa tulevan vaavinne sukupuolen tuonne Toukotuhisijoiden lasketut ajat ja esittelyt-listalle, niin päivitän ne tiedot sinne.

Meillä on huomenna se 4D-rakenneultra Brunolla. Saa sitten varmuuden siitä, että rakenteet on vaavilla kunnossa. Huomenna selviää todennäköisesti myös sukupuoli ja se miltä tämä meidän sintti näyttää.

Nimiasiaa en ole vielä pohtinut ollenkaan, koska en ole jaksanut alkaa miettimään sekä pojalle että tytölle nimeä. Mä alan sitten vasta miettimään nimiä kun ensin tiedän kumpi sieltä on tulossa. Toivon mukaan huomenna saan jo laittaa mietintämyssyn päähän.

Täälläkin on jouluvalmistelut hyvällä mallilla. Kaikki lahjat on ostettu ja paketoitu. Kinkku on hankittu ja odottaa pakkasessa. Joulukuusikin haettiin viikonloppuna ja koristeltiin. (Mä kun haluan nauttia kuusesta jo ennen aattoa). Joulusiivousta on tehty tässä koko ajan ja vielä pientä tehtävää löytyy, mm. jääkaappi pitää vielä pestä. Tänään aamulla olin ahkera ja pesin uunin, sekä paistoin lihapullia jouluksi. Vielä pitäisi maustekakku tehdä ja joulutorttuja. Joulupiparit tehtiin pojan kanssa jo pari viikkoa sitten. Kaiken kaikkiaan hyvällä mallilla ovat valmistelut. Jouluaaton vietämme täällä Espoossa siskoni perheen luona. Äitini ja hänen miesystävänsä tulevat myös Ruotsista sinne.

Oma vointi on ollut hyvä niinkuin se on oikeastaan alusta asti ollut. Harjoitussuppareita olen minäkin ollut bongaavinani. Yhtäkkiä maha kovettuu ja sen jälkeen on sellainen olo kuin olisi kauheasti vatsalihaslikkeitä tehnyt. Jännä tunne. Liitoskipuja mulle ei ole tullut vielä. Esikoisesta ne alkoivat rv 20. Jotain ihme nopeita vihlaisuja tuonne peräsuolen suuntaan joskus tuntuu. (Tiedä sitten onko nekin niitä jonkinlaisia liitosten löystymisestä aiheutuvia vihlaisuja). Esikoisesta ne tuntuivat juuri tuolla häpyliitoksissa niin etten voinut yhdellä jalalla seisoa, eikä alushousuja saanut muuten kuin istualleen jalkaan kun tuntui, että liitokset hajoaa. Ne sitten jatkuivat synnytykseen asti.

Liikkeistä vielä. Sintin likkeet ovat jo aivan selviä potkuja. Niitä tuntuu useamman kerran päivässä ja ne kyllä huomaa hyvin. Ei ole tarvinnut doppleria enää näillä viikoilla paljoa käyttää. Toisaalta, jos tuntuu, ettei sintti ole oikein kunnolla itsestään ilmoitellut niin voi aina dopplerilla tarkistaa ja saada mielenrauhaa ja se on oikein hyvä juttu.

Perjantaina on neuvola, jolloin toivottavasti saan ne Kelan paprut. Mullahan tulee se vaaditut 154 vrk täyteen jouluaattona. Pääsisi sitten joulunpyhien jälkeen viemään paprut eteenpäin ja odottelemaan päätöstä ja pakkausta.

Voikaahan hyvin toukotuhisijat!

Pikkupapu, esikko 1v 10 kk ja sintti rv 21+1

Vierailija
15/45 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvalla näytti olevan kaikki osat siellä missä pitää :) Pää oli tosi alhaalla ja leuka kiinni rinnassa. Jalat sitten taas sojotti ilmaan. Ihme miten tuommoinen taipuu tuollaisiin asentoihin. Vilkutti sieltä reippaasti äitille ja tulevalle isosiskolle. Otin meidän esikoisen (4v) mukaan kun hän on aina niin rauhassa.

Painoarvio oli jotain 300g ja pituutta päälle 20cm. En muista tarkkaan pituutta. Eikä sitä edes äitiyskorttiin kirjoitettu. jotain ihme lukuja?? Sukupuolta sitten kyselin lopussa, ja sitä oli vaikea saada katottua. Oli niin kummallisessa asennossa. Mutta ultraaja sanoi että ei ainakaan näy mitään " ulokkeita" , että olisi siis tyttö tulossa =) Ennestään on tyttö (esikoinen) ja poika. Ja tyttö-fiilis mulla on. Joten näkee sitte mitä sieltä tulee ...

Nyt hetkeksi sohvalle lepäämään. Kohta tulee synttärivieraita, kun tyttäremme täytti viikonloppuna 4 ja eivät päässeet silloin tulemaan. Kaupassa täytyis vielä käydä hakemassa jotain " kahvipullaa" .

Hyviä vointeja kaikille!!

amaria 19+4

Vierailija
16/45 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne edelleenkään ihmeitä kuulu. Liitoskipuja, suonikohjuja, suppareita... ;) Ja toki myös vauvan liikkeitä jotka tuntuvat nyt jo vatsan päällekin (ihanaa kun kohta ne jo näkee :) ) ja niitä erottaa muutakin kuin levossa. Tänään jumpassa tenava alkoi jytistämään kesken askelkyykkyjen ja kulmasoutujen ;) Jumpassa käyntiä vaan täytyy alkaa tosissaan miettimään, viime viikolla meinasin pyörtyä ja oksentaa kesken jumpan kun taisi syke nousta liian korkealle :( Huonoa oloa riitti useaksi tunniksi vielä jumpan jälkeenkin... Muistettava hillitä itseään.

