Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 VUOTIAANI TEKEE MUT HULLUKSI!!!!!! :´(

Vierailija
13.12.2007 |

Mä en käsitä enkä mä kestä enkä jaksa tuota täystuhoa! Tämä on jotain käsittämätöntä! Meillä on vanhempiakin lapsia eikä nekään ole pienenä olleet mitään paikalla istuskelijoita, mutta tämä on ihan mahdoton! Mitään (tarkoitan EI MITÄÄN) voi tehdä, koska se on heti kiipeemässä ja rikkomassa tavaroita, astioita, kukkaruukkuja ja tyhjentämässä kaappeja ja uimassa pöntössä ja piirtelemässä kirjoihin yms. Ihan kaikkea ei saa lukkojen taa sitlä piiloon! Olen niin väsynyt tähän. Voiko tämä olla " vain" ohimenevää ikäkautta vai onko tuo tollanen aina, luonteessa? Jouluvalmistelut on yksi kamala lisä tähän helvettiin... Oikeasti kaikkea ei voi tehdä yhdessä lasten kanssa! Arjessa ei ehtisi puoliakaan kaikista asioista, jos aina kiiltokuvamiasesti puuhastelisimme yhdessä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kasvatuskirjat kouraan!

lasta pitää kasvattaa ja palkita oikein teoista- vain siten he oppivat.

terv lapset 5,3, ja 1

Vierailija
2/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se keittiön kaapin ovi onkin kiinni salvalla jota lapsi ei osaa avata, MUTTA kun siivosin vieressä ja toinen oli nopeaakin nopeampi.

Ja toisekseen, täällä asuu muitakin ja vaikka puhun nätisti, selitän, uhkailen ja huudankin (lähinnä äijälle) niin perhana kun se jättää kaiken saataville ja auki. On leipäveitsi pöydän reunalla ja välillä lapsi ulko-ovella sillä välin kun käväsen veskissä jne.

Juu, miehen vaihtoa harkittu

Terveisiä kiljusen herrasväeltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki levälleen jätetyt tavarat viet roskiin. Oppii se vähitellen.

Vierailija
4/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon jo harkinnut sähköpannan hankkimista miehelle ja sais aina täräyttää kun jättää kaiken rempalleen.

täällä oli itsenäisyyspäivänäkin sellaiset katastrofin ainekset että hoh hoijaa! jouduin valvoon lähes koko yön ja vahtiin että kaikki on ok. mut se on toinen juttu se.

Vierailija
5/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaana lapsi kiinnostuu vessasta, kakasta, pissasta, laittaa suuhunsa kaikkea mahdollista, kokeilee ja testailee, miten mikäkin menee rikki, millainen ääni siitä kuuluu, miten äiti reagoi jne. 2-vuotiaana tälläinen käytös alkaa oleman hieman epäilyttävää. 2-vuotiaan pitäisi jo osata kuunnella sekä noudattaa yksinkertaisia käskyjä ja kehoituksia. 2-vuotiaan voi hyvin jo laittaa jäähylle ja toimia aina johdonmukaisesti.

Kun lapsesi tekee jotakin tuhmaa, kiellä napakasti. Jos kielto ei mene perille, annan uhkaus jäähystä. Jos toiminta jatkuu, vie lapsi penkille/rapulle istumaan kahdeksi minuutiksi elälä välitä, jos lapsi huutaa, itkee, yrittää pakoon. Viet lapsen AINA takaisin ja pysyt lujana. Itku ja huuto ovat vain hyviä merkkejä- lapsi ' tuulettaa' tuntojaan ja antaa pahan olon tulla pois. Jäähyaika alkaa siitä, kun lapsi istuu paikallaan.

Monimutkaisia selityksiä ei 2-vuotias kykene vielä ottamaan vastaan ja sisäistämään. Monille villkaille lapsille ovat auttaneet kuvakortit kieltojen apuna. Kun näytät kuvaa, jossa kielletään tavaroiden rikkominen ja päälle käytät vielä sanallista kieltoa. menee asia paremmin lapsen tajuntaan. Kuvia voisit kysellä esim neuvolasta tai neuvolapsykogilta.

Jos kuvaamasi meno jatkuu vielä vuoden (max), sitä kannattaisi alkaa selvittämään.

Onko lapsi kehittynyt muuten normaalisti? Syö itse, harjoittelee potallakäyntiä? Nukkuu yönsä pääasiallisesti? Puhuu vähintään kahden sanan lauseilla? Osaa ilmaista, mitä haluaa? Ei pura pettymystä aggressiolla?

