Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 35, anopin mielestä minun pitäisi tehdä suurjoulusiivous silti... =/

Vierailija
14.12.2007 |

Mua niin suuresti ärsyttää anopin vanhanaikainen suhtautuminen näihin " perinteisiin" naisten hommiin, kuten siivous ja ruuanlaitto!!!

Tai ei ole aiemmin ärsyttänyt, mutta nyt kun raskausviikkoja on täynnä jo 35 niin alkaa nyppimään... Anopin mielestä kun se ei ole yhtään mikään syy olla tekemättä suursiivousta eli nuohoamaan paikkoja päivätolkulla (kaikki kaapit, hyllyt, seinät, ovet jne jne. pestään). Hänellä kun itsellään ei ole elämässään muuta kun siivoaminen (neuroosi siitä) niin toitottaa sitä sitten muillekin... =/ Mulle jo pelkkä ajatus saunanpesusta tällä hetkellä aiheuttaa suuria tuskia!!

Ja sitten tuo ruuanlaitto... anoppi kehuskeli tehneensä jo kaikki joululaatikot pakastimeen ja paistaneensa karjalanpiirakoita myös jouluksi. Noh, kyllä minäkin teen itse laatikot, mutta nyt en jaksa piirakoita alkaa vääntämään... Anoppi tästä ihan kauhistui, että " ette kai te ala niitä vaan ostamaan!!" Nyt sitten eilen soitti, että hän paistaa tänään lisää ja tuo meillekin, kun " pitäähän jouluna olla itsetehtyjä piirakoita!" Siis, ihan ihana ajatus kyllä ja kiitin kohteliaasti mutta silti tunnen itseni jotenkin kömpelöksi nyt, joka ei saa mitään aikaseksi... kun " onhan sitä ennenvanhaakin hoidettu lapset ja odotettu seuraavaa ja silti tehty kaikki kotityöt YKSIN" .

Appi ei siis siellä tee mitään " naisten" hommia... onneksi poikansa sentään suostuu tekemään sen mitä osaa kunhan vaan pyytää!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on nyt tähän todeta, että naiset on olleet raskaana ennenkin ja anopit on sekaantuneet ennenkin.

Pane eukolle porttikielto, jos et jaksa sen horinoita.

Vierailija
2/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jaksaminen on yksilöllistä. Antaa anopin sanoa mitä vain, sinä tiedät itse parhaiten mitä jaksat tehdä. Siivous on asia, josta tulet lapsen syntymän jälkeen joko ylirasittumaan tai sitten huomaat että parempi säästää voimia muuhun.

Oma anoppini ollut myös samanlainen, mutta ekan lapsen kohdalla otin kauheesti herneet nenään sen sanomisista. Tokan kohdalla lopetit suuremman miettimisen. Noita neuvonantajia tulee olemaan, paras on vain kohauttaa olkia. Ja joskus voi sanoa aika painokkaasti että sinä elät elämäsi omalla tavallasi.

Se on sinun koti. Älä anna anoppisi tai kenenkään muunkaan puuttua tekemisiisi. Käy liian raskaaksi elämä muuten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan yhden ketjun vaan aion aloittaa, kiitos, sain tähän jo purettua kaiken ärsytykseni.

ap

Vierailija
4/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teen liikaa ja olen liian ahkera.

Vierailija
5/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niitä, jotka OIKEASTI sairastuvat raskauden aikana. Minun ei kestä kovinkaan painavaa nostaa, kun kärsin sitten loppupäivän ärsyttävistä supistuksista.

Minä HALUAISIN olla paljon vireämpi ja kykeneväisempi, mutta kun oma kroppa sotii koko raskautta vastaan täysillä.

Monesti käy vielä niin, että kun päivällä on hyvä vointi ja jaksan jopa käydä reippaahkolla kävelyllä, se kostautuu vähän ajan kuluttua supistuksilla.

Makaaminenkaan ei onnistu, koska silloin tulee ihan älyttömät liitoskivut.

Pyydän anteeksi kaikilta kanssaolijoiltani, kun olen näin raihnainen! :(

Vierailija
6/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehdannu vastata, ettei aiota viettää joulua kaapissa. Sanoin vaan joo joo. Meillon iso perhe, vähän säilytystilaa ja siivousaikaa, äitille on mahdoton ymmärtää ettei meillä ole yhtä siistiä kuin hänellä ja isällä (kun ei ole enää lapsia kotona) enkä tykkää mankeloida jokaista lakanaa, pestä seiniä ja kattoja monta kertaa vuodessa enkä tuulettaa patjojakin joka viikko.

Vierailija
7/7 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on todella likaista ja ajatella, että olen laitoshuoltaja! Raskausaikana tosin lopussa siivosin kuin hullu ja muutin jopa kaksiomme tavarat toiseen kämppään.