Onko huostaanoton paikka? Naapuri huutaa monta kertaa paivassa lapsilleen nyt riittaa tai ilkaa hiljaa. Lapset ovat kuin elaimet, melskaavat, ei mitaan kuria tai kasvatusta.
Kommentit (8)
muuten yleensä huutaa juuri noin " Nyt riittää.." tuo tuhoaminen/tappelu ja " Nyt ole hiljaa..." ja ala käyttäytymään kunnolla!
Ja tietysti olen huutamatta silloin kun lapset uskovat minua tai käyttäytyvät hyvin. Odotan myös kärsivällisesti kun nuorimmainen kävelee piha portaita ja katsellaan yhdessä milloin mitäkin matkan varrella.
Vaikka huudan lapsilleni (joskus useammankin kerran päivässä), ei se tarkoita etteikö meillä olisi kivaakin lasten kanssa. Ja meillä on lapsilla kuri, mutta silti huutavat (useimmiten leikkiessään tai muuten vain innoissaan) ja meluavat. Mielestäni se on aika ominaista lapsille. En ole ikinä nähnyt useampaa lasta yhdessä asunnossa leikkien hiiren hiljaa paikoillaan. Minusta se olisi jo huolestuttavaa!
Kyllä se huostaanotto on ihan äärimäinen keino, eikä mikään ensisijainen toimenpide jos perheessä vanhempi(mat) on väsynyt/pinna kireällä, hyvänen aika.
Äidillä on taatusti pinna kireällä, jos yrittää samalla opiskella. Huutaminen ei välttämättä ole lapsille vahingoksi, onpahan vaan huono tapa vanhemmilla, ja tehoton. kuulostaa tietysti erityisen pahalta ihmisestä, joka ei itse huuda
Meillä 1v huutaa suurimman osan päivästä, välillä suuttuu, välillä on innoissaan, iloinen tai jos on tylsää niin pieni " ÖÖÖÖÖÖÖÖUUUUUUUUUUUJIIIIIIII" piristää kummasti...
+ mä heitän teidät kohta kylmään suihkuun jos vittu ei päät menee kiinni! ja kiljunnasta päätellen on noin välillä tehnytkin.
Vierailija:
+ mä heitän teidät kohta kylmään suihkuun jos vittu ei päät menee kiinni! ja kiljunnasta päätellen on noin välillä tehnytkin.
Äiti yrittää opiskella.
Naamat vastatusten ja yhdessä ollessa on mitä kärsivällisin ja kiltein äiti. Ei taida tajuta että seinät on kuin pahvia ja kaikki kuuluu, jopa puhe, saati toi huuto.
8
Minulla on kolme alle koulu ikäistä lasta ja mies on paljon poissa.
Uhmaikäinen, erittäin vilkas poika koettelee hermoja jatkuvasti. Niinkuin myös erittäin uhmakas eskarilainenkin (tullut äitiinsä ja omaa vahvan temperamentin, sekä luonteen).
Kyllä minäkin huudan lapsilleni, kun sadannen kerran uhmaikäinen kiipeää pöydälle tyhjentämään kukkaruukkuja tai ottamaan keittiön yläkaapeista keksejä juuri ennen ruokaa, tai tönäisee nuoremman sohvalta alas. Jos käyn vessassa ja sieltä tullessani löydän mustikka purkin tyhjennettynä lattialle. jne.
Tai jos eskarilaiselle ei anna lupaa mennä kaverin luokse yö kylään (tai lähteä yksin kilometrin päähän kirjastoon tms.), vaikka eskarilaisen " kaikki kaveritkin saavat" . Siitä syntyvä huuto ja kiljuminen ja tavaroiden heittely vie hermot ja jos lapsi ei tottele kun käsken mennä omaan huoneeseensa rauhoittumaan, niin silloin kyllä huudan.
Me sopisimme muuten tuohon kuvaan, mutta en opiskele. Ja meillä muuten on ollut automaattinen lastensuojelun tarkastus mieheni sairaudentakia. Tarkastuksesta ei tullut jatko seuraamuksia ja lasten hyvinvoinnista ei oltu huolissaan.