*** LOKAKUISET LOPPUVIIKKO*****
Kommentit (18)
Alkuviikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11910643&p=2&tmo…
Mies yrittää saada pientä neitiä takaisin nukkumaan. Tunnin verran nukutellut..... Pari päivää ja iltaa meillä on menny jo paremmin kuin hyvin,mutta tänään sitten kävi kavereita kylässä iltasella, niin johan se sekoitti pikkuisen päivärytmiä ihan riittävästi ja unille käyminen häiriinty pahemman kerran. Onneks se on tällä kertaa isukki, kuka saa kuunnella huutoa. Vaikka kyllä se mulle kuuluu tänne alakertaan asti ihan riittävän hyvin. :( Harmittaa tuon pikkusen puolesta. Pitäs se vaan sen verran osata kunnioittaa perheen pienimpiä, ettei antais vieraiden viihtyä kylässä liian myöhään. Etenki, kun tää meidän tyttö tuntuu olevan melkosen tarkka noista rutiineista.
Äh, ei näinmyöhään enää mitään keksi kirjotettavaa
S
Onko lokakuiset jo joulunvietossa kun ei juuri ketään ole täällä :-)
Kiitos vaan tapaamisesta kaikille siellä olleille, oli kiva turista!
Omaa napaa, voiko rotavirusrokote oireilla melkein kahden viikon viiveellä? Meidän pojalla on tullut kaksi päivää vihertävää limaista kakkaa ja minä olen taas huolesta heikko. Ajattelin seurailla tilannetta viikonlopun yli kun miekkonen on ihan normaalin oloinen, rauhallinen, syö hyvin ja nukkuu hyvin, jos ulkopäikkäreitä ei lasketa. Vien maanantaina pojan lääkäriin jos tuommoinen kakkailu jatkuu. Lisäksi hän kakkaa jokaisen syötön jälkeen eli eilenkin n. kuusi kertaa. Tietääkö kukaan voiko maitoallergia alkaa oireilla vasta parin kuukauden päästä maidon aloituksesta? Ärsyttää kun en tiedä mitään!
Nyt aamukahville, en nukkunut viime yönä juuri ollenkaan kun painiskelin kaikenmaailman ajatusten kanssa. Toivottavasti muilla on parempi fiilis!
Y ja V kohta 11 vkoa
YrjöLunni tuskailit rotarokotteesta. Otettiin nyt unikolle Rotavirusrokote pitkän pähkäilyn jälkeen. Itsekin arvuuttelin rokotteen haittoja lääkäriltä ja apteekista. Eipä nuo oikein osanneet vastata muuta kuin sen, että jonkinlaisia vatsaoireita rokote aiheuttaa. Ilmeisesti ei hirveästi ole vielä kokemusta rokotteesta. Sain kuitenkin sellaisen kuvan, että oireet alkaisivat aika pian rokotteen annon jälkeen. Mene ja tiedä.
Muutaman kaverin muksulla on maitoallergiaa joka on puhjennut aika pian syntymän jälkeen iho-oirein ja mahavaivojen muodossa. Molemmilla on ollut lähinnä ummetusta allergiaan liittyen. Mutta hankalahan sitä on tietää kun noita samoja mahavaivoja on terveilläkin vauvoilla. Olen kuullut että kun sivelee vauvan poskelle tilkan maitoa niin maidolle allergiset lapset ovat saaneet sivelykohtaan selkeät iho-oireet. Sekin kyllä varmaan riippuu paljon allergian vaikeusasteesta. Voihan sitä kokeilla. Meidän pojalla oli myös jossain vaiheessa n. kk iässä vihreää, limaistakin kakkaa josta mainitsin neuvolakäynnillä. Silloin täti tuumaili sen olevan ihan normaalia rintaruokituilla. Eipä sitä pitkään kestänyt, muuttui taas normaaliksi sinapiksi. Kysäise neuvolasta ennen vkonloppua, niin saat rauhan vkonlopuksi.
Onko teistä palstalaisista kukaan Itä-Suomen alueelta? Aika moni taitaa asustella pääkaupunkiseudulla. Joo, esikko tahtoo lisää ruokaa, itsekin pitäisi jotain suuhunsa laittaa ennen pojan heräämistä päikkäreiltä.
