Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, meidän lapset eivät saa tämä jouluna ainuttakaan lahjaa

Vierailija
13.12.2007 |

ei ole tällä hetkellä yhtään rahaa, jotenkin kitkutellaan lapsilisiin asti mutta ne menevät kaikki ruokaan että taas pärjätään seuraavaan rahapäivään saakka. Mitä ihmettä keksin, ei ole mitään myyvävääkään kun aika köyhiä ollaan. Kyllä lapset nyt pettyvät ellen jotain keksi. Saankohan 5-10 eurolla molemmille (4 ja 6v) lahjat jotka olisivat vielä mieluisia? Onko ehdotuksia?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noin yksinkertaisia ihmisiä oikeasti ole kuin ap.

Vierailija
22/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli viime joulun alla samantyylinen avaus. Ihmise oli jo lähettämässä postissa vanhoja leluja, kirjoja, dvd, kaikkee mahollista krääsää.. Ja rahaa antamassa.

Ihmettelen kyllä että ihmiset eivät osaa yhtää varautua tulevaan. Toisaalta elämässä on yllättäviä käänteitä ja joskus rahapula tulee ihan nurkan takaa. Mutta jos on ollut koko vuosi vähä tiukkaa niin miksei ole voinut vaikka yhden paketin ostaa kuussa. Tiedän, tyhmää ostella keskellä kesää lahjoja mut jos ei osaa rahaa käyttää niin sit on parempi ostella pitkin vuotta.

Mä en tod veis lapsia sukulaisille jos ei ois varaa ostaa heille etes yhtä pakettia. Sinne kattoo miten serkut aukoo toinen toistaa hienompia lahjoja.

Ei sit sulla oo pokkaa pyytää sukulaisilta lainaa?? Vai ootko jo niin paljon heille velkaa ettei kukaa lainaa? Ovat kyllästyneet teidän ainaiseen raha huoliin? Osteletko hetken mielijohteesta kalliita juttuja itselle tai kotiinne?

Kun on lapsia niin pitäs opetella käyttää rahaa. Toisaalta jos olette työttömiä niin sossu auttaa. Soitte punaselle ristille ja kirkolle, hekin auttaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa,

tuli myös mielee et kohta ap antaa oman meili osotteee ja kerää hyvän lahjapotin itselle... sit myy niitä huutonetissä :) ja ei oo etes oikeesti mitää huolta mistää. Kuhan vaa kerää hyvästi itelle rahaa.=D

Vierailija
24/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistää rahat palamaan heti kun tilille kolahtavat, eikä osaa ajatella nenäänsä pidemmälle. Elämisen taidot niin sanotusti hukassa ja näitä tapauksiahan riittää.

Vierailija
25/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua jos nyt menee töihin.

Mutta mene ihmeessä kirpputorille! Voit hyvinkin löytää sieltä hyväkuntoisia satukirjoja tai palapelejä tms tosi halvalla! Kyllä kannattaa ainakin käydä kurkkaamassa!

Ja tee itse niitä ruokia enemmän niin ei tarvii valmiina ostaa ja kuluttaa järjettömästi rahaa valmisruokiin.

Vierailija
26/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi että rahat menivät takuuvuokraan, itse kyllä tiedän että jos sellaisen joutuu maksamaan ja ei töissä ole niin siihen kyllä menee kaikki rahat. Itse jouduin vielä lainaamaankin kun ei yhtään ollut säästössä. Homeenter oli mun mielestä myös sellainen josta sai laskulle, onkohan samanlaista mistä saisi kirjoja?

terv, toinen köyhä äiti joka juuri maksanut takuuvuokran

Vierailija
27/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2aikuista ja vauva, ja äippäloman ajan tulomme ovat olleet vain noin 2500 euroa kuussa nettona. Sen vuoksi olenkin ostanut lahjoja säästöön jo elokuusta lähtien, koska joulu on meille iso juttu, ja aatto lahjoineen varsinkin.

Viime jouluna meni jouluun noin 1500 euroa, mutta nyt ei ole varaa laittaa puolta joulukuun tuloista jouluun, joten ostin lahjoja jo etukäteen, että menot jakautuivat kolmelle kuulle.

Ap ei sitten taida olla kovin jouluihmisiä... Kyllä minä ainakin huolehdin siitä, että joulu on joulu, vaikka rahaa olisikin vähemmän käytössä kuin yleensä.

Tosi jouluihminen aloittaa joulunvalmistelut jo loppusyksystä!

