Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Morre, miksi vastustat niin voimakkaasti kristinuskoa?

Vierailija
13.12.2007 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan sen tuputtamista ja niin hillitöntä vaikutusta uskonnottomienkin elämään (esim. se uskonnonopetus, josta voi hakea keskusteluja haulla).

Ymmärrän (ja hyväksyn) toki kristinuskon kulttuurisen vaikutuksen. Historia on historiaa ja tämän päivän kirkkoa on turha syyttää menneistä. Tietyt asiat ovat vakiintuneet ja niiden mukaan on elettävä (vrt. kristityt myös ns. pakanatavoilla).

Kristinusko on tuonut paljon hyvää, mutta aikanaan myös pahaa (noitavainot, uskonsodat ym.). Näistä asioista ei aina keskustella kovin rehellisesti, vaan korostetaan vain sitä hyvää historiaa esim. uskonnon opetuksessa.

Summasummarum: Kaikki uskonnot saavat minun puolestani kukkia ihan vapaasti (ja laillisuuden rajoissa toki). Kunhan minun annetaan rauhassa uskoa mihin uskon ilman solvaamista ja epäkunnioitusta, eikä toisten uskonnolla hankaloiteta minun elämääni.

Vierailija
2/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä pahaa on siinä, että ihmiset pitävät esillä uskonnollisia näkemyksiään? Miksi niitä pitäisi salata, kun kaikesta muustakin keskustellaan?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekopyhyys ja kaksinaismoralismi ovat kuvottavimpia asioita, mitä tiedän!

Vierailija
4/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, mihin kukin uskoo. Ja iloinen asia on, jos siitä uskosta kokee saavansa jotain lohtua elämään. Rasittavaa on, että monet ääriuskovaiset ovat niin ehdottomia siinä uskossaan, heiltä puuttuu tyystin suvaitsevaisuus muunlaisia näkökulmia kohtaan. Näen myös punaista, mikäli joku jehova tulee oveni taakse paasaamaan. Olen aikuinen ihminen, pystyn ilman tuputusta valitsemaan tapani ja uskonkohteeni.

Vierailija
5/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä oletteko tietoisia siitä, että vain pieni osa kristityistä on niitä kovaa ääntää pitäviä fundamentalisteja?

En myöskään ymmärrä, miksi esim. jehovista pitää ärsyyntyä. Jos kerran olette aikuisia ihmisiä, niin sanokaa niille asiallisesti " ei kiitos" . Tarviiko sitä energiaa tuhlata ärsyyntymiseen?

ap

Vierailija
6/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ovelta ovelle työ (lähinnä tosin JT:t ja mormonit)

-lippulapusten jakelu esim. Asematunnelissa (jälleen lähinnä JT:t)

-keskusteluissa oman uskontoni halveeraaminen ja väärän tiedon levittäminen, ja siten oman uskonnon paremmuuden tuputtaminen so. " kääntyisit sinäkin OIKEAAN uskoon"

-lähetystyö ja siis tämä avun tarjoaminen uskonnon kanssa

-joidenkin tapojen/asenteiden ylläpito vain uskonnollisten seikkojen tähden (esim. kirkkohan aikanaan vastusti kovasti homoparien parisuhteen rekisteröimistä, koska se on kristinuskon vastaista)

Uskonnollista näkemystään saa toki pitää esillä. Ei minua loukkaa muslimien hunnut, kristittyjen ristit, juutalaisten kipat sun muut. Näkemyksensä saa myös tuoda esille ja niistä keskustelu on hauskaakin (ylläpidänhän itse sellaista foorumia!). Minua ei haittaa oman uskoni kritisointi, kun se perustuu faktapohjiin; päinvastoin suorastaan - sehän yllyttää myös minua tarkastelemaan kriittisesti omaa näkökulmaani.

Vierailija
7/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esim. pidä Vapaa-ajattelijoiden toiminnasta, koska minusta se on aika aggressiivissävytteistä, vaikka monista seikoista olenkin heidän kanssaan samaa mieltä.

Vierailija
8/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entä mitä pahaa on siinä, että ihmiset pitävät esillä uskonnollisia näkemyksiään? Miksi niitä pitäisi salata, kun kaikesta muustakin keskustellaan?

ap

Se vaan ärsyttää aivan suunnattomasti. Joku yrittää käännyttää johonkin täysin käsittämättömään hömppään.

" Jeesus rakastaa meitä kaikkia" Niin tuttu lause jota en ole voinut millään välttää kuulemasta. Sitä toitotetan kävelykaduilla, kotiovella ja ties missä.

Voisin veikata, että aika moni himo-uskovainen katsoo satanisteja pahalla silmällä (vaikka he vain

pitävät esillä uskonnollisia näkemyksiään

).

Vierailija
9/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskin viime vuosina tilanne on rauhoittunut, mutta esim. vielä 2002 joukossa kulki just näitä " Jeesus rakastaa" -tyyppejä kertomassa kuinka pahaa ja saatanallista metallimusiikki on.

Sama juttu oli aikanaan Dimmu Borgirin keikalla 1999 Lepakossa.

Vierailija
10/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Megadeth on yksi suosikeistani. Ei ole kristillinen, mutta laulaja Dave Mustaine tuli uskoon joitakin vuosia sitten ja on laulanutkin siitä The System Has Failed -albumillaan.

Kristinuskosta laulaminen ei ole tuputtamista - niin kauan kun eivät väkisin tunge kotiini.

Tosin Dave Mustaine saa kyllä piipahtaa meillä ihan vapaasti :D

Vierailija
11/11 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että Peter Steelekin on palannut katolilaisuuteen.

Väliäkös tuolla, musiikki on edelleen hyvää ja eikä se jumalainen ;-) ulkonäkökään ole muuttunut.