Joulua odotellen Miksu.
....ja huomaattekos, olen kärryillä päivistä jälleen!=)
YrjöLunni: En nyt varsinaisesti tiedä, että voiko Rota-rokote aiheuttaa oireita 2vk kuluttua, mutta en usko että niin myöhään....Tuli vain mieleen, että meidän esikoisella oli n. 2kk iässä vihreää, limansekaista kakkaa pidemmän aikaa. Poika voi hyvin ja hiljalleen se siitä sitten siirtyi takaisin maitokakka linjalle. Neuvolasta rauhoittelivat tätä ihan vähän hössöä äitiä, että pienten suolet vasta opettelevat toimimaan, kuuluu toisinaan asiaan siis....Mutta käy ihmeessä lääkärin pakeilla, jos vielä alkuviikosta huolettaa ja jos pojalle muita oireita ilmaantuu!
Omaan napaan sitten: Meillä pikkumiehen kanssa tänään eka vyöhyketerapia-käynti tuossa illansuussa...Ans kattoo, onko siitä apua! Toivon kovasti, on niin kurjaa, kun toista vääntää vatsasta, eikä mikään auta=/ Puhumattakaan tästä yltiöpäisestä väsymystilasta....tosin yritän nyt suhtautua tähän niin, että ei tätä enää kauaa kestä, eihän?!?!?
Täällä etelän suunnalla on aika kivan kirpakka pakkaspäivä! Ja mi
nä lahnus en saanut itseäni ajoissa liikenteeseen, että olisin esikoisenkin kanssa vähän ulkoillut=( Nythän nuo molemmat vetelee sikeitä ja äiti käyttää viisaasti päivän " oman ajan" , netissä surffaillen=)
Nyt täytynee aloittaa oikeasti vähän viikkosiivouksen poikasta ja koittaa syödä mupeltaa jotakin, kun heti kohta pojat heräilee ja sitten on turha kuvitella taas mitään rauhassa tekevänsä=)
Kiiuli ja nukkuvat poijjaat
p.s järkyttävän nopiaan menee tuo aika, meidän pikku-ukkohan täyttää tänään 7vk! Huisia....
EN ole ehtinyt kirjoitella kun oltu lähes joka viikonloppu reissussa ja viime viikonloppuna oli ristiäiset. Oli aika hulinaa kun yli 30 vierasta joista 11 oli alle 4v, huh huh!
Meidän typy sain tiistaina 2kk neuvolassa rota rokotteen ja se ilta huudettiin kurkku suorana, voikohan johrua lääkkeestä? En ole muistanut pakkausselosteesta lukea, toinen laaki odottaa jääkaapissa vielä.
Meille ei mitään uutta tyttö syö paljon, nukkuu vähän, hymyilee, juttelee ja kasvaa kohisten.
Joku kyseli että onko kukaan itä-suomesta, me ollaan p-karjalasta päin.
No eipä muuta, kuulumissin
Pepsi ja tyttö 2kk
Elokuusta saakka tätä palstaa seuranneena, nyt vasta itse osallistun (kuten näköjään moni muukin tällä viikolla).
Meille syntyi lokakuun puolessavälissä poika, joka siis nyt noin 9 vkon ikäinen. Neuvolassa ei olla nyt käyty taas moneen viikkoon, mutta painoa on viimeisten mittausten mukaan tullut ihan riittävästi. Poika on täysimetyksellä, toistaiseksi. Itse en viitsi niin tuota painoa vahdata, kunhan kasvaa. Muutaman kerran olen yrittänyt antaa pullosta joko korviketta tai pumpattua maitoa kun poitsu on itkenyt niin vietävästi, mutta ei ole kelvannut eli nälkä ei ilmeisesti ole ollut. Imetystä haittaa ainoastaan se, että imetys usein " keskeytyy" siihen,e ttä poika alkaa itkeä aivan kamalasti eikä enää suostu syömään. Mahavaivoja on meillä ollut ajoittain paljonkin, ja kysymykseni liittyykin niihin.
Onko teillä muilla sellaista, että epämäärinen ja " ilman syytä" itku loppuisi kun ottaa vaatteet ja vaipan pois? Meillä se melkein aina loppuu siihen, ja usein poika samantien pissaa ja/tai kakkaa kun vaipan ottaa pois.. Onko se kovinkin yleistä vielä näin pienillä kun ei oikein osaa vielä kakata ja pissata... :) ? Olen kokeillut erilaisia vaippoja, niin kertakäyttö kuin kestovaippoja ja kaikkien kanssa on sama homma. Nytkin poika tuossa lattialla päristelee ilman vaippaa pylly paljaana pyyhkeen päällä. Pissa on jo tullut mutta odottelen vielä josko kakkaisikin siihen saman tien..
Muutoin meillä menee hyvin, yörytmien yms. kanssa. Itkuisuus on se ainoa ongelma, ja ihmettely miten se liittyy tuohon vaippahommaan.
Eilen poika äkkäsi kätensä ja on niitä nyt eilisestä lähtien tuijotellut innoissaan.. mukava kun alkaa oppia uusia asioita :)
mami ja poika 9 vkoa.
AEH1978 tervetuloa mukaan!
En oo varma,mitä tarkotit, mutta kyllä meidän tyttökin saattaa välillä rauhoittua ja olla vallan tyytyväisen oloinen heti, kun vaipan ottaa pois. Mutta on siellä vaipassa yleensä sitten ainaki pissaa, joten itkee mun mielestä märkää vaippaa. Kuivaa vaippaa en oo huomannu, että itkis.
Eilenkin muuten iltahuudot lakkas siihen, kun vaihdoin tytölle vaipan. Heti kun vaipan otti pois hää alko vaan hymyilemää mulle. Vaippa ei ollu ees kovin märkä,mutta kyllä siellä pienet sinapit oli, joten ne sitten ilmeisesti hänen untaan haittas. Sitten vaan kuivan vaipan kanssa takaisin sänkyyn, sanoin hänelle, että ei oo mitää hätää, nyt käydää nukkumaan, annoin tutin suuhun ja peittelin hänet ja siihen hää jäi ilman mitään protestointia. En meinannu uskoa silmiäni/korviani!
Tänää on muutenki menny koko päivä niin hienosti, että oikein pelottaa,mitä tän illan nukutuksista tulee. Vai voisiko olla ennemminkin niin, että hyvin mennyt päivä, hyvät päikkärit jne tietäisi hyviä yöunia...? Niinhän sitä sanotaan. Hope so.
Kyllä mie kanssa Ykää lohduttelisin, että elä vielä huolestu, minust vihreä kakka vaikuttaa normaalilta, mutta ainahan se kannattaa asiaa kuitenkin neuvolasta vaikka tarkistaa, jos se kovin mieltä vaivaa. Meidän tytöllä on säännöllisen epäsäännöllisesti aina sillon tällön päiviä, jollon tavara vaipassa on ihan vihreetä.
Viikonlopun kunniaks ryhdyn uteliaana gallupoimaan.
[b]G:[/b] mitä harrastatte vauvan kanssa tai olette suunnitellu alkavanne harrastamaan (uinti, muskari, kerho, jumppa jne) ?
- Ja lisäkysymys niille joilla kotona vauvan lisäksi taapero(-ita):
Mites teillä päivät kulutetaan, onko paljon järjestettyä toimintaa vai keksittekö kotona hyvin tekemistä?
Mukavaa illanjatkoa kaikille!
S ja tyttö (11,5vko)
Ekaa kertaa tällä viikolla olo on edes jotenkin tervejärkinen... Mitä lie perjantai-illan huumaa... ;) Miehellä on tänään firman pikkujoulut, lähti sinne suoraan töistä joten ollaan oltu tyttöjen kanssa kolmistaan. Kuvittelin että päivästä tulisi täysi fiasko, mutta vastoin kaikkia odotuksiani molemmat lapset käyttäytyivät tosi hienosti! :)
Yritetään saada vauvalle passia, oltaisiin lähdössä isovanhempien kanssa Viroon mökille. Tänään käytiin ottamassa jo passikuva (tuli aikamoinen kaksoisleuka kuvaan vaikkei meidän vauvalla sellaista oikein ole), ja yritettiin käydä hakemassa se hakemuspaperi mutta eihän sellaista enää tarvita! Nyt varasin netistä meille ajan hakemuksen tekoon, muuten täällä Helsingissä joutuu helposti jonottamaan hirmu kauan. Näppärää että voi varata ajan, ei ennen voinut! Mutta hitto vie, en meinannut päästä pois sieltä Kaartintalolta kun meidän tuplavaunut mahtuivat (juuri ja juuri) vain toiseen heidän hisseistään, vaikka niiden pitäisi olla ihan samanlaiset! Ihme juttu...
