Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon päivän aikana leikitte lastenne kanssa? Entä luette heille tai muuten hellitte?

Vierailija
15.12.2007 |

Vai leikkiikö lapset lähes kaiken hereilläoloajan yksinään tai keskenään?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hereillä oloajasta 11h, tästä on vähennetty pyykkien koneeseen laitto + wc käynnit, muu aika on aktiivista lasten kanssa oloa

Vierailija
2/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 3 lasta ja tosi vähän noita teen. Poden siitä huonoa omaatuntoa. Minulla menee todella paljon aikaa lasten perushoitoon ja kotitöihin, ruoanlaittoihin, siivoamiseen, pyykkäämiseen jne. Kaipaan myös omia lepohetkiä, kun saan istahtaa rauhassa.

Toki vastailen jos joku lapsista tulee juttelemaan, otan syliin jos joku tahtoo (jos tosi paha paikka niin sanon että äiti tekee nyt tätä, kohta otan syliin), mutta varsinaisesti leikin, pelaan tms lasten kanssa ehkä vain joka toinen päivä ja silloinkin max 30 min kerrallaan. Pyrin lukemaan lapsille joka päivä ja lähes aina se onnistuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
4/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii kyllä hieman itsekseen mutta kun huomaa että sitä juttuseuraakin on tarjolla niin tarttuu tilaisuuteen. Puhun hänelle koko ajan, selitän aina mitä teen ja mitä tehdään seuraavaksi ja muuta sellaista.

Vierailija
5/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella harvoin (lasten isä tekee sitä lähes joka päivä), mutta joka päivä luen ainakin kerran, silloin tällöin askarrellaan, yhdessä siivotaan lastenhuone päivittäin.

Lapsi on kuitenkin omissa askareissani mukana lähes kaiken aikaa, jos haluaa, jos mieluummin leikkii yksinään, niin ok. Eli yhdessä täytämme pyykkikoneen, levitämme pyykit, teemme ruokaa (poitsu on tosi innokas kokki :) 3v), siivoamme, tyhjennämme tiskikonetta, teemme pihatöitä, hoidamme hevosia...

Toisinaan on kyllä huono omatunto siitä, että varsinkin ulkoilu on lähes aina pelkkää hevosten hoitoa. Olen tosi laiska istumaan hiekkalaatikolla, mieluummin sitten pyöräilemme, hiihdämme tms. Mutta toisaalta poika tykkää touhuta tallilla, joten parempi kai se kuin istua nököttää hiekkakasassa.

Tulipa pitkä vastaus, taisikin olla vähän syyllinen olo :( kun en koskaan leiki

Vierailija
6/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta varsinaisesti leikin aika harvoin.

Minusta lasten on hyvä oppia että aikuinen on aikuinen ja eri asemassa perheessä kuin he. Lasten työ on leikki ja aikuisilla on omat työnsä joihin kuuluu mm. lapsista huolen pito mutta ei se varsinainen leikkiminen.

Lapsillani on kavereita ja sisarus jonka kanssa leikkiä. Ehkä ainokaista viihdyttäisi sitten enemmän?

Ja alkuun kun on vasta äidiksi tullut niin on intoa leikkiä ja paneutua mutta vuosien varrella harva jaksaa vuodesta toiseen 12h / vrk leikkiä.

Vierailija
7/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaa laitan siinä, kun isompi katselee pikku kakkosta, pienempi on keittiössä mukana touhuumassa ja penkomassa laatikoita. kun lastenohjelmat loppuu ja on syöty, leikin, luen yms lasten kanssa koko loppuillan noin klo 19.30 asti.

mielestäni tässä ei ole mitään pahaa. lapset saavat leikkiä itsekseen/kavereiden kanssa ihan tarpeeksi pk:ssa. minä haluan olla läsnä ja lasteni elämässä mukana. kotityöt tehdään oikeestaan iltaisin tai sitten vaan viikonloppuisin. koneen tyhjennän ja täytän toki jossain lomassa ja otan suurimmat roskta imurilla, mutta siihen ei mene päivässä kun ehkä 5min.

Vierailija
8/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä, kun viihdyttää, pitää sylissä tai leikkiä ja lukea koko ajan mutta meillä ei onnistu muu oikein, toivon että kun tuo pienempi tuosta kasvaa esikoisen seuraksi, niin mun seurantarve vähenisi sitten.

2

Vierailija
9/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ruokaa laitan siinä, kun isompi katselee pikku kakkosta, pienempi on keittiössä mukana touhuumassa ja penkomassa laatikoita. kun lastenohjelmat loppuu ja on syöty, leikin, luen yms lasten kanssa koko loppuillan noin klo 19.30 asti.

mielestäni tässä ei ole mitään pahaa. lapset saavat leikkiä itsekseen/kavereiden kanssa ihan tarpeeksi pk:ssa. minä haluan olla läsnä ja lasteni elämässä mukana. kotityöt tehdään oikeestaan iltaisin tai sitten vaan viikonloppuisin. koneen tyhjennän ja täytän toki jossain lomassa ja otan suurimmat roskta imurilla, mutta siihen ei mene päivässä kun ehkä 5min.

Vierailija
10/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelaan kortti- tai lautapeliä hänen kanssaan oikeastaan joka päivä (joka päivä tyttö pyytää). Iltasatu luetaan myös joka ilta. Muuten sitten puuhataan tavallisia juttuja; tyttö voi esim. piirrellä keittiössä kun laitan ruokaa ja kun paistan lettuja, sekoittaa hän taikinan ja vispaa kermavaahdon. Telkkaria katsellaan sylikkäin ja muutenkin halitaan paljon. Tyttö on 7-vuotias.

Vierailija
11/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset kyllä tosi paljon itsekseen ja toisensa kanssa. iät 7v, 5v, 3v2kk ja 1v10kk.

Olen laiska ja tympäännyn mielikuvitusleikeissä. Jotain riehunta, kutittelu, takaaajoleikkejä leikin satunnaisesti. Luen lasten kanssa.

80% hereilläoloajasta puuhailevat omiaan niin että mä vaan seuraan taustalla ja teen omia juttujani.

Vierailija
12/12 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta esim teillä on isompia lapsia jotka voivat olla pienempien kanssa ja he voivat leikkiä yhdessä.

Mä olen ilmeisesti opettanut meidän isomman lapsen siihen että mä en voi tehdä muuta kuin leikkiä, sylitellä, lukea ja käydään toki ulkona. Mut jos alan tekemään jotakin muuta kun pyykin laitto (sen hyväksyy ja tekee mukana siis) niin alkaa huutamaan ja itkee/huutaa niin kauan kun lopetan eli kotityöt jää sitten mulle kun lapset nukkuvat tai kun miehellä vapaata että on sen aikaa lasten kanssa.

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän