G: Kuinka käyt suihkussa, jos olet yksin kotona taaperon kanssa?
Jätätkö yksin leikkimään vai otatko suihkuun mukaan vai miten? ja jos siis on suihkussa käytävä lapsen hereillä ollessa. Tuli vaan mieleen...
Kommentit (20)
Muut lapset eivät ole tykänneet suihkuun tulemisesta, mutta tämä kuopus on heti kiskonut omat vaatteensakin pois ja pyyhältää luokseni.
joka 1-3v huusi ja rääkyi vain suihkukopin ulkopuolella jos neidillä ei ollut seuraa. Aaaargh! En voinut ottaa oikein mukaankaan, koska atoopikkoa oli kielletty jatkuvasti suihkuttamasta (tiedän, nyt on ohjeet eri). Nykyään 4v seisoo joka sekunnin ajan kylppärin ovella (olen kieltänyt tulemasta " märkään" kylppäriin koska mua ahdistaa kun joku nojaa suihkukopin lasiin ja tuijottaa) ja tapittaa mua syyttävästi, usein myös vinkuu ja mankuu samalla. Kuopus on paljon rennompi, menee leikkimään omiaan tai joskus tuo leikit siihen kylppärin oven ulkopuolelle...
Enivei, kun esikoinen oli pieni, kävin suihkussa vain miehen ollessa kotona jos vain mitenkään mahdollista. Vain äärimmäisen pakon edessä suihkuttelin lapsen huutaessa hätääntyneenä.
Meinaan, että jos ei ihan suihkuun asti ota mukaan. Meillä pitäis sit lapsen käydä ainakin kaks kertaa päivässä suihkussa... Itse joudun käymään suihkussa aamup. ja lähden töihin kun mies tulee töistä ja sit miehen on mentävä kuitenkin suihkuun työpäivän jälkeen kun itse en ole kotona.
Ei sitten enään aamulla ole tulossa mukaan, jos sanon että käväsen vain äkkiä suihkussa. Saattaa kyllä tulla pesemään hampaitaan lavuaarin ääreen siksi aikaa. Meillä siis kiltti 2-vuotias
Haluaa olla vaikka sen ulkopuolella ja läträtä tai heilua ees taas missä sattuu. Ihan turha siis lähteä hänen kanssaan suihkuun jos ei ole mahdollisuutta koko ajan pitää kiinni tai vahtia minne menee. Ei halua mennä suihkuun (huutoa) mutta ei sieltä poiskaan (huutoa). Voi pientä...
taaperolla jokin lelu mukana jolla leikkii, usein suihkutan hänet itseni jälkeen.
Vähän isompi istua nakottaa syöttötuolissa kylppärissä. usein käytän myös hyväksi lapsen päiväuniaikaa tai käyn illalla, kun lapsi jo nukkuu. Joskus olen nostanut siksi aikaa pinnasänkyyn katselemaan kirjoja tai tyhjentämään maitopulloa.
Konstit on monet! :)
Nyt tilanne muuttui kun vauva tuli taloon. Tästä edes otan vauva n sitterissä mukaan, ja 2vee kattelee edelleen telkkaa.
Tyttö haluaa itse tulla aina mukaan kun sanon että menen suihkuun. Vaikka välillä ehkä kävisin mielelläni ihan rauhassa, ja voisin jättää katsomaan vaikka muumeja.
Lapsi viihtyi siinä hyvin katselemassa touhujani ja samalla hoiti potta-asioitaan.
Nyt kun on 2-v, saattaa lapsi aamupäivällä katsella telkkaria kun käyn suihkussa.
Tykkää kuin hullu puurosta, ehdin samalla suihkun lisäksi hoitaa jalkani, kynteni, föönata hiukset... ;) Muita hommia ei tietty voi mennä tekemään kun ei yksin veden ääreen voi jättää.
Joskus on istumassa ammeessa vieressä, joskus istuu syöttötuolissa ja uittaa kylpyleluja altaassa. Joskus vaan istuu ja pitää seuraa. Joskus tosin häippäsee leikkeihinsä.