YRJÖLUNNI: en minäkään olisi huolissani siitä kakasta. Meidän vauvalla on usein vihreää, toisinaan limaistakin, eikä se edes ole aina merkki mistään vatsanväänteistä. Tietty sitä aina vähän joutuu miettimään kun väri ja koostumus muuttuu, mutta olen tullut siihen tulokseen että melkein kaikki on normaalia... ;)
AEH: olen kuullut muutamasta (koliikki)vauvasta jotka lopettivat huutamisen vain saadessaan olla alasti. Jos ne vaatteet vaan ahdistaa teidän vauvaa? Kyllä meidänkin molemmat lapset on selvästi tykänneet olla ilman vaippaa, ja voin hyvin kuvitella miksi. Ei se varmaan mitenkään älyttömän kivaa ole kun " aina" on vähän kosteeta iholla...
G: Minä haaveilen sisarusuinnista koko perheen kera. Saas nyt nährä, löytyykö ensinnäkään ryhmää meille ja toisekseen onko lapset niin terveinä että siellä kannattaa käydä. Esikon uintiharrastus loppui aikoinaan siihen että neidillä oli käytännössä koko talven nuha, eikä silloin oikein voinut uida tai ainakaan sukeltaa... Muskariakin olen miettinyt, olisikohan sitäkin tuollaisena sisarus-versiona jossain?
Meillä tosiaan taapertaa myös tuo reilu 1,5v vauhtityttö, ja kyllä meillä on tarkkaan mietitty missä häntä milloinkin viihdytetään... Eli kaikissa seudun kerhoissa (ohjatuissa ja vapaamuotoisissa) käydään! Lisäksi hän käy pari kertaa viikossa tarhassa viihtymässä. Minä en ole kovin hyvä keksimään taaperolle tekemistä kotona, eikä hän ole niitä pitkäjännitteisimpiä lapsia... Tiukan paikan tullen katsotaan lastenohjelmia, muuten luotan ulkoiluun ja pitkiin kylpyhetkiin. Hankalalta tuntuu vielä tuo taaperon viihdyttäminen vauvanhoidon yhteydessä, kädet loppuu kesken ja vauvakin saa aina isosiskolta turpaan jos käy harmittamaan (aika usein käy)... :( Mutta kai tämä tästä, noistahan tulee koko ajan isompia ja viksumpia...
Joo-o. Minä kärsin täydellisestä seulapäisyydestä. Mikään ei pysy muistissa, kirjoittelen pieniä muistilappuja jotta muistaisin mm. tehdä perheelle ruokaa... Ihan kaikki menot ja tekemiset pitää olla jossain ylhäällä, ja sitten pitää vielä muistaa katsoa kalenteriin ja niihin lappuihin..! Ja aika - se vaan katoaa johonkin! Yhtäkkiä on aina ilta ja pitäis mennä nukkumaan, ja sitten tajuaa että se ja sekin jäi vielä tekemättä. :/ Toivottavasti tämä tästä rauhoittuu, mielellään pian! Nyt on kyllä ollutkin kaikkea pientä menoa ja projektia, kai se tästä.
JOULU. Voi hitsin hitsi, joulu. Luulin jo ostaneeni kaikki lahjat, kun tajusin että kavereille ei ole mitään. Argh. Ja porukassa on ollut tapana tehdä itse. Tupla-Argh. Nää on vielä lapsettomia kavereita kaikki, joten eivät kyllä oikeesti ymmärrä tätä lapsellisen arkea - vaikka toisaalta eivät varmasti kauheasti loukkaannukaan vaikkeivät mitään hirveän mahtavaa saisikaan. Kunhan kerään itselleni taas paineita... ;)
Ulkoistin meidän joulusiivouksen siivousfirmalle jo heinäkuussa, sillä arvasin että olen tässä vaiheessa aivan seis. Hyvä niin. Maksaa hunajaa, mutta annan sen itselleni joululahjaksi. Vähän vaan jännittää että muistaahan ne varmasti tulla... Ehkä niillä on parempi muisti kuin mulla... ;)
Paljon on vielä tehtävää, ja ekaa kertaa tehdään joulua kotiin ihan kunnolla. Aina ennen ollaan menty mun vanhempien luokse, nyt ne tulee meille. Onneksi mun äiti on sellainen hössöttäjä näissä juhlajutuissa, että tuo varmasti mukanaan kaiken tarpeellisen (ja tarpeettoman). Minä olen luvannut hankkia kuusen, kinkun ja laatikot. Enempään en varmaan tässä vaiheessa repeäkään...
No joo. Nyt nukkumaan. Tai aloittelemaan nukkumaan menoa, eihän sinne sänkyynkään enää vaan mennä...
Huomenta vaan täältä keskisuomestakin.
Täällä on myös hiukan sekava äiti. Unet ovat olleet hiukan hakusassa, vaikka vauva ihan mukavia pätkiä itse nukkuukin. Minä kun en harmillisesti osaa nukkua päivisin, kun vauva nukkuu. Meillä oli eilen ilta taas yhtä huutoa. Mihinkään ei nukahtanut, joten annoin korviketta oman maidon lisäksi ja heti rauhoittui (klo 00 kylläkin). Luulen että stressaan niin paljon omasta nukkumisestani, että maitoni vähenee. Tai ainakin maistuu ihan stressiltä. Kuulostaako teistä yhtään tutulta?
Mites te jotka annatte pääasiassa korviketta vauvoillenne, tuleeko siitä kuinka paljon vatsanpuruja? Minusta tuntuu että olen ihan sippi, kun koko ajan yritän kontrolloida omaa syömistäni ja vauva vaan silti itkee mahaansa... Ahistaa ja pahasti.
No nyt tuolla heräiltiin ja tissiä ollaan vailla. Vastailen gallupeihin kun ehdin taas tänne....
Terkuin Tsygo & tyttö 6,5 viikkoa
joo toi sun juttu kuulostaa kovin tutulta. Olen myös kova stressaamaan ja sen huomaa, että sellaiset päivät kun en kovin stressaa ja olen vähän enemmän saanut unta menee paljon paremmin. Tulee stressattua aivan turhista asioista. Olenkin nyt yrittänyt juoda mahdollisimman paljon ja syön kyllä tiettynä aikana edes leivän vaikka tyttö huutais kuinka kovaa. tietty rutiini sopii tälle tytölle tosi hyvin, heti päivä sekaisin kun jotain ylimääräistä tai isä höösää liikaa jotain omiaan just kun pitäis nukkua.
Meillä isi lähti nyt jouluostoksille ja odotellaan täällä mitä kaikkea kivaa se löytää.
Kiitos vaan kakka-asiaa (taas kerran) kommentoineille. Pojalla ei tosiaan ole mitään vatsanväänteitä, on oikein lupsakka päivisin ja öisin nukkuu hyvin. En vielä mene lääkäriin... Soittelin neuvolaan eilen ja sanoivat että kun ei mitään oireita ole kakkaa lukuunottamatta, ei kannata hätääntyä.
Viime yönä herättiin kolmelta vaihtamaan kakkavaippaa kun herra oli vääntänyt tortut. Kakkaileeko teidän muiden lapset öisin? Meillä ei esikoinen tainnut juurikaan öisin kakkia. Öisinhän nukutaan :-)
Suhni, eilen juuri katselin esikoiselle sopivaa muskaria ja minusta työväenopistossa ja seurakunnassa olisi noita sisarusryhmiä. Meidän 4 v:lle ja 2,5 kuiselle tosin ei taida sisarusryhmät oikein sopia... Odottelen seurakunnalta yhteydenottoa, josko tyttö mahtuis mukaan. Kaikki kerhot joissa on nyt syksykaudella ollut, ovat täynnä, minä olin vähän liian myöhään liikkeellä noiden kanssa. Mihinkähän se kaikki aika oikein menee? Kotonakaan en jaksa enää touhuilla niinkuin ennen poikaa. Pölykoirat juoksentelee pitkin poikin ja maitoläikkiä on lattiat täynnä. Toisaalta ihan hyvä ettei stressaa sentään ihan joka asiasta.
Tsygo, täällä kanssa yksi stressikimppu. Pari yötä tällä viikolla on mennyt stressaamisen takia ihan harakoille. Ja kakan takia!!!! Täällä ei taatusti ole yhtään mammaa joka stressaisi kakasta näin kuin allekirjoittanut! Tässä jutussa mainitsin sanan kakka n. 7 kertaa.
Viikon päästä lähdetään jouluksi ja uudeksivuodeksi reissuun pohjoiseen. Kiva lähteä isovanhempia tapaamaan ja pohjoisessa asuvia sukulaisia ja kavereita tietysti myös. Meidän lapset tapaavat nyt syksyllä syntyneet serkkunsakin ensimmäistä kertaa.
Nyt perheen pariin.
Ykä ja Vekku 10 vkoa 6 pvää
Täällä taas hyvin nukuttuja päiviä ja öitä liekö flunssalla ja silmätulehduksella osansa peliin..
Sain neuvolasta reseptin tippoihin kun silmät oli ihan ummessa keltasenaan.
On nukkunut nyt muutama yönä kuusi tuntia ja sitten syöttö ja kolme tuntia lisää.
Olisi kyllä kivaa, että tälläsinä jatkuisi mutta saas nähä kun jätkä paranee. Muuten on hyvätuulinen eikä paljoa kitise.
Annan meillä korviketta rintamaidon lisäksi n.50-80 ml. iltaisin ja aamulla enemmän kuin päivällä. Annan cuplatonia joka kerta kun annan korviketta ja kunnon röyhy kun tulee niin vatsanväänteitä ei juurikaan ole. Kakkaamisen kanssa on huonommin täällä ei kakata kuin pari kertaa viikko eikä ikinä nukkuessa tai yöllä.
Sitten kyllä niinä päivinä huutelee enne kuin kakka tulee vatsaansa.
Olen kanssa ajatellut muskaria täytyy ottaa selvää onko täällä porissa sellasta ja miten on tilaa ja mihin aikaa on..vauvan kanssa kun ei ole helppo lähteä bussilla jos mies aj auto ei oo kotona.
Perhekerhoja täs on muutama voisi kyll' ä käydä kattoos millasta porukkaa siellä on ja mahtuuko mukaan.
Taisi olla seurakunnan järjestämiä ja avoimen päiväkodin.
Olemme lähdössä yhdessä syömään vauva pääsee siskolleni joka jo intona oottaa, että saa pojan hoitoon. Toivottavasti nyt ei vaan nuku siellä.
Päivät ovat vielä mennet hyvin, mutta kyllä varmasti ois kiva nähä muita äitejä ja vauvoja. Saisi kuunnella muittenkin huolia ja vaihtaa ajatuksia.
Fami ja Frans n.1.5 kk
Jos ekaksi vastaisi gallupiin.....Meillä ei mittään harrasteta, vielä...Pakko kehitellä jotain, tai muuten kyllä sekoaapi latvastaan tämä täti!! Ajattelin muskaria katella, että vieläkö olis ryhmää mihin mahtuisi....Ja jos joku mamma tunnustaa asuvansa täällä " maalla" eli Nurmijärvellä, niin olisi ihan hauskaa saada välillä aikuista seuraa....
No meillähän oli eilen se vyöhyketerapia....Ihan kamalaa kuunneltavaa koko sessio!!!!! Poika huusi naama punaisena koko hoidon ajan, reppana! osaakos kukaan sanoa, että kuinka pian vatsavaivat helpottuu, jos ovat helpottuakseen tuolla konstilla???? Meillä nimittäin yö ja aamupäivä menneet entistä levottomammiksi=/ No ens viikolla olis uus aika taasen....
