Kertokaa miten pääsen " roskakorin" osasta eroon?? AINA mä olen se, johon kaikki p. kaadetaan. (ov)
- Äitini valittaa aina minulle kaikesta, ei koskaan jaksa kuunnella minun huolia
- Suurin osa kavereistani kertoo kaikki ongelmansa minulle, kuuntelen ja lohdutan. Annas olla jos minulla menee huonosti, niin eipä näykään ketää.
Miten tässä käy näin aina? Miten voisin ehkäistä tämän? En jaska olla roskakori enää.
Kommentit (8)
että en kuuntele enää kenekään ongelmia. Mutta kun haluan auttaa... Sitten tilanne on tämä :(
Miten vedän rajan? Sanonko vaan, että " kurja juttu" ja rupean puhumaan jostain muusta? En halua vaikuttaa kylmälle.
ap
itselle aika, että tarvitsin kuuntelevaa korvaa, eivät nämä kuunnellut, tai naapurin rouvalla oli asiat vieläkin huonommin. Eli tavallaan lyötiin alas oma ongelmani.
Päätin sitten että nämä jotka ei kuuntele mitä minulla on asiaa, ei tarvitse minun kuuntelevaa korvaa, ei minun sympatiaa.
Samoin teen ihmisille jotka ei osaa olla ajoissa kun sovitaan tavata. Jos joutuu odotteleen eikä osaa ilmoittaa että myöhästyy, niin on turhaa sitten tullakaan.
Aloin sitten olla yhtä välinpitämätön heidän kertoessaan ongelmistaan kun he kun minä yritän kertoa omistani. Osa ymmärti yskän ja muutti omia tapojaan. Ne jotka edelleenkään ei kuuntele minua vaan puhuu itsestään, ovat jääneet huomaamatta pois niistä joihin pidän yhteyttä.
Aiheesta löytyy paljon hyvää kirjallisuutta.
Ja muista, muutokseen menee aikaa. Pysy vahvana.
Mulle ei tule kukaan uskoutumaan mutta kuuntelisin toki mielelläni eikä mulle tule sellaisesta roskis-oloa. ja yritän auttaa ja miettiä ratkaisuja.
Siis päinvastainen ongelma, mutta ap jospa se p tuntuis vähemmän rasittavalta jos otat siltä kannalta et ne uskoutujat ilmeisesti pitää sua hyvänä ystävänään - mulle kelpais sellaiset...
Ole tahallasi eri mieltä, ole kriittinen.