Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä päin sukusi on kotoisin?

Vierailija
14.12.2007 |

Isäni puolen suku on lähtöisin Luovutetusta Karjalasta (Jääski ja Viipurin maalaiskunta), missä suku on asunut samoilla asuinsijoilla vuosisatoja. Itse olen ensimmäistä sukupolvea, joka on syntynyt uusien rajojen tällä puolen.

Äitini puolen suku on lähtöisin Elimäeltä ja Kymistä, sama juttu heilläkin. Esim. äitini sukutila on ollut saman suvun hallussa jo viimeistet parisataa vuotta ellei kauemminkin.

Itse olen kasvanut Kymenlaaksossa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiteen suku pohjoiselta E-P:lta.

Vierailija
2/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin omat vanhempani asuivat lapsuutensa Rovaniemellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti Muolaasta, isä Kurkijoelta. Nykyään kaikki sukulaiset asuvat joko pk-seudulla tai Turun lähellä.

Vierailija
4/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin puolen poppoo tuli joskus 1700-luvulla Virosta tai jostain sieltäpäin, isän porukat ovat asuneet 20 km säteellä isän kotitalosta jo ainakin 1600-luvulta lähtien.

Vierailija
5/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän suku alkujaan ruotsinkieliseltä Etelä-Pohjanmaalta. Äidin suku Lappajärvjeltä (puhutaan vuosista 1500 jne). Itse sanoisin, että sukuni on vahvasti Keski-Pohjanmaalta isän puolelta ja Etelä-Pohjanmaalta äitini puolelta.

Vierailija
6/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 enpä itse siellä ole asunut kesäisin käytiin kun olin pieni. Vanhempani muutti sieltä tänne vuosi ennenkuin synnyin. Sukulaiset vaan asuu siellä ja mökki on siellä!

Mitä kamalaa siellä sit on?

Vierailija
7/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äitini sukutila on ollut saman suvun hallussa jo 1500-luvulta lähtien. Äitini on syntynyt ja kasvanut ja elänyt koko ikänsä Kymenlaaksossa. Isäni muutti tänne 3v6kk, kun Karjalasta tuli toinen ja samalla se viimeinen lähtö.

Tunnen olevani enempi karjalainen kuin kymenlaaksolainen. Äitini mukaan mulla on karjalainen luonne ja ulkonäkö.

Vierailija
8/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole siellä päivääkään asunut.

Vierailija
9/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin ihmiset ovat todella ahdasmielisiä ja MOUKKIA!

tämän itse kokeneena en enää edes pieraise sinne suuntaan!

Vierailija
10/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni suvun geenit taas ovat suomalaisittain harvinaisen hyvin sekoittuneet. Isäni esivanhempia on niin Lapista kuin Uudeltamaalta, sekä siltä väliltä.

Vierailija
11/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten sukututkimus on vielä kesken. Osa suvusta on hävinnytkin historian hämäriin. :/

Vierailija
12/12 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eiköhän kaikki pienet kylät ole täynnä ahdasmielisiä jne. Eikä tarvitse olla edes kylä!