Voimia sinne ja tosiaan, älä hyväksy lapselta moista käytöstä, sillä SINÄ olet se, joka määrittää, mikä on oikein ja mikä väärin. Yksikin kerta ' katsoen läpi sormien' aloittaa prosessin alusta ja antaa lapselle vihjeen siitä, että tämä onkin sallittua, kun ei äiti asiaan puuttunut.

Toistoja toistojen perään, muutaman sanan kieltoja, ei huutamista ( kielto ei mene yhtään paremmin läpi, vaikka korottaisi ääntä) vaan rauhallista puhetta lapsen tasolle laskeutuen.

Muista antaa myös lapsellesi aikaa ja ole läsnä. Jos lapsesi vain hakee huomiotasi? Kun lapsi ei saa positiivista huomiota, hän hekee seitä negatiivisen huomion avulla, sillä negatiivinenkin huomio on parempi kuin ei huomiota lainkaan. Muista myös kehua lastasi aina, kun hän tekee jotakin oikein tai hyvin- myös silloin, kun hän jättää jonkin tuhman teon tekemättä!

Vierailija
6/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ehdi kahden pienen lapsen kanssa tekemään oikeastaan MITÄÄN kotitöitä tai muuta. Olen nyt hyväksynyt sen, niin stressi on paljon pienempi.

Vierailija
7/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jos vanhemmat ei huomio lapsi ajattelee että karjuminenkin on huomiota ja sekin parempaa kuin huomiotta oleminen. siis alkaa hajottaa paikkoja tahallaan, vaikka oikeasti rauhoittuisi jos lapsen kanssa puuhaisi kivaa ja ottaisi mukaan tekemään asioita.

Vierailija
8/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuo Täystuho tee tuhojaan " hullunkiilto silmissä" /raivossa vaan se vaan menee paikasta paikkaan ja tutkii = tuhoo.

Vierailija
9/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita aluksi keksiä sellainen, missä ei voi mitään pahaa tehdä. Esim. keskellä peltoa ootte lumisotaa.

Mut jos on adhd niin se selviää myöhemmin. Mut kyl ne 3-4-vuotiaana viisastuu :)

Vierailija
10/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika ollut ihan mahoton. nyt hiukan helpotaa, kun poika on 3.8v.

on tehnyt kaikkea pahaa ja en edes viitsi kertoa.

Vierailija
11/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä päivänä heräsin kun lapsi heitti pissavaipan melkein naamaan ja pissas sänkyyn. Vein pesulle, puin ja laitoin hetkeksi telkan ääreen et voisin siivota sängyn. olikin kaivanu kaapista siivousrättejä sellasia joissa on valmiiksi pesuaine.

aloin siivoon sitä sotkua pois niin lapsi löysi jostain mystisesti kynän ja piirsi sinne mihin ei pitäs. menin siivoon ja lapsi kiipes tiskipöydälle salaman nopeesti, otti tiskiainepullon ja kaato pitkin keittiön lattiaa. Kyllä vaahtosi!!!

heitin pari rättiä roskiin niin lapsi kerkesi nappaan kahvipaketin ja kaatoi loput porot lusikka-veitsi-haarukka laatikkoon.

sit vein kirjan kanssa hetkeksi sänkyyn ja siivosin.

oon päättänyt että en ressaa joululla, meille ei sellasta juuri tuu, olkoot pa*kat nurkissa, mä en yksin jaksa! äijästä ei oo mitään apua.

toisaalta sääli vanhempia lapsia.

kyllä tää vaihe menee joskus ohi.

EIKÖ menekin?? :)

Vierailija
12/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelottaa, jos tätä jatkuu!!

Tämä show on jatkunut ja pahentunut nyt vuoden. Ei ole pitkä aika, kun vasta tajusin, miksi olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin väsynyt koko aika.

Meilläkään ei miehestä ole töidensä takia apua. No, on edes katto pään päällä, missä menettää hermonsa tuon lapsen kanssa.

Vierailija
13/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 1v 4kk lapsen äiti jokaei selkäänsä voi kääntää

Vierailija
14/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä loistava tulevaisuus??

Vierailija
15/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä kuka tahansa hulluksi tulee jos 2-vuotias pääsee vapaasti touhuamaan pesuaineiden, ruokien ja siivousvälineiden kanssa! itse en kestäisi päivääkään jos lapsi saisi vapaasti ropeltaa kaikkea mikä käsiin osuu.