LOVE CONNECTION 12!!!
Kommentit (1342)
Ai herraisä, oon seurannut tätä ketjua niin tiiviisti viime viikon ajan, että nyt näin jo unta asiasta. Näin unta että osallistuin ohjelmaan ja pääsin petipuuhiin Matin kanssa :D :D alkaa mennä paksuksi....
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 17:51"]
Markuksen jalanjäljissä tänne tulee julkkiskokki Stefan Rieter suominaisia naurattamaan. Lähde IS.
[/quote]
Tervetuloa Stefan myös meidän AV-mammojen iloksi ;D
[/quote]
Stefan Richter
Voi apua, nyt Nina on vaihtanut profiilikuvaksikin kuvan Henkasta ja Matista. Ja uusimassa postauksessaaan kertoo hakevansa TEAKiin. No lycka till vaan, mitähän seuraavaksi keksii?
Mitä muuten tarkoitti tuo, kun laittoi tuohon yhteen kuvaan, että "henri, bill, ja scott lähteejuhlimaan ja me viettään koti-iltaa :)" niin siis ketkä on "me" jos Henkka, Bill ja Scott lähdössä juhlimaan ja Nina jää kotiin? Matin kanssa vai? Tuskin :D
Matti on söpö noissa uusissa kuvissa. Mutta tykkää varmaan ihan helkkaristi, että on harhaisen sekopään profiilikuvassa?? Ja toi TEAK, uittaja keulii joka päivä vaan kovemmin.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:41"]
Ai herraisä, oon seurannut tätä ketjua niin tiiviisti viime viikon ajan, että nyt näin jo unta asiasta. Näin unta että osallistuin ohjelmaan ja pääsin petipuuhiin Matin kanssa :D :D alkaa mennä paksuksi....
[/quote]
Mä puolestaan näin sellaista unta (en tosin viime yönä), että en osallistunut, mutta pääsin silti petipuuhiin Matin kanssa. Menin unessa aitoon puumatyyliin kertomaan Matille, että opetan sua ja sitten nappasin kauluksista kiinni ja mentiin punkkaan.. Joo ja ikää mulla on 40 vuotta :D
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:41"]
[/quote]
Mä puolestaan näin sellaista unta (en tosin viime yönä), että en osallistunut, mutta pääsin silti petipuuhiin Matin kanssa. Menin unessa aitoon puumatyyliin kertomaan Matille, että opetan sua ja sitten nappasin kauluksista kiinni ja mentiin punkkaan.. Joo ja ikää mulla on 40 vuotta :D
[/quote]
Jatkan vielä,. intohimoisen hetken jälkeen Matti aloitti tutunomaisen analyysin :D MÄ oon todellakin viettänyt ihan liikaa aikaa täällä palstalla ja LC:n parissa. T: 4kyt vee mamma...
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:10"]
Voi apua, nyt Nina on vaihtanut profiilikuvaksikin kuvan Henkasta ja Matista.
[/quote]
No kyllä todella... Henkka on pahempi imuttelija kuin kuvittelin!!!
Jos Henri on edelleen Ninan fb-kaveri, niin kaipa olisi kieltänyt omien kuviensa julkaisemisen jos ne ottaisivat häntä päähän. Muutenkin ihmetyttää se, että Nina on yhä hänen listoillaan. Ehkäpä suhde ei olekaan niin jäätävä, mitä Henrin haastattelun perusteella voisi kuvitella.
Uutta analysoitavaa koiranuittajasta: https://www.facebook.com/pages/PK-palvelut-oy/283738468333903
Minäkin ihmettelen suuresti sitä, miksi Nina ei panostanut sen enempää ulkomuotoonsa LC:ssa, kun hänestä kuitenkin näköjään panostamalla ihan mukiinmenevän näköisen saa. Käsittämätöntä. Jälleen yksi kummallinen piirre tuossa kummallisuuksien persoonassa. Vai yrittikö hän mukailla Henrin tyyliä? :D
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:49"]
Mutta missä on Paavo Huttunen?
[/quote]
Jospa Paavo on "vapaassa parisuhteessa henkilön Nina Naskali kanssa"....? ;)
kovastipa sinne postaillaan kuvia todisteiksi.. kukaan muu tytöistä tai pojista ei moista harrasta.. yhdellä on jäänyt kismittämään yks sun toinenkin asia ilmeisesti ja kuvilla annetaan sitten takaisin.. sad trash..
Miksei joku jo pistä aisoihin tuota hullua akkaa?? Tuosta on järki kaukana! Joko se on tyhmä tai aivan sekopää.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 10:25"]
Mitenniin kaikilla fiksuilla on kaverit piilotettuna? Itse en koe, että olisin niin erityinen ihminen, että minun kaverit FB:ssä kiinnostais ketään niin paljon, että ne pitäis piilottaa.
[/quote]
Oletko varma, että ystäväsi haluavat, että julistat koko maailmalle, että he ovat ystäviäsi? Ihan peruskohteliaisuutta, että pitää ystävälistansa salaisena. Osa ihmistä vain on niin sinisilmäisiä, että eivät tajua, että netissä kannattaa pitää henkilökohtaiset asiat henkilökohtaisina. Maailma on hulluja täynnä.
[/quote]
En tajua, miten tämä liittyy kenenkään yksityisyyteen. Eri asia jos levittelisin toisten kuvia netissä Nina N.-tyyliin tai postailisin toisten profiileita. Jos joku kaveri häpeää/pelkää foliohattu päässä minun ja hänen ystävyyttä FB:ssä, niin olkoot sitten lisäämättä kaveriksi tai poistakoot. Menee vähän hysteeriseksi jo.
Kyse ei minusta ole mistään kohteliaasta nettikäyttäytymisestä, vaan FB:n lain alaisuuksista. Esimerkiksi toisten lisääminen paikkamerkintöihin kysymättä on paljon ikävämpää käytöstä. Siitä kun voi koitua oikeasti jotain ikävää. En myöskään lisäile kenestäkään kuvia kysymättä, joka on minusta myös paljon pahempi juttu.
Sori kun meni offtopiciksi. En vaan ymmärrä tuollaisia ihme some-pelkoja, en keksi yhtään tilannetta, jossa siitä, että jotkut ovat keskenään FB-kavereita voisi koitua jotain ikävää. Tai ehkä joku pimeä ja kuviteltu mustasukkaisuusdraama, mutta sitten se on jonkun muun kuin minun ongelmani.
[/quote]
Ei ehkä siitä kaveruudesta niinkään, mutta ymmärrän, että jos kavereina on esim. kovan luokan rikollisia, niin ei välttämättä halua sitä ihan kaikille julkistaa.
[/quote]
Pointti ei ollutkaan se, että kaverien piilottaminen olisi väärin, vaan tässä otettiin kantaa siihen, että kaverien piilottaminen kuuluisi muka hyviin tapoihin ja olisi muka joku some-normi.
Jos joku ei halua näkyä toisen kaverilistalla, niin sitten ei ryhdy tämän kaveriksi.
[/quote]
Kerrotko vielä yhden järjellisen syyn miksi koko maailman - siis ihan koko maailman - pitäisi nähdä ketkä ovat kavereitasi FB:ssä? Kavereillehan näkyy ketkä ovat kavereitasi. Miksi muiden pitäisi nähdä ne? Miksi uteliaiden, naapureiden, kavereiden kavereiden kavereiden, rikollisten, toimittajien ja niin edelleen pitäisi nähdä kaverilistasi? Kerropa yksikin järjellinen syy.
[/quote]
Kerropas itse, että miksi listan ei pitäisi näkyä koko maailmalle?
Mikä siinä nyt niin hirveästi pelottaa? Se ei paljasta yhtään kenestäkään yhtään mitään.
Ja kyllähän monet ovat piilottaneet sen myös ystäviltään. Miksi ihmeessä?
Foliohattu syvemmälle päähän, ettei vaan joku hullu valitse juuri sinut 1,1 miljardin FB-käyttäjän joukosta ahdistelun kohteeksi siitä syystä, että satut olemaan Seppo Sepposen kaveri FB:ssä. Netti on täynnä hulluja - piilota kaverilista, niin problem solved.
[/quote]
Onko ihan mahdoton ajatus, että pelolla ei ole paljonkaan sen asian kanssa tekemistä. Eikä varsinkaan sellaisella pelolla, että jotain random-stalkkaajia yritettäisiin vältellä.
Yhdellä tutullani on kaverit salattu niin, että vain itse näkee. Koska ei pidä siitä, että kaverinsa tietävät, keitä muita hänellä on kavereina, ihan vaan siksi, kun jotkut olivat kyselleet, että kukas se ja se oikein on ja mistäs sä sen tunnet. Ei vaan jaksa sellaisia. Joku toinen suhtautuisi samaan ongelmaan toisella tapaa. Ihmiset on erilaisia. Ei ole mitään yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa olla. Eikä kaikilla ole pakkomielteenä pyrkiä elämään kaikessa "oikein". Ehkä juuri sellaiset toisten valintojen ihmettelijät ja vatvojat saattavat toimia pontimena sille, että pitää kaverilistansa omana tietonaan. Jos toisaalta kavereihin sellaisia vatvojia kuluu (eikä yhden luonteenpiirteen takia toisaalta halua ystävyyttä pistää kokonaan katkolle, kaikilla meillä on puutteemme ja omituisuutemme), tai yksikin paha tapaus riittää.
