Keillä muilla tilanne, että kummankin puolison vanhemmat EIVÄT asu samalla paikkakunnalla? (ov)
Minä ja mies asutaan tällä hetkellä miehen kotipaikkakunnalla, jossa siis hänen vanhempansa ja sukulaisensa asuvat. Mun vanhemmat ja sukulaiset asuvat 600 km:n päässä.
Mua ottaa tämä tilanne niin päähän!!! Ollaan suunniteltu perheen perustamista ja muuttamista mun kotipaikkakunnalle. No sitten tietysti miehen vanhemmat ja sukulaiset asuvat kaukana meistä. Olen aina unelmoinut, että mun lapset saisivat kasvaa kummankin suvun jäsenten ja isovanhempien seurassa ja lähellä, koska itsellä suurin osa sukulaisista ja isovanhemmista asui kuitenkin suht kaukana ja aina kaipasin heitä lähemmäksi. No sehän ei tietysti meillä tule koskaan onnistumaan, että kummatkin isovanhemmat ja suku olisi lähellä. Pitikin löytää mies näin helkkarin kaukaa....
Onkos muilla sama tilanne ja onko se ikinä vaivannut teitä?
Kommentit (8)
meillä ei. pikkasen perspektiiviä asiaan
Meillä toisen vanhempien luo on 400km ja toisen 800km!
vanhemmat elossa. Oon pahoilla sun puolesta. ap
minun vanhempani asuvat monen sadan kilsan päässä ja miehen.. niin, monen tuhannen kilsan päässä.
sua ap! Ja kyllä se on ongelma tuokin. Oli pönttöä tai ei. Itseäni vähän harmittaa, että täällä aina kumotaan toisen ongelma pahemmalla. " Olisit onnellinen että sulla edes on vanhemmat" .
No juu, meillä on molempien vanhemmille 250 km (asuvat eri paikkakunnilla) ja kieltämättä tämä vähän harmittaa. Mutta nyt mennään näin. Vauva on 3 kk ja apu olisi välillä kivaa, mutta hyvin ollaan vielä pärjäilty..
ASumme mun kotipaikkakunnalla ja mun vanhemmat ovat kuolleet, veli muuttanut pois. Minä arvostaisin ylipäätään jotain sukua...
Meillä toisen vanhemmat asuu eri maassa, olemme muuttamassa miehen kotimaahan ja nyt jo kauhistuttaa kun ei ole sukulaisia siellä, tai siis miehen sukulaiset on, mutta mun ei.
Onneksi tullaan kuitenkin lasten kanssa kesällä suomeen, minä ja lapset koko kesäksi ja talvella vanhempani voivat tullla vaikka 2 kk meille, mutta kyllä siltikin kauhistuttaa jo ajatus. Onhan miehenikin elänyt täällä ilman sukulaisia, mutta enpä tiedä, ehkä tämä on sitten naisille isompi juttu.
Vierailija:
Ei tarvitse miettiä, mihin matkustetaan vapailla ja lomilla. Lyhyillä lomilla lähempään mummolaan ja pitkillä lomilla kauemmas.