Kuvaike asuinkatusi törkein jouluvalo/koriste viritelmä!
Ei mitään paikkakuntaa, mutta mauttomin koristus?
Kommentit (24)
Lapsen kasvettua isommaksi olen tajunnut, että kyllä joulussakin saa olla iloa ja hauskuutta! Olen antanut muksun valita huoneensa joulukoristelut ja vähän muutakin. Iloisesti on punaista ja sinistä mukana näiden " tyylivalaisimieni" joukossa. Muista, kuinka itsekin teippailin ala-asteiässä huoneeni täyteen värillisiä jouluvaloja. Ne oli ihania...:)
Olen tässä suunnitellut sellaista iskua, että ostaisin kauniita pieniä tuikkuvaloja ja kävisin yön pimeydessä vaihtamassa ne valokaapeleiden tilalle. Ne oikeesti koskee silmiin!
myös lautasantenni.
Kaiken keskellä mauton poro-reki hökötys (taitaa myös olla jotain kaapelia).
Valot myös vilkkuvat välillä.
Mä tulisin hulluksi jos tuollaista joutuisin katteleen.
Pensas on iso, mutta siellä loistaa vaan pari hassua lamppua.
Asumme maalla ainoa pariin kilometriin, ei kuule naapurien valaistukset häiritse vaikka olisivat minkälaisia! Muutenkaan ei minua ikinä häiritse toisten omaksi ilokseen laittamat valot tai muut koristeet, kas kun oma makuni EI ole se ainoa, oikea ja täydellinen. Pääasia että laittajaansa miellyttää vaikken omaan pihaani tai ikkunaani laittaisikaan.
Vanhat naapurit ovat muuttaneet ilmeisesti teidän kadulle. Asuivat ennen siis meidän naapurissa pikku talossa, jonka räystäitä kiersi eriväriset valokaapelit ihan harjaa myöden. Ihan koko matkaa eivät kuitenkaan riittäneet ja se poro oli talon katolla loistamassa niin, että näkyi koko kadun matkan todella kauas.
1. Sininen valokaapeli, joka kiedottu epämääräisesti parvekkeen kaiteen ympärille. Karseuden tuplaa se, että kaapelista vain puolet palaa, välillä on valottomia kohtia =O
2. Vihreä valokaapeli, joka roiskaistu sisäänkäynnin yhteyteen
3. Punainen valokaapeli, joka valaisee oman rivitalomme keskimmäisen asunnon terassia epämääräisellä tavalla =/
Että joo, valokaapeli ei ole se mun juttu.
Ai niin unohdin, eihän maalla mitään teitä tai katuja ole, auto jätetään lähimmän ison tien varteen ja siltä peltoja pitkin ja ojan pohjia myöten rämmitään kotiin... tai kenties katuja on vain kaupungissa, mitähän nämä meillä maallapäin sitten ovat, ihan katu-päätteeseen kuitenkin loppuu osoitteemme täälläkin. Virallisesti jopa asumme kaupungissa, joka tosin paikoitellen on todella harvaan asuttu :) Tämä typerä, yksinkertainen syrjäseudun asukki lähteekin nyt nukkumaan ettei vaan erehdyksissään erehdy vielä vastaamaan vain taajamassa asuville tarkoitettuihin viestihin. Onnea pilkun *************!
nro 5
samoin kun piha tietä valaisee punaiset spotit
Kas kun ei vielä vilku teksti " ilotalo auki" .
punaiset valot (siis oven molemmin puolin) pihapuussa vihreä valokaapeli ja pensaassa taas sinistä. jotta on kuin amerikkalaisen bordellin sisäänkäynti. tai thai - hierontaan kutsu liikkeen ovella. sorry naapuri.
valaistu tietenkin! Sama parveke jaksaa " naurattaa" vuodesta toiseen, onneksi ei asuta näköetäisyydellä :D
...mutta kadulle hohtaa sinisen, punaisen ja keltaisen valokaapelin yhteinen loiste, roikkuvat vuorovärein järjestettynä ikkunassa. Horror!
Ainiin unohdin joulupukin..=)
Kuten sanoin onneksi en joudu niitä kattelee koko ajan eli ei myöskään näköetäisyydellä asuta.
Melkein säälin niitä vastapäisten talojen asukkaita...=) HIH!
Terkkuja siis sulle 14,melkein naapuri!
Mun mielestä punaiset jouluvalot ikkunassa on tunnelmalliset. Esim. joku pieni punavaloinen asetelma ikkunassa on ihan kiva
Arvelinkin että jokainen joka on tämän " ihanan" jokajouluisen koristuksen nähnyt, tietää mistä puhun!=)
Vierailija:
Mun mielestä punaiset jouluvalot ikkunassa on tunnelmalliset. Esim. joku pieni punavaloinen asetelma ikkunassa on ihan kiva
puna-sini-valkoinen noin 50cm korkea pukin naama. ja se soittaa " kulkuset melodiaa" jatkuvasti sellaisella mekaanisella tiittiit-äänellä. Top that. ;)
bordellien tavaramerkki, erityisesti punaiset valot.
Tuttavallani oli ulkomaalainen vieras ja olivat kävelyllä eräällä Suomalaisella kerrostaloalueella. Ystävä ihmetteli, että miten täällä on näin paljon bordelleja....
Ristin korkeus useampia metrejä, näin meinaan isolta tietä pellon keskellä olevan talon pihassa. Ei sentään vilkkuvia värivaloja, mutta...
Tuli mieleen joku ku-klux-klan -meininki...