Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

@@@@@- Joulutonttujen Sunnuntai -@@@@@

16.12.2007 |

Huomenta vaan!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meienkin talo on ihan hiljainen vielä ku muut nukkuu, mut ei tämä mamma ku on menny ajoissa nukkumaan eilen.

PALJON ONNEE Käyttäjä159 tontusta! Ihana ku saadaan vaihteeks taas niitä helppoja nopeita syntymiä!

Päkis78 kertoilit harmituksestas namitteluun, ihan sama fiilis rupee oleen täällä. Mul ei kyl raskausajandiabetestä ole, mut paino vaan nousee sekä mahan koko kasvaa, niin olen kanssa ruvnnu pelkään, et minkäköhän kokoinen isotonttu täst tulee. Mulle ei ole antanu kukaan mitään kokoarviota tänän saakka, niin ihan pimiössä.

JOulun aika on kuitenkin mässäilyä varten, siitähän menee pul fiilistä jos ei saa vedä rauhassa ihania joulutorruja ja konvehteja - itse kun olen tosi heikkona makeaan:D Mut jarruttaan on pakko!

Peppiinalla ja Sannuskalla on huomenna sit h-hetki! hui, jännittääks? Toivottavasti kaikki menee hyvin molemmilla!!

Ei mitään erikoista muuten. Eilen tunninkin kauppreissu jumitti kaikki paikat, on se outoa, et heti ku talosta ulos lähen niin rupee särkeen joka paikkaa, soffallako pitäis makaa tää loppu aika!?

Mukavaa sunnuntaita

crobin 38+6

Vierailija
2/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinhan sitä eiliselle vauvauutinen: ONNEA paljon pienestä tontusta!!

Eiliset lupaavat oireet sitten taas kertaalleen kadonneet täysin. Yön aikana lantion painoksi on tullut noin 1000 kg. Ja alaspäin painaa ihan kauheasti. Muuten ei mitään synnytykseen viittaavaa. Ja tänään on vielä se ERÄPÄIVÄ! Tänään olisi kyllä hyvä päivä synnyttää, sain nimittäin yön nukutuksi:-)

Oi, nyt supistaa ihan kohtalaisen lupaavasti............

taitaa olla toiveajattelua. Aamukahville taasen taidan kömpiä:-)

Hyvää sunnuntaita ja paljon supistuksia kaikille halukkaille!

P-M 40+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy oikein pinnistellä, että saa huumorin aamusta päälle, täällä siis ollaan, hyvinvoivana, tylsistyneenä, nukuttu melkein supistuksitta, mitään synnytykseen viittaavaakaan jne.

Eilen kyläiltiin ja kait sitä täytyy tänäänkin aikaa jollain tavoin tappaa..Ottaa kyllä aivoon, miksi tämä tonttu ei olis voinu syntyä vaikka viikko sitten, kaikki olis jo ohi... Ja mikä parasta stressi joulusta turha. Meillä on meinaan joulua kaikki lapset (yht.5) ja luulin että tonttunenkin olisi, mutta tällä " vauhdilla" hyvä jos on uutena vuotenakaan. Tosi kiva järjestää joulua väsyneenä tai mikä pahempaa sairaalasta käsin, ei mä en ala mitään:-(

Huomenna äitipolilla käynti, toivotaan, että saavat jotain aikaan siellä.

Nyt aamukahville, yritän koota itteni ja jos siinä onnistun palaan päivemmällä rutisemaan lisää.

Ponnari ja Tonttunen 40+2 JO!!!

Vierailija
4/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus näki pahaa unta ja huusikauheasti klo7,hain meidän väliin jasiihenhän tuonukahti äidin kädestä kiinni pitämällä. Mutta enhän mä saanut enää nukuttua, mutta hyvä yö oli. Tässä on mennyt monta valvoessa, nyt jaksasi reippaana mennä synnyttämäänkin.

Nyt kahvin keittoon. Toivotaan paljon vauvoja myös tälle päivälle!

Doshijas ja Nuppu 39+6 (39+3)

Eikä merkkejä lähdöstä,ei ollenkaan.

Vierailija
5/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ankeista ankein yö takana...

Se eilinen siivous ja istuminen siellä pikkujouluissa pari tuntia pahasella tuolilla sai jalat ja selän NIIn kipeeksi ettei tosikaan, vieläkin särkee, ronkista nilkkoihin asti. Ei oikeen uni maistunut..

Nyt sitten nippaa mahaa, ihmeen hyvin mahalaukku veti herkkuja illalla ja erehdyin ottamaan tummaa joululimppua ja ei se kestä ruista toi suoli...

Mutta jospa tää tästä.

Jos saan nuot kaksi isompaa kavereilleen kylään leikkimään niin pyyhkäsen naapurikaupunkiin ostamaan loput joululahjat. Ukkokin nukkuu koko päivän jos oikein arvaan=).

Vauvalla oli eilen jonkunlainen lepopäivä kun edellisen touhus ihan mahottomastai. Väsy se iskee pieneenkin=D. Toivoa sopii, että on masun ulkopuolellakin yhtä hyvä nukkumaan yönsä kun mahassa..

Supparisäteitä kaikille tarvitseville!!

Lahja ja maha 38+2

Vierailija
6/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi torstaina Lucian päivänä 13.12 suloinen pieni tyttö.

Keskiviikko illalla tuli tasaiseen tahtiin supistuksia,mutta loppuivat kokonaan kun menin nukkumaan. Yöllä kolmen aikaan heräsin supistuksiin,tulivat epäsäännöllisesti 5-15 minuutin välein ja olivat kyllä kipeitä. Kahdeksan maissa lähdettiin sairaalaan,jossa oltiin yhdeksältä. Koko automatkan tuli kipeitä supistuksia 4min. välein. Mutta kun päästiin sairaalaan niin mitäs tapahtuikaan! Supistukset loppuivat kokonaan! Olin kuitenkin 3cm auki,niin saatiin jäädä sairaalaan ja synnytystä päätettiin nopeuttaa oksitosiini(mitenköhän kirjoitetaan?)tipan avulla. Heti kun sain tipan,alkoi tulemaan kipeitä supistuksia 5min. välein. Kun tätä oli jatkunut kaksi tuntia,tehtiin sisätutkimus ja olin vain 4cm auki,tässä vaiheessa tuntui ettei vauva synny tällä menolla ikinä. Heti tuon tutkimukset jälkeen supistukset voimistuivat entisestään ja tulivat 3min. välein. Tässä vaiheessa pyysin ilokaasua,mutta en kyllä kokenut tälläkään kertaa siitä olevan mitään apua. Kätilö soitti lääkärin paikalle antamaan kohdunsuulle puudutteen(mikäköhän se virallinen nimi on). Edellisestä tutkimuksesta oli aikaa 40min. ja nyt olinkin 10cm auki,puudutus annettiin ja sain luvan ponnistaa,yksi ponnistus ja vauvan pää oli ulkona,tämän jälkeen koko vauva plumpsahti ulos ilman ponnistusta,kätilö kirjaimellisesti otti kopin,niin vauhdilla tyttö tuli. Näin kätilön ilmeen,joka oli aika kauhistunut,jälkeen päin sanoikin,että olisi voinut käydä huonosti,jos hän ei olisi saanut otetta vauvasta.

Tyttö siis syntyi minuutin ponnistamisen jälkeen klo 13.34 yhdeksän päivää yli lasketun ajan. Painoa 3595g ja pituuttaa 49,5cm.

Ei siis tullut sitä jättivauvaa meille,vaikka lääkärikin veikkasi yli neljäkiloista. Myös kätilö sanoi silloin synnytyspäivän aamuna,että on kyllä iso vauva tulossa. Tyttö oli vaan niin ylhäällä loppuun asti,laskeutui vasta juuri ennen syntymäänsä,siksi sf-mittakin pysyi yläläyrän yläpuolella loppuun asti.