Olin jo ihan virittäytynyt päikkäri asetelmiin kun sain esikoisen klo 12 sammumaan, mutta toki sitten tämä pienempi päätti herätä päikkäreiltä, tympiää.....Nyt sitten yksikätisenä hengailen koneella samalla kun viihdytän vatsavaivaista heppua....Nyt alkaa huuto...mentävä...
Kiiuli
Me käytiin esikoisen kanssa vyöhyketerapiassa n. 5 kertaa. Eka kerta oli huutoa mutta seuraavilla kerroilla meni jo paremmin ja tyttö alkoi nauttia terapian tekemisestä. Meillä terapia toi yöuneen parannusta, tyttö nukkui sikeämmin. Poikaa olen pari kertaa käyttänyt terapiassa. Samoin eka kerta huudettiin mutta tokalla kerralla poika jaksoi kuunnella pidempään ennenkuin vinkaisi. Selkeästi uni muuttui entistä sikeämmäksi. Molemmat terapeutit ovat olleet sitä mieltä, että apu ongelmaan pitäisi saada 5-6 kerran aikana. Sen jälkeen ei terapiasta välttämättä ole enää hyötyä.
Toivottavasti teitä terapia auttaa=0)
Harrastuksista: Poikaa ajattelin muskariin järkätä jos vain päiväryhmiin mahtuu. Tyttö on pari kertaa vkossa hoidossa touhuamassa joten pojalle jää silloin enenmmän aikaa. Itse olen myös hyvin huono keksimään vilkkaalle 3-vuotiaalle järjellistä tekemistä. Luetaan ja ulkoillaan sekä käydään muskarissa mutta muutoin jätän kyllä suosiolla askartelu ym- jutut hoitopäiville. Sen verran keksittiin täksi päiväksi tekemistä, että leivottiin tämän joulun ekat joulutortut. Esikkokin väänsi niitä mielissään omannäköisiksi. Ensi viikolla sitten piparit joita en ole moneen vuoteen itse tehnyt.
Miten teillä on vanhemmat lapset suhtautuneet vauvaan? Meillä kovasti paijaillaan ja hoidetaankin mutta liekö sitten mustasukkaisuutta tai ikään kuuluvaa uhmailua mutta ajoittain esikoisen kanssa menee järki. Ei-sana on nykyisin täysin tuntematon käsite. Nyt on pari päivää mennyt paremmin, odotellaan taas uutta kiukkukautta.
Miksu ja poika 9 vkoa
Moi!
Meillä siis takana 4 kertaa vyöhyketerapiaa (40 euroa kerta, mites teillä muualla on tuon hinnan kanssa?) ja olen kokenut että siitä on hiukan on ollut apua. Meillä ei nimittäin tullut kakka kuin kerran viikossa ja minusta tuntui että vauva oli ihan sitä ihteään täynnä. Nyt vyöhyketerapian jälkeen kakka tulee melkein joka päivä. Terapeutti opetti minutkin tekemään hierontaa jalkapohjiin ja olenkin tehnyt sitä 2-3 kertaa päivässä. Uniin meillä ei juurikaan ole vaikuttanut.
Meillä ei juurikaan harrastella mitään. Esikoisen kanssa käydään jumpassa kerran viikossa, mutta se on sellainen, jossa lapsi jumppaa ja äiti ei. Ei siis tule yhtään hyötyä äidille. Tammikuussa kun taas alkaa, jos sitä sitten kävisi vaikka vauvan kanssa sillä välin lenkillä kun esikko jumppaa.
Ihan hyvin on esikoinen ottanut vauvan vastaan. ainakaan vielä ei ole esiintynyt väkivaltaa vaaan ennemminkin hoitelee. Hirveintä on kun tuntuu että kaikki aika menee imettämiseen ja toinen joutuu keksimään mitä ihmeellisimpiä leikkejä itsekseen. Nytkin tuo tuolla huutelee minua kauppaan ostoksille.
Joku joskus kysäisi jälkivuodosta ja menkoista. Minulla veren ja liman sekainen vuoto vielä jatkuu, siis nyt jo 7 viikko alkanut. Kaverillani oli kestänyt yli 8 viikkoa, joten odottelen vielä. Minulla lopputarkastus vasta tammikuussa. Toisaalta, eipä ole hirveästi haluja ilmaantunut, muutakuin nukkumiseen... Eikä menkoista ole tietoa, kun tuo jälkivuoto on vielä kuvioissa.