Painonnousu on onneksi edelleen suunnilleen hallinnassa. Edelleen sama +5kg joka tuli jo ennen rv9:ää :P Nyt olin kyllä varma että viikonloppuna vietetyt esikoisen 5v-synttärijuhlat tekisivät asialle jotain vähemmän hyvää mutta ainakaan vielä ei vaaka näytä lisäystä ;) Saa nähdä miten sitten jouluna... Seuraava neuvola eli virallinen punnitus olisi edessä 9.1, saa nähdä joko siihen mennessä vaaka näyttää enemmänkin lisäystä kun alkaahan vauvakin kasvaa jo siihen malliin että alkaa vaikuttaa pikkuhiljaa painoon enemmän. No, ei pidä siitä stressata nyt, tulee mitä tulee! :)

Me ei meinata selvittää sukupuolta, ei olla tiedetty aiemminkaan vaikka mä olen tosin osannut aina veikata oikein (kun vaan olisin uskaltaanut luottaa siihen miltä tuntuu ;) ) Kaksi poikaa ja tyttö siis meillä jo on ja veikkaisin että poika meille nyt tulee.

Shelley rv17+2

Vierailija
17/45 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvin, mitään erityistä ei löytynyt. Kovasti kaveri tykkäsi köllötellä " istuma-asennossa" kohdun oikealla puoliskolla, pää kylkeen päin. Potkiskeli ja viuhtoi kovasti. Sukupuolta kyseltiin, kovin tarkaan ei näkynyt, mutta tyttöä lääkäri veikkaili. Aika hassua kun siltikin on vielä ihan poika olo! Ihan vaan hymyilytti koko päivän ja aloin heti miettiä tytön nimiä, vaikka voi se poika ylläri vielä olla. Ehkä tilaan vielä sen 4D ultran varmistukseksi... Vaikka tosiaan sillä EI ole väliä kumpi tulee, mutta olis vaan helpompi valmistautua tulevaan jos tietäis.

Esikoisesta on jäljellä paljon pikku tyttövauvan vaatteita, niitä vois sit kaivella valmiiksi esiin.

Mulla on nyt se tilanne, että käyn töissä ja esikoinen on hoidossa. Itse kuskaan lapsen hoitoon ja haen myös, miehellä hankalat työajat ja tulee töistä kotiin vasta 19.30... hoidan siis melkein yksin kaikki koti työt ja lapsen hoidon. Sitten päätinkin tilata siivousapua, miehestä kun ei ole siihen hommaan ja itse en jaksa kaikkea tehdä. Huoh. Sori tämä vuodatus, se vaan pulpahti!

Mutta kaikkiaan siis onnellinen olo, meille tulee (tyttö)vauva!!!!

Plutuna rv20+1

Vierailija
18/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva sitten suorastaan pullahti maailmaan, pieni poika ilman mitään supistuksia saati kipuja. Jostain syystä vauvalla ei ollut toista kivestä vaan iho näytti tulehtuneelta siltä kohdalta. Pikainen synnytys hoitui ihan kotioloissa mun äidin avustuksella. Sen jälkeen lähdettiin sitten sairaalaan. Jossain vaiheessa kun oli puhe lennokkaista unista, niin tässä pieni malliesimerkki :)

Varasin eilen ajan 4D ultraan tammikuun puoleenväliin. Hoitsu sanoi, että tuolloin eli rv24 näkyy ainakin sydämen kaikki rakenteet täysin. Rakenneultrannut hoitaja taas tiesi kertoa, että rv24 mennessä aivot kehittyvät, eli varmaan nekin sitten toivon mukaan näkyvät ja tietysti se sukupuoli.

Vierailija
19/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hengitystä pidättelin kun luin viestisi. Onneksi oli unta!

Paljon ihania ultrakuulumisia tullut :) Onnea kaikille hyvistä uutisista.

Eilen tunsin masusta ekan kunnon potkun. Hieroskelin syönnin jälkeen mahan sivuja niin tömähti vasempaan käteen kunnon tömäys <3 Useamman viikon ajan olen tuntenut heikkoa muljuilua, mutta nyt viikon ajan ovat olleet vähän voimakkaampia. Mulla istukka edessä, joten tuntuu paremmin ihan alavatsalla ja kyljillä.

Kielo ja Manu 18+2

Vierailija
20/45 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cadavera: Kysyttiin ultran päätteeksi vauvan sukupuolta. Vauva oli kerinnyt esittää kaikki asentonsa ultrauksen aikana ja lääkäri sanoi todella varman kuuloisesti, että tyttö olisi tulossa. Ollaan menossa 4d-ultraan niin vauvan sukupuoli ja terveys saa viimeisen sinetin. Toivottavasti. Mutta tosiaan Kontinkankaan laitteet vaikutti yksityisellä käynnin jälkeen aika antiikkisilta.

Kielo77: Me oltiin ultrassa iltapäivällä.. ajat oli myöhässä, mutta joskus kolmen aikoihin oltiin siellä. Olen tunnistettavissa siitä, että mulla on ihan tosi pieni maha. Katselin vähän kateellisena muita raskaana olevia :)

Tänään oli neuvola ja sydänääniä oli vaikea saada kuuluviin, kun vauva heilui tapansa mukaan niin kauheasti. Välillä taisivat potkut osua doppleriinkin kun kuului jysähdyksiä. Vähän kyllä jännittää millainen sähköjänis meidän vauvasta tulee, kun tuntuu olevan päivisin erittäin hereillä.