Meille olikin melkoinen yllätys kun vauva olikin tyttö. Ei siis tiedetty vauvan sukupuolta,mutta olin ihan varma,että poika on tulossa.

Ja pohtiko joku täällä jossain vaiheessa tyttö- ja poika sykkeitä?

Tämän neidin sykkeet ei olleet koko raskausaikana kertaakaan yli 135,aina 125-135,että kyllä vaan voi tytölläkin olla matalat sykkeet.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja tsemppiä käynnistykseen meneville. Ja supistuksia kaikille joulukuisille,varsinkin yliaikaisille.

Himpula ja tyttö kohta 3 päivää

Vierailija
7/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kans tyttö tulossa ja matalat on sykkeet olleet:-)

Täällä supisteli säännöllisesti 5-8 minuutin välein, kipeästi. Nyt puolentoista tunnin tuskan jälkeen supparit loppuivat kuin seinään:-(

Ukon ajoin lenkille, kun arvelin, ettei enää pääse iltapäivällä. Viimeisestä kovaakin kovemmasta supparista nyt semmoinen parikyt minsaa:-( Paitsi että just nyt taas supistaa kipeesti.... miksi väli nyt näin pitkä? Supparit kyllä kestävät semmoiset 30 sekuntia ja kipeitä sekä mahasta että selästä. No toivottavasti se oli jokin ihme väli. jos ne nyt jatkuvatkin, ei tässä vielä moneen tuntiin ole lähtö edessä. Pitäkää peukkua. Jos tämä nyt on sitä mitä pitää, niin olisi sitten ensimmäinen ajallaan tuleva:-)

Ahdistaa kun lapset tappelutuulella, ei viitsi niitä pelotella näillä suppareilla, mikään niihin ei tunnu tepsivän

P-M jatkaa kaulaliinan kutomista

Vierailija
8/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvauutisia, onnea molemmille!

Täällä ei mitään uutta auringon alla... Joka ilta tuntuu et yöllä vois olla lähtö ja aamuisin tuntuu et ei vielä pitkiin aikoihin, on niin hyvä olo joka ikinen aamu. Lantio on kyllä niin paineessa, välillä ei liikkumaan pysty kun niin järjetön paineen tunne tuolla alhaalla, odottaa vaan et joko ne kalvot poksahtaa. Niin varmaan juu :-P

Nyt on se raivokin mennyt ihan ohi ja olo on tosi seesteinen. Eilisen aamun energiakohtauksen jälkeen on ollut vähän saamatonkin olo...

Mutta tosta paineentunteesta, se on kyllä tosi " vahvaa" ja siitä vois päätellä ettei tämä nyt ainakaan hirveesti yli mee. Eli ehkä ennen loppiaista. :-D

Tsemppiä ja suppareita kaikille!

Sintagma 38+4 ja synttärivalmistelut (mummua rupee pukkaamaan ovesta tuossa 3h päästä!)

Vierailija
9/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea käyttäjä159 ja himpula!!!!!! ihanaa lukea vauva-uutisia :)

Piitu-miinalle tsemppiä, hyvältä kuullostaa ja toivottavasti tänään nyytti sylissä :).

Tulee parempi mieli kun pinossa tapahtuu. Olis kyllä niin paljon helpompi odotella loppumetreillä esim keväällä kun kaikki lehdet pursuaisivat kevyitä ruokaohjeita ja kesäksi kuntoon -juttuja eikä noita ihanaisia jouluherkkuja. Vaan minkäs teet tässä ollaan ja näin mennään. Vuoden kuluttua otan takas korkojen kera.

Mahassa melskataan tosi kovaa aina aamupäivisin, ei tarvii yhtään olla huolissaan. Suppareita tulee päivänmittaan n 5kpl ja nyt on taas alkanu ne inhottavat sähköiskumaiset vihlaisut tonne alaselkään. Hetkeksi ne jo katosi, mutta nyt taas vetää välillä kaksinkerroin. Ässät lopetan minäkin, ei niistä mitään hyötyä ole. Perussiivot ja saunassa välillä ja muutamat lahjat pitää vielä hankkia.

