Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cerazette-pillereiden käyttäjät

14.02.2006 |

Onkohan muilla tällaista? Olen nyt muutaman kuukauden syönyt Cerazette-minipillereitä ja nyt alkaa kyllästyttää nämä haittavaikutukset: parin viikon välein kärsin kuukautiskivuista ja kauheista pms-oireista, mutta kuukautisia ei kuitenkaan ole (se sentään on hyvä puoli). Lisäksi tuntuu, että näistä pillereistä tulee myös päänsärkyä ja väsymystä. Ärsyttää tällaiset oireet... Vai kuvittelenko vain? Voikohan imetys aiheuttaa jo sinällään tällaisia pms-oireiden kaltaisia olotiloja. Väsyttää ja ärsyttää kaikki... Varsinkin huonosti toimivat kodinkoneet (mm. vihaan meidän astianpesukonetta?!) ja tietysti muut kotihommat... Mieskin saa kuulla kunniansa, kun vauvalle ei oikein voi kiukutella. Syytänköhän aivan turhaan noita pillereitä? Pitäisiköhän saada vain lomaa tästä äitiydestä? 6kk täysimetys vei aikalailla voimia, mutta nyt ollaan siirtymässä kiinteisiin. En tiedä... Tulipahan taas tänne valitettua :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syötkö pillereitä vaikka kuukautisia ei vielä ole? Onko ne edes alkanut ollenkaan kun aloitit pillerit???

Mulla on kans ne pillerit, mut en ole vielä aloittanut, kun ei oo menkkojakaan tullut.

Ja sit ikäväkseni huomasin et niissä on laktoosia :(

Vierailija
2/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vastata, koska oireesi pillereistä kuulostivat tutuilta. Minulla oli ihan vastaavanlaisia oireita, ja lopetin pillereiden käytön, kun imetys loppui. Eli pillereissä voi olla syy...muutenhan nuo pillerit olivat kätevät, kun sai käyttää imetyksen aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks, kyllä lääkäri kehotti mua alottamaan pillerit heti jälkitarkastuksessa, vaikka kuukautiset ei olekkaan vielä alkaneet. Hänen mielestään imetys ei ole tarpeeksi luotettava ehkäisykeino, ja pillerit voi alottaa heti. Joten mä alotin heti seuraavana päivänä kun sain ne...

Mulle on aikasemmin e-pillerit tehny just noita oireita joita mainitsit.. ja nyt ne oireet on sitte palannu:( Heti kun lopetan imetyksen, siirryn kyllä takas Nuvaringin käyttäjäks, koska se sopii mulle paljon paremmin.

Minä saan hepuleita esim. sekasista kaapeista... Ihan ku sillä nyt ois mitään väliä miltä ne näyttää, pistää vaan oven kiinni!

Vierailija
4/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt kyseistä merkkiä kohta sen yhden liuskan ja päätä särkee, huimaa ja väsyttää. Olen itsekin alkanut epäilemään josko nuo oireet johtuvat pillereistä.... Olen tosin ajatellut hankkivani kierukan jahka saan nuo kaksi liuskaa vielä uppoamaan. Ahdistaa jotenkin napsia niitä joka päivä ilman minkäänlaista taukoa ja unohtelen ottaa niitä ajallaan. Helpommalla pääsis kierukan kanssa ja vuotokin voisi niukentua.

Ja sulle joka ihmettelit pillereiden syöntiä vaikkei kuukautisia ole tullut, niin mulle lääkäri ainakin sanoi että niitä voi syödä vaikkei kuukautiset ole vielä alkaneet. Synnytyksestäni on se 2 kuukautta ja jälkivuotoa kesti 5 viikkoa ja jälkitarkastuksen jälkeen aloitin heti pillerit ja ensimmäiset menkat alkoivat kuuden päivän päästä pillereiden aloittamisesta. Ne menkat olivatkin sitten koko 9 kuukauden edestä joten sellaisia vuotomääriä en halua!!! Ja kierukka haetaan!

Vierailija
5/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pillerimerkki voi tietenkin sopia joillekin, mutta itselleni kävi seuraavasti. Jälkitarkastuksessa sain pillerit ja aloitin käytön. Kuukautisista ei ollut siihen asti ollut tietoa (täysimetän), mutta nyt alkoikin heti vuoto...Söin pillereitä viikon verran -- mieliala oli itkuinen (tosin siihen saattoi toki muutkin tekijät vaikuttaa).

Vuoto on jatkunut jossain määrin vieläkin (2vkoa), mutta on toivottavasti loppumaisillaan eikä enää pillereiden lopettamisen jälkeen tulisikaan takaisin...

Päädyin ratkaisuun, kun kuulin noista mahdollisista vaikutuksista (esim. pitkään kestävistä kuukautisista ja hyvin epäsäännöllisista sellaisista). Mm. kaksplussan sivuilla on asiasta käyty keskustelua, käy kurkkaamassa! (suurin osa huonoja kokemuksia, mutta myös niitä joille pillerit sopivat) Olemassa on kai joku toinenkin minipilleri-merkki, en ole sitä vielä neuvolasta kysellyt (kun ei nyt sitten sattuneesta syystä ole tarvinnut... :) )

Vierailija
6/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä oo edes tajunnu aatella et voi tosiaan johtuu pillereistä! Hyvä minä... eipä tässä oo paljon muutakaan tajunnu viimeseen 5:een kk:een... 8/

Mä oon tosiaan ollu aivan äimänä, koska mullakin tullu raivostuttavia pms-oireita. Tietää aina tasan tarkkaan, että no niin, nyt alkaa taas menkat parin pvän sisään kun ÄLYTÖN potutus iskee :/ Eli mulla on siis menkat alkanu jo ennenkö ees Cerazettet alotin.

Ja imettäny en oo reiluun pariin kuukauteen enää, joten ei voi mulla johtua siitäkään.

Mutta oisko sitten jotain hormonijuttuja, niinkuin tää kk sitten alkanut älytön hiustenlähtö...!??!! Toivon todella niin... että menisi ohi ajan kanssa, koska ei todellakaan oo kiva kun niitä pms-oireita tulee sitten tosiaan purettua mieheen ja muihinkin ihmisiin :(

Ja kun muutenkin jo tarpeeks rankkaa tää arki välillä, niin sit vielä tollasta ekstra" kivaa" siihen päälle.

Ja ne syyt hermostua on niiiin idioottimaisia kun jälkeenpäin aattelee... Just tyyliin astianpesukone tai joku miehen sana, minkä sitten ärsyyntyneessä mielessään vääntää jotenkin ihan väärinpäin. :/

Päänsärkyäkin on ollut ja sitä oon myös ihmetelly koska normaalisti tosi vähän on päätä yleensäkki särkeny. Mut oon laittanu kaiken aina yleensä vaan väsymyksen piikkiin.

Nyt oon Cerazettet juuri lopettanu, että sittenhän sen varmaan näkee, että katoaako pms:sät sun muut... Toivon todella!

Jaksuja sullekkin väsymyksen ja vaivojen kanssa!! :)

Vierailija
7/8 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helpotti kuulla, että ne pillerit voi tosiaankin tällaista aiheuttaa. Minulle jälkitarkastuksessa lääkäri antoi ohjeen, että pillerit siis voi aloittaa ennen kuin kuukautiset ovat alkaneet. Ekan viikon ajan piti vaan käyttää muutakin ehkäisyä. Sitten yhdet kuukautiset pian tulivatkin, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut. Muuta kuin näitä oireita... Taidanpa syödä tuon yhden paketin loppuun ja sitten saa riittää! Katellaan sitten, että mitä tehtäis...

Niin, siitä astianpesukoneesta vielä :D Sitä ei ole tarkoitettu likaisille astioille ollenkaan... Kaikki moska kerääntyy tiivisteisiin ja kone vaan sotkee astioita entisestään. Heittäisin koko koneen pihalle, jos se olisi oma (asutaan vuokralla ja kone kuuluu kämppään). Hmmp....

Vierailija
8/8 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetyksellä, ja menkkoja ei ollut.

järkyt haittavaikutukset: olin ihan raivohullu, miehelle ja lapsille, kokoajan väsytti, masensi, ei jaksanut mitään, pahoinvointia, unettomuutta jne....

sitten kävin täällä ja kuulin että muillakin ollut samanlaista. Lopetin samantien pillerit, nyt lituutamme kortsulla siihen asti kunnes imetys loppuu.