Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unikoulu -vinkkejä kaivataan!

15.12.2007 |

Vinkkejä unikouluuun?!? Aloitamme huomenna 6 kk ikäiselle vauvallemme unikoulun eli tarkoitus pyrkiä yösyötöistä pois. Lisäksi ihana neitimme ei meinaa nukahtaa itsekseen sänkyyn illallakaan, vaan mieluiten tissille. Ja sänkyyn kun siirtää, niin alkaa onneton parku.

Ajattelimme sitä tassuttelu-unikoulua. Sylissä kantamista, taputtelua ja veden antamista pullosta.

Ois kiva jakaa kokemuksia samassa tilanteessa olevien kanssa :)

T: vanhemmat ja pikkukakkonen 6 kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roppakaupalla sitkeyttä ja jatkamista varustautukaa, että ainakin kolme yötä menee huudon parissa. Välillä paremmin ja sitten takapakkia. Itse kahden poikamme kanssa en ole jaksanut yksinkertaisesti viedä loppuun asti mutta kummankin olen saanut nukkumaan omassa sängyssä ja kuopus 8 kk hän tyyntyy jo pinnasängyssä alkuillasta pelkkään silittämiseen ja soittorasian ääneen. Esikoisemme oli rintaruokinnassa 1 vuoteen asti ja välillä tuppuuttelin yösyömisellä ja manailin eikö jo lopu mutta tein kompromissin ja päätin kellonajoista milloin sai ruokaa ja milloin vain tyynnytystä ja kun pikku hiljaa rupesi syömään tarpeeksi muutakin ruokaa niin automaattisesti rinnan osuus väheni lopulta vain iltaan (ehkä yöhönkin en muista) ja sitten yhtäkkiä loppui. Tiedän että kirjojen mukaan 6 kk ei tarvitse enää ruokaa yöllä mutta kuuntelin lastani ja pysyimme kumpikin järjissämme. Kuopus herää edelleen syömään öisin ja keskellä yötä on niin tohkeissaan päivän touhuista sillä seisoo jo kaiken päivää niin rauhoittuu vasta jos pääsee viereeni nukkumaan. Hänen kanssaa yritin että nyt loppuu yösyöminen ja pari iltaa pelkkää huutoa ja täydellisen raivokohtaus. itse en kahden todella valppaan ja vilkkaan pojan äitinä joista isompi 2,5 v jaksa unikoulua huutomenetelmällä ja kantelullu vaan meinaan kuopuksenkin opettaa yönukkujaksia omalla rauhallisella tyylilläni. Esikoinen oppi no aikaa meni ja äiti heräili vauvan mukana mutta nyt nukkuu kuin unelma.

Mutta jos jaksatte vain päättäväisesti monta yötä peräjälkeen niin oppinee kyllä näin olen lukenut.

Vierailija
2/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vielä edes miettinyt unikoulua kun vauva oli 6kk.Paitsi tietysti jos et jaksa enää yöheräilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ihan vielä ole ajankohtaista, mutta kohta...poitsulla tulee tammikuussa se puoli vuotta täyteen ja odotan kuin kuuta nousevaa sitä hetkeä kun uskaltaisi alkaa öitä korjaamaan. Toistaiseksi vielä nälkä on niin selvä öisin, ettei unikoulussakaan olisi mitään järkeä, mutta ehkä pian kunhan saadaan puurot kehiin ja ruokia lisää. Alkaa meinaan tämä äiti olla ihan finaalissa. Olen nukkunut viimeksi yli kolmen tunnin pätkän kesäkuussa. Nykyjään mennään yöt suunnilleen kahden tunnin sykleissä - välillä riittää tutti ja kädestä pitäminen, mutta vielä usein tarvitaan maitoa. Ja huonona yönä herätään tunni välein. Ihmettelen, miten pää on kestänyt tähänkin asti. ;)

Mies jää juuri isyyslomalle, eli jotain helpotusta sentään luvassa...jospa poika nukkuisi paremmin, kun menen toiseen huoneeseen pariksi yöksi eikä rintaa tulekaan? (Voi kyllä olla, etten saa itse nukuttua kun on niin tottunut siihen tuhinaan viekussa... ;) Poika syö kyllä pullosta, mutta ei se niin mieluinen ole...jospa ei viitsisikään sitten enää herätä niin usein? Tulen kertomaan sitten kuinka kävi.

Kaikki vinkit tännekin tervetulleita! =)

Vierailija
4/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin viime yönä unikoulu. Tyttö on hiukan vajaa 8kk ja on tähän asti nukkunut minun vieressäni, tissi suussa. :) Normaali yörytmi on ollut: nukkumaan 23-23.30, heräilee syömään pari kolme kertaa ja aamulla 9 oon herättänyt. Tuttia ei ole koskaan huolinut ja pulloa vain unenpöpperössä.

Eilen aloitimme niin, että kun kello tuli 23.15, niin syötin tissistä neidin kylläseks ja nostin omaan sänkyyn. Silittelin hiukan, jätin yövalon päälle ja menin pois, jätin kuitenkin oven raolleen. (Tytön sänky siis meidän makuuhuoneessa, koska omaa huonetta ei ole.)

Hirvee itku siinä tietysti tuli kun tyttö tajus et jäi yksin. Seuraavan 40min. ajan kävimme mieheni kanssa vuorotellen silittämässä tyttöä ja sitten hän nukahti viimein siihen kun pidin kättä selän päällä. Nukkui tunnin, mutta heräsi siihen kun tulin itse nukkumaan ja siitä alkoi hulabaloo. Välillä itki hirveesti ja leikki sitten unirätillään, jaloillaan...

Sitkeesti käänsin tytön aina kyljelleen ja silitin hitaasti ja voimakkaasti selästä. Kerran annoin pullosta maitoa ja kerran rinnasta. Puoli 4 tyttö nukahti ja nukkui aamuun saakka.

Tässäpä meidän viime yö. Katsotaan miten ensi yö menee. Yritän vain ajatella viikon päähän, luulisi silloin jo öiden rauhoittuneen.Onhan tuo aika suuri muutos kun tissistä pois ja omaan sänkyyn ja kun ei huoli tuttia, niin ei ole siitä lohtua. Meidän on pakko yrittää saada neidin nukkuminen aisoihin nyt, koska menen tammikuun lopulla töihin ja teen kolmivuorotyötä, joten tissiä ei sitten ole.

Jaksamisia muille.

t. Moropotti1 ja neiti

Vierailija
5/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi hoisi viime yön, kun minä olin tekemässä töissä yövuoron tuurauksen. Tyttö oli nukkunut ekan pätkän vajaat 3 h, sitten valvonut ja nukkunut aina tunnin vuoronperään. Klo 5-8 nukkui taas putkeen. Oli kuulemma huutanut ja rauhoittunut syliin kannellen ja nukahtamaan mies oli saanut antamalla tuttipullosta vettä.

Nyt on minun vuoroni hoitaa yö. Tyttö nukahti jo ennen klo 8 yöunille, äsken kuului pieni itkunparkaisu, mutta ennen kuin ehdin huoneeseen, tuli jo ihan hiljaista. Yön aion mennä samaan tyyliin; sänkyyn silitellen, kantaen ja sitten mahdollisesti nokkamukista hieman vettä. Toivotaan parasta (myös teille muille!) ja hyviä, pitkiä unia jo jouluksi :)!!!