Päkis 39+2

Vierailija
10/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea tonttutytöistä Himpula, beibi ja käyttäjä159!!! Nyt on oikea tonttutyttöjen sarja tullut maailmaan, kun alkuun vaikutti niin poikavoittoiselta :) Tulehan beibikin kertomaan synnärikuulumisia, kun jaksat..

Piitu-Miinalla loistavan kuuloisia oireita! Jospa tänään alkaisi tapahtua!

Crobin: täällä kanssa yksi herkkupeppu... Mulla ei myöskään raskausdiabetestä ja herkut maistuu - ja painoa tulee... Lohduttaudun sillä, että vauvaa ei tällä herkuttelulla kuulemma pysty lihottamaan (ainoostaan jos olis se diabetes), mutta omaan kroppaanhan nämä kilot jysähtää.. Huoh. Tämän viikon olen sinnitellyt ilman suklaata, katsotaan ensi viikolla neuvolassa, onko auttanut yhtään. Huomasin, että myös turvotus on vähäisempää, kun syö kevyemmin. Rasva ja suolahan ne eniten turvottaa. Mutta kun tekee vaan mieli kaikkea ja itsehillintä ei ole sieltä parhaimmasta päästä...

Täällä on alkanut huonotuulisesti päivä, huonosti nukutun yön jälkeen.. Olin jo eilisen illan ihan huonolla tuulella, ottaa vaan kaikki määrittelemättömät asiat (ja ukko) päähän. Siis ei järkevää syytä, hatuttaa vaan ja se lisää vielä pahaa tuulta, kun tajuaa, ettei ärhentelyssä ole mitään järkeä. Siis ennen tätä olen ollut lähes koko raskausajan tosi iloisella tuulella, jopa normaalia iloisemmalla. Herkällä kyllä. Nyt sitten alkoi joku viiiiitutus vaihe... Ei suppareita eikä ees menkkakipuja yöllä tai aamusta. Ilman ketutusta olis vallan mainio olo..

Mutta ei siis mitään uutta taivaan alla. Täällä ei varmasti viikkoon tapahdu yhtään mitään synnytykseen viittaavaa...

Gaiole ja piiperö 38+3

Vierailija
11/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli ihan pakko tuolta helmikuisten pinosta tulla onnittelemaan kaikkia teitä, jotka on oman nyytin syliinsä saanut ja tietenkin toivottamaan voimia viimeisiin päiviin niille, jotka vielä oman tonttunsa syntymistä odottelevat!

Ehkä itsellekin se päivä vielä koittaa, vaikka tuntuukin että matkaa on vielä niin tavattoman paljon jäljellä!

Hyvää joulun odotusta kaikille!

Suan ja Nuppu Helmikuisista 31+4

Vierailija
12/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin lupaavat supistukset sitten loppuivat, ihan yksittäisiä, lähes kivuttomia tulee. Ja kun aamulla olin varma, että tulee lähtö, olivat niin säännöllisiä ja kipeitä. No joskos ne löytäs takas tänne. Pitää varmaan sitten hyvissä ajoin lähteä, nimittäin nuo aamulliset saivat varmasti jotain aikaan tuolla kohdunsuulla.

Omaa napaa tuijottaen P-M

Vierailija
13/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tosiaan tyttöjä tullut paljon. Saas nähdä tuleekohan meille sittenkin poika kun kaikki povaa poikaa ton mun poikamahan takia. Vaikka kolme kertaa sitä on ultrassa sanottu, että tyttö on...

Minä edelleen kasassa. Lähinnä vain huomista odottelen ja toivon, että pääsen hommiin. Eilen alkoi kyllä tulla kirkasta limaa ja samaa on tullut tänään, että kyllä siellä jotain tapahtuu. Olisihan se kiva jos jaksaisi itse käynnistyä vaikka ensi yönä. Mutta en jaksa siihen uskoa.

Himpula, kyllä antoi toivoa tuo teidän tytön koko. Että ehkä ei välttämättä ihan jätti vauva olekaan? vaikka vielä tässä odotellaan.

Pitää tästä lähteä kohta vanhemmilleni kahvittelemaan ja sopimaan huomista varten lastenhoitojuttuja. Saatan illalla vielä tulla lukemaan näitä juttuja, mutta muuten sitten tulen ilmoittelemaan miten sairaalareissu meni ensi viikon puolella.

sannuskalle tsemppiä huomiselle!

peppipiina 41+6

Vierailija
14/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piitu-miinallakin kuulostaa olevan aika kivoja suppareita.

osaako joku sanoa että ku toi mukelo on laskeutunut niin kuuluuko asiaan kun tuntuu että tulee ihan varmasti tuolta just läpi. vihloo niin maan perhanasti ja liikkuminen todella tuskaa. suppareita ne ei kaiketi ole mutta kovasti siellä tietä avataan. esikko kun ei laskeutunut ollenkaan niin tämä tilanne on mulle aivan uusi.

viime yö meni sitten ihan harakoille, mietin ja murehdin näitä asioita onneksi aamusta sain nukkua...huoemnna taas monen asian suhteen viisaampia.

tamatu 38+2

Vierailija
15/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin morjestaa kun poika nukkuu ja tyttö leikkii ja odotan vieraita.

OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE VAAVINSA SAANEILLE!

NIITÄ ONKIN JO ALKANUT TULEMAAN=)

meillä alkanut hiljalleen arki tasaantua ja ei tunnu enää niin kaaokselta kaikki,mut välillä tuntuu et menen ku pikajuna paikasta toiseen ja levätä ei kerkiä ja tekemistä piisaa...

poika syö usein mut ns.kirii nyt painoaan ja neuvolasta ohje et annettava aina syödä ku natisee noh välil tuntuu et tissi koko ajan pojan suussa.

poika ei tuttia syö,pari kertaa imasee ja plumps ja kun tippuu in itku sit...sama oli silloin esikoiselta.

nyt on pitäny tehdä niitä mitä joskus puhui etten koskaan niin tee eli meillä poika nukkuu melkeimpä mun vieres yöt ja esikoiselta aina sanoin etten siihen opeta...

maitoo tulee ja sitä tulee oikein kunnolla mut en viellä ole ns.jaksanu aloittaa sairaalaan maidon viemistä vaikka tiedän et se olisi siellä tarpeen,mutta siinä oma hommansa kuitenkin.

mutta mukavia päiviä kaikille ja tulen moikkaa aina teitä...eikä kauaa ku kaikilla on ne nyytit sitten...sit mennään omaan pinoon toiselle sivulle=)

manja ja tiistaina 2vkoa vanha poikatonttu

Vierailija
16/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä nyt näköjään kirjoitan, lueskellut olen kyllä joka päivä jo monen kuukauden ajan. Täältä saa ihanaa vertaistukea tähän odotuksen päättymisen odotteluun... Edelleenkään ei merkkiäkään synnytyksen alkamisesta, huomenna on se meikäläisen eräpäivä, ja ti pääsee taas neuvolaan punnitukselle, aika kivasti juu maistuu meikäläisellekin kaikki makea ja suklaa varsinkin eli painoa kertyy vielä viime metreillä. Jotenkin elättelin toivoa, että ei tarvitsisi enää neuvolaan mennä ennen kuin sitten vauvan kanssa, mutta näillä näkymin sinne kyllä tiistaina esikko käsipuolessa roikkuen taas puuskutan. Hengästyttää muuten välillä ihan vaan istuminenkin, vaikka lenkillä sitten kyllä taas jaksaa kävellä ihan reippaasti. Tänä aamunakin käveltiin tunnin verran ja oltiin meille ihan uudessa leikkipuistossa esikon kanssa tunnin verran, sitten käytiin pesettämässä mun auto, kahvilla ja ostamassa pari koristetyynyä sängyn päälle, tuloksena suppareita nolla.

Isäntä on kyllä tänään ollut tosi kultainen, laittoi nakit ja muusin ruuaksi ja leikkii ja touhuilee tuon esikon kanssa, että mä saan täällä koneella kukkua ja lueskella. Jouluvalot palaa, kynttilöiden liekit lepattaa ja joululaulut soi, ihanan rauhallinen hetki, nyt voisi se joulun odotetuin Pakettikin vaan saapua... Isot onnittelut taas vauvan syliin saaneille, käyttäjä159, beibi ja Himpula ainakin. Eikös Himpula muuten synnyttänytkin SatKs:ssa kuten minäkin toivottavasti pian? Oliko siellä ruuhkaa? Kuinka pitkään olit sairaalassa vauvan kanssa?

Minttuli79 ja Paketti 39+6

Vierailija
17/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs tänään kodiuduttiin sairaalasta. Maanantaina menin tosiaan neuvolaan jossa todettiin raskausmyrkytys. Sain lähetteen äitipolille ja siellä ensin jouduin sydän ääni käyrälle ja sen jälkeen pääsin lääkärin luo. Siellä lääkäri päätti että jään osastolle yhdeksi yöksi tarkkailuun. Tiistai aamuna verenpaine oli edelleen sama ja pissat plussalla. Lääkäri päätti että ruvetaan käynnistelemään..sain 3 murusta kohdunsuulle mutta eihän ne tehonneet odotetulla tavalla. Illalla taas oli lääkärin tarkastus ja kohdunsuun tilanne näytti hyvältä. Keskiviikko aamuna päätettiin että puhkaistaan kalvot.

No se kalvojen puhkaisu auttoi.. 11 alkoi supistukset ja ensin otin ilokaasua mutta sain siitä huonon olon. 12 sain jo epiduraali puudutuksen ja se auttoi todella paljon. Mikä ihana olo oli sen jälkeen, jopa nukuin tunnin. Lopulta epiduraalista hävisi teho ja silloin olinkin jo 9 cm auki..ei mennyt aikaakaan kun rupesi ponnistuttamaan. 15 minuutin ponnistuksen jälkeen kello 14.20 syntyi poika joka oli 50 cm pitkä ja 3465g painava. Mulle jouduttiin tekemään pieni leikkaus välilihaan ja sain parit tikit sinne. Nyt tosiaan kotona ja poika on aivan ihana : ) rauhallinen tapaus. Olo on muuten hyvä mutta istuminen sattuu vielä aika lailla.

Mutta mitäs tänne kuuluu?

sannis85 ja junior 4 päivää.

Vierailija
18/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kysymyksen sentään muistan vielä...

Eli Porissa tosiaan synnytin,tyttö syntyi torstaina,ja oli sen päivän seitsemäs ja viimeinen vauva. Ja tyttöhän syntyi 13.34,eli se aamu ainakin oli ruuhkainen,kätilökin sanoi jossain vaiheessa,että kohta loppuu kätilöt jos tämä tahti jatkuu koko päivän.

Osastolla en mitään ruuhkaa huomanut,itse olin kolmen hengen huoneessa,jossa yksi paikka oli koko ajan vapaana.

Tyttö syntyi torstaina ja eilen päästiin kotiin. Se on porissa yleinen käytäntö uudelleensynnyttäjillä,että kun synnytyspäivä on 0-päivä,niin toisena päivänä kotiutetaan,jos siis kaikki ok sekä äidillä että vauvalla.

Kateellisena olen täällä lukenut,että jossain päin kotiutetaan jo synnytystä seuraavana päivänä.

Nyt imetyspuuhiin.

Himpula ja tyttö 3 päivää

Vierailija
19/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas täysissä voimissa. Eli supparit pysyneet poissa. Huomenna uusi päivä, eli yliajalle siis mennään

P-M

P.S kiva kuulla kuulumisia synnyttäneiltä:-)

Vierailija
20/24 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koskee selkään, olo yhä vähän äreä ja apea, mutta toivottavasti huomenna jo positiivisemmalla tuulella... Jos vaikka saisi nukuttua ensi yönä, toivottavasti..

Huomenna synnyttämään meneville tsemppiä!! eikös teitä ollut useampi :)