Ihmisillä on myös erilaisia tapoja "käyttää" facebookia, jotkut haluavat luoda laajoja verkostoja ja pitävät kommunikoinninkin sellaisena hyvää päivää kirvesvartta tyylisenä ja/tai muokkailevat jakeluryhmiä niin, että kaikki viestit eivät näy kaikille, mutta kaikki eivät viitsi sitä tehdä. Jotkut ovat facebookkavereina ja kommunikoivat vain läheisimpiensä, hyvien ystäviensä kanssa.
[/quote]
Niin, keskustelu vain lähti siitä, että joku (kenties sinä) pidit kaverien piilottamista ehdottomana ja niiden näkymistä epäeettisenä kavereita kohtaan. Kuten jo aiemmin totesin, minä en vastusta kavereiden piilottamista, vaan sitä, että niiden piilottaminen olisi muka jonkinlainen sosiaalisen median normi, ja niiden näkyminen taas törkeää ja vahingollista kavereita kohtaan.
Kaikki Facebookissa olijat tietävät kyllä, että heidän profiiliinsa on suora linkki heidän ystäviensä kaverilistalta ja tykkäämistään julkaisuista. Se on Facebookin lainalaisuus. Jos näin ei halua olevan, niin sitten kannattaa miettiä, haluaako olla Facebookissa.
Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Internet paljastaa ihmisistä asioista, mutta ne kannattaa myös suhteuttaa maalaisjärjellä turhaa kuumottelematta.
Itselleni on erittäin ok, että joku uusi kaveri tms. löytää minut toisten kaverilistalta tai jos joku stalkkaa profiliaani sitä kautta. Koska sittenhän on minun profiilini yksityisyysasetuksistani kiinni, mitä tietoa hän sieltä saa irti. Se, että joku on kaverini ei mielestäni edelleenkään kerro minusta mitään kovin syvällistä.
Ja monissa some-palveluissa stalkkauksen mahdollisuus on vielä hurjempi: Linkdedinissähän tulee toiselle ilmoitus siitä, että olet vieraillut hänen profiilissaan, jollet sitä erikseen estä asetuksista.
Jos kerran murhat ja muutkin rikokset ratkeaa sen perusteella, kenen kaveri kuka kukin on Facebookissa, niin eikö sitten pitäisi olla jo laki, että listojen on oltava julkisia ;) Kun se kerran niin helposti käy.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 11:10"]
Voi apua, nyt Nina on vaihtanut profiilikuvaksikin kuvan Henkasta ja Matista. Ja uusimassa postauksessaaan kertoo hakevansa TEAKiin. No lycka till vaan, mitähän seuraavaksi keksii?
Mitä muuten tarkoitti tuo, kun laittoi tuohon yhteen kuvaan, että "henri, bill, ja scott lähteejuhlimaan ja me viettään koti-iltaa :)" niin siis ketkä on "me" jos Henkka, Bill ja Scott lähdössä juhlimaan ja Nina jää kotiin? Matin kanssa vai? Tuskin :D
[/quote]
Äitinsä kanssa tietenkin. Menivät sinne saunaan kansainvälisessä seurassa. ;)
[quote author="Vierailija" time="12.01.2014 klo 00:59"]
No mut eihän tuota tunne samaksi ihmiseksi. NN:n profiilikuvassa hymyilevä tylikäs kaunotar EI VOI olla se homssuinen tuulitakki-Nina, joka Henrin pokas! Meitä katsojia on petetty!!
Komea pari Haaviston kanssa. :)
[/quote]
Tyylitaju ei näytä parantuneen yhtään, vaikka kampaaja onkin osannut asiansa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 12:51"]
Miksei joku jo pistä aisoihin tuota hullua akkaa?? Tuosta on järki kaukana! Joko se on tyhmä tai aivan sekopää.
[/quote]
Ja ihme, ettei joku lehti, vaikka Ilta-Sanomat, tee juttua, että tyyppi pimahti ja postaa nyt koko ajan toisten kuvia ilman lupaa.
Saiko Nina whtsitsname huutia tuotannolta, sukulaisilta tai itse Henriltä, että jos kuvat ei poistu - lakimies ottaa yhteyttä? Niin kiltisti jokainen kuva siirtyi ulos toisaalle..
ja nopeasti.
Siis miten tuo Nina N. kirjoittaa nooooin huonosti. Ei mitään heittomerkkejä, pilkkuja, isoja kirjaimia jne. oikeissa kohdissa... Ja laiska se töitään luettelee. Sitten sitä ollaan niin tärkeää ihmistä.