Vierailija
28/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kannattaa puhelimitse varmistaa että ehtiikö ne jouluksi

Vierailija
29/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot siis 2500e, perheessä yksi vauva ja koet teillä olevan pienet tulot. Taisi olla vitsi vai?

Vierailija
30/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap sanoi että rahat menivät takuuvuokraan, itse kyllä tiedän että jos sellaisen joutuu maksamaan ja ei töissä ole niin siihen kyllä menee kaikki rahat. Itse jouduin vielä lainaamaankin kun ei yhtään ollut säästössä. Homeenter oli mun mielestä myös sellainen josta sai laskulle, onkohan samanlaista mistä saisi kirjoja?

terv, toinen köyhä äiti joka juuri maksanut takuuvuokran

Takuuvuokraankin ois voinut varautua hyvissä ajoin! Ei kai muuttokaa niin yhtäkkiä tule. Asuntojaki joutuu monesti jonottaa.

Vierailija
31/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan menossa viettämään joulua sukulaisille niin kai ne nyt jotain lahjojakin antaa

Vierailija
32/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paskasti hoitaa asiansa, niin tyhmä on. Lapset kyllä säälittää minuakin.

Vierailija
33/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vanhempien ostamia. Kirjakerho vois olla kiva, saako mistään kerhosta tilattua mauri kunnaksen tai richard scarryn kirjoja? Lelut olis tietty kaikkein parhaimpia, jos vain jostain saa laskulle. Onko jotain paikkoja? Leffapaikka oli muuten hyvä mutta meillä on vhs

ap

Vierailija
34/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan ilmoitustaululle vaan infoa.

Vierailija
35/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten holtitonta!! Itseäsi saat syyttää ja sääliksi käy lapsiasi. Joulu ei tule KOSKAAN yllättäen. Olisit voinut säästää vuoden mittaan edes muutaman euron lastesi lahjoja varten. Kun kerran sitä et olo tehnyt, säästä edes lapsesi mikelipahalta äläkä vie heitä mummolaan jossa x-lapsi saa paljon lahjoja.

Vierailija
36/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sittenhän ette tarvitse niitä ruokarahoja vaan syötte siellä, silloin voit ostaa pienet paketit niillä lapsilisärahoilla ei tietenkään kaikilla mutta osalla.

Vierailija
37/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laskulle kun vain saisi. Tyhmä itse olin kun asuntoa menin näin joulun alla vaihtamaan, tuli täytenä yllätyksenä koko uusi asunto, lehdessä oli halpa isompi asunto, soitin ja sain sen. Pakko oli vain takuuvuokra maksaa että tämän sain, isommasta asunnosta kun olen haaveillut niin kauan. Ehkä olisi pitänyt antaa mennä vain mutta sitten ei olisi ollut uutta kotia. Niitä lelukauppoja?

Vierailija
38/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, katso lasten parhaat kirjat kirjakerho, ja suuri suomalainen lastenkerho, niissä ihan hyvät tervetulopaketit ja joitain tavara-etujakin liittyessä saa.

Halpoja kivoja lahjoja löytää myös Kontti-myymälöistä vaikka ovatkin käytettyjä niin ei haittaa, ja huuto- netistä saa tosi halvalla leluja: just ostettiin lähes uudet bratz-nuket n.3e kappale, tosin ilman vaatteita mut niitä asujakin saa halvalla. Noin niinkuin esimerkkinä. Ja kaupasta saa uusia pikkuautoja hintaan 2-5euroa.

Toivottavasti löydät muksuille kivat lahjat, tsemppiä ja joulumieltä!

Vierailija
39/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mies?

Vierailija
40/46 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sillä " barbimaisen" nuken prinsessapuvussa (7.90), vesivärit, poni ja tyttö -setin ja vielä Muumu-DVD:n.

Ehdotan ap, että ostat lapsille pienet lahjat ja ostatte jouluruuat yhdeksi illaksi mahdollisimman pienissä määrin. Panostat hienoon kattaukseen, kynttilöihin ja musiikkiin. Teette jouluaattona jotain tosi kivaa lasten kanssa ja varmasti jää mukavana jouluna mieleen. Saako lapsi 1 tai 4 lahjaa (saa teidän lapset varmaan lahjoja sukulaisilta?) ei ole merkitystä jälkikäteen, jos onnistutte luomaan hyvän tunnelman ja viettämään mukavaa laatuaikaa lasten kanssa kynttilänvalossa. Pelaatte vaikka jotain pelejä, katselette yhdessä mukavan perheleffan jne.