Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kohtalotovereita?

09.11.2008 |

Tässä pimeinä iltoina olen miettinyt että missä vika. Ollaan miehen kanssa yritetty 1.v tehdä lasta tuloksetta. Päätettiin että mennään lääkäriin ja ruvetaan tutkimaan että missä mättää, sain jo ennen vuoden täyttymistä Therolut lääkkeet avuksi kuukautisia tuomaan. Niidenkään avulla ei lasta saatu alulle. Nyt lisänä syön Clom Hexal pillereitä, jotka kypsyttää viisi munasolua kerralla, vieläkään ei ole tärpännyt, näin ollaan menty jo kolme kuukautta, eli yhteensä vuosi ja kolme kuukautta on yritetty.

Lääkärissä käyntien yhteydessä on verikoita ja muita tutkimuksia tehty molemmille ja lääkärin mielestä mahdollisuudet on oikein hyvät saada oma vauva meille. Mutta tässä tämä suurin ongelma nyt sitten tuleekin, sen jälkeen kun mieheni kuuli että hänen siemennesteessään on n. puolet siittiöistä viallisi. Seksi on loppunut kuin seinään. Hän haluaa että lääkäri antaa tarkemman "suunnitelman" hoitojen aloittamisesta ym. ennen hän ei halua seksiä harrastaa. Pelkää kuulemma että viallisten siittiöiden takia voi tulla sairas lapsi. Ja varmaankin hän on ihan oikeassa, se mahdollisuus täytyy ottaa huomioon, mutta silti. Turhauttaa tämä lääkärilausuntojen odotus ja sekin vielä että mies pihtaa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia asiasta???? :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt olla ihan kohtalontovereita, mutta vastaanpa nyt kuitenkin.

Kerro miehellesi terveisiä, ettei hänen tilanteensa ole kovinkaan paha. Ei sen takia kannata jättää yrittämistä! Jos siittöistä n. 50 %:ia on epämuodostuneita niin silloinhan 50 %:ia on normaaleja vai mitä?

Minun miehelläni on siitiöistä 96 %:ia viallisia ja vain 4 %:ia normaaleja, silti tulin joku aika sitten raskaaksi vaikkakin raskaus sitten todettiin tuulimunaksi, mutta kuitenkin... Yritystäkin on tosin ollut kuusi vuotta, mutta kolme vuotta sitten siittiöitä ei näytteessä ollut yhtään kappaletta joten yritystä on ollut siittiöitä sisältävällä spermalla ehkä n. kolme vuotta. Mutta minun miehelläni siittiö määrä on myös paljon normaalia alempi. Eli jos miehelläsi on normaalimäärä siittiöitä ja niistä puolet normaaleja niin ei muuta kun ovulaation aikoihin petihommiin!!

Luullakseni luonto kyllä hoitaa aika hyvin asiat, jos viallinen siittiö sattuisi pääsemään munasoluun. Meidänkin tuulimunassa vika oli todennäköisesti joko siittiössä tai munasolussa. Tietysti tuulimunaraskauden kokeminen ei ole mitään herkkua, mutta ei sen pelosta kannata yrittämistä lopettaa.

Suosittelen kyllä yrittämään luomuna, jos kerran lääkärikin on sitä mieltä, että mahdollisuudet ovat hyvät. Ainakaan rankemmat hoitomuodot eivät ole mitenkään helppoja ( varsinkaan naiselle) ja rahaakin niihin uppoaa paljon ja ei ole edes varmaa että päästään mitään alkiota koskaan edes siirtämäänkään...

Vierailija
2/6 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy yrittää tuolle miehelle puhua järkeä, jos en itse kohta onnistu, niin lääkärit saavat sen hänelle sanoa. =)

Miehelläni on normaali määrä siittiöitä ja 50% niistä normaaleja ja se toinen 50% niitä viallisia. Siittiöiden liikkuvuuskin on normaalilla tasolla.. Mutta jotenkin hänelle on tämä pelko sairaasta lapsesta iskeytynyt päähän, vaikka lääkärit eivät ole sellaisesta edes puhuneet..

Kiitoksia vielä kommentista! Onnea myös teidän yritykselle tulla raskaaksi, pidän peukkuja pystyssä!

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi siittiötilanne on ihan hyvä! Nuolla luvuilla on ihan hyvät mahdollisuudet raskautua ilman hoitojakin (siis jos muuta syytä ei löydy). Ja ei siittiöiden epämuodostuneisuus tai huono liikkuvuus ole mitenkään suoraan verrannollinen syntyvän lapsen terveyteen. Huonot siittiöt eivät mitä todennäköisemmin ehdi hedelmöittämään alkiota kun priimat ehtivät perille ensin. Ja pystyisivätkö ne edes hedelmöittämään alkiota? Ja vaikka pystyisivät, niin eiköhän luonto laittaisi kehitykselle pisteen heti alkuunsa. Jos lasten jotkut tietyt kehitysvammat tai muut sairaudet johtuisivat siittiöiden kunnosta (muita syitähän on paljon tiedossa, mutta siittiöiden kunnon yhtäläisyydestä suoraan geeneihin en ole kuullut puhuttavan), niin eiköhän siittiöitä tutkittaisi paljon enemmän. Ja varmasti lääkärit varottaisivat myös tällaisessa tapauksessa sairaan lapsen mahdollisuudesta. Eli miehesi taitaa nyt pelätä täysin turhaan! Keskustelkaa lääkärin kanssa vielä, jos asia kovasti painaa mieltä.

Vierailija
4/6 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä olen itsekkin että nämä vialliset siittiöt eivät ehdi tarpeeksi nopeasti munasolua hedelmöittämään. Ja uskon kyllä että luonto hoitaa asian itse jos niin pääsee käymään...

Lääkäriaikaa odotellessa syksy etenee....

Vierailija
5/6 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaijukka69 ja muut lukijat!

Kiva kuulla, että olette luomuna onnistuneet. Meillä tosiaan sama siittiö tilanne. Eli miehelläni kuolleita siittiöitä 96 % ja normaaleja vain 4 %.

Olin itse siinä käsityksessä, että vaikea olisi onnistua luomuna näin pienen siittiö määrän vuoksi ?

Meillä takana yks ivf ja nega nyt joulukuussa pas. Ja sitä ennen kaksi inseminaatiota ja nega.

Mieli on ollut kyllä todella maassa koska odotukset olivat hoitoihin menessä korkealla.

Vierailija
6/6 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä epämuodostuneita simppoja 100% ja ajateltiin et mikään hoitomuoto on näinollen mahdoton, koska lapset olis vammasia. Mut lääkäri painotti et niillä kahdella asialla ei ole mitään tekemistä keskenään. Kyseessä on siittiön ulkoinen epämuodostuma, joka todennäköisesti tekee hedelmöityksen todella vaikeaksi, muttei mahdottomaksi (koska meillä yksi luomu lapsi ennenstään). Mutta simpan sisällä oleva perintötekijä on íhan samalla viivalla normaalin ulkonäön omaavien siittiöiden kanssa. Joten sen asian suhteen huoli pois!

Toivotaan, että tärppää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä