Miehen siskonpoikien talvivermeet
Olen itse suurella huolella katsonut meidän kummimuksujen talvivaatteita, heillä on käytössä aivan umpikauhtuneet talvihaalarit, jotka ovat lisäksi likaiset. Vanhemmat ovat vähitnäänkin keskituloisia, ja kaikkeen muuhun näyttää riittävän rahaa. Mietin harvase viikko, että palelevatko lapset noissa varmasti erittäin, erittäin ohuissa haalareissaan. Villahaalaria en ole nähnyt kummallakaan lapsista, kolme- ja viisivuotiaat.
Huolehdinko turhaan?
Kommentit (5)
Olen usein nähnyt uuden karheissa hienoissa autoissa sisällä kulahtaneet ja useamman lapsen käyttämät vanhat turvaistuimet. Saman olen huomannut verratessa vanhempien ja lasten ulkovaatetusta.
Meillä on asia toisin päin, vanhemmassa autossa on uudehkot ja laadukkaat turvaistuimet. Lapsilla aina siistit vaatteet päällä ja sopivat, lämpimät ulkovaatteet. Ulkovaatteitakin on useampi vaatekerta per lapsi, joten ne ovat myös aina suurin piirtein puhtaita ja aina tarkoituksen mukaisia (esim. pihaleikkeihin eri vaatteet kuin kauppaan mentäessä ja kyläillessä. Eri vaatteet ulkoiluun pakkaselle ja loskaan jne.)
Ehkä vanhemmat ymmärtävät vihjeen, ja ensi talveksi hankkivat itse kunnon ulkovaatteet... ;)
Ihan jo lapsien takia. Varmaan vanhemmat tajuavat vinkin ja muuttavat käytöstään. Tai muuten ovat idiootteja.
Tässä perheessä näyttää lasten pukeminen tulevan vaan sijalla 102. Uusi auto, mukava asunto, kodintekniikka uutta ja upeaa. Muksuilla sen sijaan päällä, mitä sattuu. Joka vuosi olen tarkoituksella ostanut pojille kaikiksi mahdollisiksi lahjoiksi, ja muuten vaankin, vaatteita.
Miehelleni en asiasta viitsi edes puhua, kun hän ei voi sietää lapsuudenperheensä arvostelua yhtään. Taidanpa vaan harkita sitä haalarien ostoa..