onko siitä haittaa että 3,5kk ikäinen saa jo lihasoseita?
Kommentit (31)
Täällä 5kk ikäinen painaa reilusti alle 7kg ja näyttää kuitenkin melko pullukalta.
ja vauvat saa olla lihavia, niiden kuuluu olla sellasia... itse olen hieman huolestunut kun vauva on noin laiha... pituuteen on mennyt paljon energiaa sillä pituuspyrähdyksiä tulee aika ajoin...
ja lapseni " pieni" koko johtuu siitä että oli rankka alku, väärä maito ja oltiin sairaalssa 9 päivää ja siellä lääkäreiden takia paino vaan laski..
minkälaisia lapsia sinä kasvatat? kirjoituksestasi päätellen varmaankin yhtä huonoja itsetunnon omaavia kuin sinä itsekin.
painoi 9,750 kg ja pituutta 69 cm. Täysimetyksellä oli tuohon kuuden kuukauden ikään asti.
Jos esim. vauva syntyy 2,5 kk ennen aikojaan, hänelle aletaan antamaan soseita VIIMEISTÄÄN nelikuisena, eli tavallaan 1,5kk lasketun ajan jälkeen. Miksi keskosten suolisto on kehittyneempi?
mutta kyllä siitä vielä sutjakka poika tulee. esikoiseni painoi 6-kuisena 10,5kg, parivuotiaanan 12 kg ja nyt 5-vuotiaana 17 kg. Sirpakka poika siis, vaikka olikin vauvana LIHAVA ja näytti Cartmanilta.
kyllä tämä kuopuskin tästä sutjakoituu, nyt saa olla ihan niin lihava kuin haluaa.
t. kasi, 27 ja mitä muuta vielä olenkaan :)
äidinmaidossa ei niitä ole niin paljon... eli siis keskosen kehityksen takia.
Ikää 3kk, painoa 8400g, pituus 65cm. Rintamaidolla.
luulin että mun lapset on maailman isoimpia
Onnea!
Minkä kokoinen oli syntyessään?
t. kasi
Syntymäpaino 4200g, pituus 52cm. Eli ei mikään epätavallisen iso. T:39
Vierailija:
Onks sun vauva vähän aliravittu?
Omani oli 5kk 69cm ja 8,6kg.
Sääli lapsiressua, jos äiti jo vauvoista alottaa ton läski-vouhkauksen. Tiedä sitten, kun muksusi teininä kärsii itsetunto-ongelmista ja pitää itseään läskinä vaikkei ole ja sairastuu anoreksiaan, että sen aiheutit SINÄ ihan itse.