Kai tuonne s-markettiin on mentävä, kun on kerrankin sellainen hetki, että pieni neitonen nukkuu...
Jaksamista meille kaikille.
Terveisin Tsygo
Voihan prkl.... mikä ilta!!!! Vauva huutanut noin 5h ja minä ja mies tapeltu oikeen urakalla=/ Tätä kait tämä nyt taas välillä on, ikävä kyllä....
Tulin ihan vallan tohon vyöhyketerapia hinta-tiedusteluun vastailemaan.....Meille kun tutuntuttu tekee, niin päästään ihan naurettavan halvalla, vaan 15e/käynti!! Ja siis sen lystinhän meille maksaa pojan tulevat kummit.....
Nyt tämä pieni reppana taisi sammahtaa, kokeilen siirtää omaan sänkyyn ja lukea vaikka hetken ennen yöunille käymistä....
Hyvät yöt kaikille, toivottavasti....
K
Täällä yö meni mukavasti..mutta aamu oli huutoa taas kun kakkasi sitten sen jälkeen. Tarviskohan kysellä kanssa tota vyöhyketerapiaa, että jos suolisto toimisi paremmin.
Kakka on tosi tahmeaa nytkin väänteli ja käänteli vaikka kuinka kauan ennenkuin sai ulos sitten laitoin vaavin lämpimän veden alle niin auttoi ja iso kakka tuli ja sitten ripulia vähän perään.
Ihan kuin olisi ollut tukkona suolessa. Täytyy nyt seurata muutama päivä. Kakka on niin tahmeaa, että saa pestä vaikka kuinka et irtoo iholta.
Tämä on nyt sitten tälläistä kun esikoinen on ei oikein tiedä mikä on normaalia. Poika kakkaa yleensä vaan kolmen päivän välein. Ajattelin nyt yrittää antaa usein pienen väliajoin tissiä kun on saanut aika paljon korviketta kun ei ole ollut tyytyväinen maidon määrään. Nyt tuntuu vähän tasaantuvan ja maitoo tulisi enemmän kun yrittää oikein urakalla vaan imettää.Jos se auttaisi vatsavaivoihinkin kun saisi korvikkeen määrää alennettua. Ja cuplatonia oon antanut mahtaako se kovettaa vatsaa???
Fami ja Frans 1.5 kk
YÖT Täällä menee yöt 3-2,5 h välein syötellen. Odottelen, että nukkuisi yhdellä syötöllä minun uneni aikana eli välillä 23-06/07. Siihen kun vielä joskus pääsisin. Nyt syötän ennen omaa nukkumaanmenoa ja sitten syö yleensä 1-2 maissa, 3-4 maissa ja aamulla. Muuten yöt on mennyt ilman kummempaa teatteria, meilläkin nukahtaa yleensä (kop kop ;) )itse sänkyynsä, mutta tuttia saa korjailla 3-10 kertaa.
KITINÄ Joku taannoin valitteli, että vauva kitisee koko ajan. Meillä on nyt ollut sellainen jakso. Tuntuu, että hereillä ollessaan valittaa ja valittaa ja jos ei tee " jotain" niin rupeaa huutamaan. No, tätä kun tässä tilittelen, niin tämä päivä on mennyt kauhean hyvin. Viihtyi jopa aktiivimatolla itsekseen ekan kerran ja nukahti siihen. Luin, että tuossa iässä terve lapsi itkee 2-3 h päivässä. Kyllä viime päivät on itketty enemmän. Kuten kaikki tiedämme on tosi rasittavaa, kun on huonosti näemmä asiat koko ajan vaavilla, eikä mikään kikka auta.
JOULU Nolla lahjaa ostettu. Yritän ostaa kimpassa muiden kanssa lahjoja (= muut ostavat) niin pääsen itse helpommalla ;) Onneksi ei tarvitse laittaa ruokajuttuja jne kun saa mennä valmiiseen pöytään vanhempien luo ja anoppilaan.