uskokaa tai älkää muta en tiedä mitä tehdä lapsilisät tulee ensi viikolla ja on 6e tilillä rahaa.
ja joilla pitäisi ostaa lapsille pikkujoululahjat kouluun. lahjoista ruuasta ei tietoakaan. että näin meillä suomessa voidaan.
Kommentit (23)
Etkö osaa laskea menoja ja tuloja? Sossun luukulle sitten vain, kyllä lasten pitää ruokaa saada. Turha tulla väittämään, että olisi yhteiskunnan vika, jos ei osata elää!
ja mulla ainakin menee joulukuussa vielä opintolainan lyhnennys joten käteen ei jää mitään. en minä yhteiskuntaa syytä vaan omaa tyhmyyttäni. mutta lainat on maksettava olipa äitiyslomalla tai ei, taikka jäi käteen 0 egee tai ei.
Mieti ihan ensimmäiseksi mistä karsia.
Itse peruin juuri kaikki lehti tilaukset ( oli kaksi), vaihdoin puhelin liittymän edullisempaan.
Myin paljon kaapista tarpeetonta tavaraa.
En osta joululahjoja kuin kahdelle kummilapselleni ja pojalleni.
En lähete joulukortteja. Niille jotka asuvat lähellä käyn viemässä itse kortit. Muut saavat jäädä ilman. En ole koskaan kyllä kovin monelle lähettänyt.
Voisitko niihin pikku lahjoihin laita joltain muutaman euron?
Me eletään viidelläsadalla kuussa koko perhe ja nytkin on tilillä reilu parisataa loppukuuksi, hyvin riittää. Osa lahjoista vielä ostamatta eikä tee edes tiukkaa.
Joo elämiseen riittää kyllä, mutta mitä järkeä siinä on? Ainiin köyhät ei saa nauttia muusta kuin siitä, että rahat riittää järkevään ja käytännölliseen. Turha on perkele kermaperseiden tulla länkyttämään tuhlailusta!
Ap oletko kysynyt seurakunnalta?
Jos on vaikka muutettu maksusuunnitelmaa tms.
Ehkäpä se kone ja netti on hankittu kauan sitten ja esim kasattu vanhoista osista.
Itse asiaan. Oikeastaan mä en ymmärrä miten joku saa elämänsä tohon jamaan. eikös suomi ole hyvinvointivaltio.
Opetelkaa säästämään siitä pienestäkin summasta edes vähän sivuun.
ei voi olla viin vaikeeta vaikka laittaa muutama kymppi joka kuukausi sivuun.
Me laitamme 100e sivuun niin ompahan aina ottaa jos tulee jokin yllättävä juttu.
Tai sitten lainaat joltain 20 ¿ ruokaa varten. Tuolla saatte viikkarin ruuan kun ette osta mitään ylimääräistä.
Vierailija:
Me eletään viidelläsadalla kuussa koko perhe ja nytkin on tilillä reilu parisataa loppukuuksi, hyvin riittää. Osa lahjoista vielä ostamatta eikä tee edes tiukkaa.
Anteeksi nyt vaan mutta ei ole mitenkään mahdollista elää viidelläsadalla kuussa jos on kyseessä perhe eli 1-2 aikuista ja 1--> lasta.
Anteeksi nyt vaan mutta ei ole mitenkään mahdollista elää viidelläsadalla kuussa jos on kyseessä perhe eli 1-2 aikuista ja 1--> lasta.
[/quote]
ja kaikki ostamatta. Joka vuosi sama juttu. En ymmärrä miten ihmiset eivät yhtään pysty ennakoimaan jne...
Vierailija:
Ehkäpä se kone ja netti on hankittu kauan sitten ja esim kasattu vanhoista osista.
Ja itse asiassa nettiyhteys säästää rahaa sen sijaan että se tuhlaisi sitä. Nin monta asiaa on halvempi (välittömästi ja välillisesti) hoitaa netin kautta. Netitön ja tietokoneeton elämä voi jopa olla ihan mahdoton yhtälö, usein sitä edellytetään ihan itsestään selvyytenä mitä se mielestäni onkin tänä päivänä.
AP:lle tsemppiä. Onko nyt varmasti kaikki S-tilit tyhjennetty? Ja mitään luottokorttia ei ole? Etkö millään voisi pyytää esim. vanhemmiltasi muutaman kympin? Tai joltain hyvältä ystävältä lainaan?
Vierailija:
Jos on vaikka muutettu maksusuunnitelmaa tms.
Vittuako minä voin sille, että olen parempi rahankäyttäjä kun suurinosa teistä enkä maksa jättilainaakaan ;P. Vauva kasvaa hyvin, uusia vaatteitakin sillä on päällänsä. Niih.
En ole kiinnostunut sinusta : ) vaan noista sanoista joita käytit... missä päin käytetään sanoja kermaperse ja länkyttää?
(On muuten todella halveksivan kuuloisia sanoja, huoh.)
Vuokra,autolaina,hoitomaksut,ruoka,vaatteet,kaikki maksetaan siitä. Ja selviämme hengissä.
Minun yritykseni tilin palvelumaksut ovat yleensä alle viisi euroa...
JA tule kertomaan meillekin, mitä vastasivat.
muutaman kerran verrannollisesti samassa tilanteessa, lainaillut sitten siskoilta. Tulee edullisemmaksi kuin nuo kaiken maailman pikavipit.
Ja kaikille ihmettelijöille tiedoksi, että juu, kyllä se on ihan mahdollista olla rahaton ja suomalainen. Henkilökohtaisesti meillä kävi niin että sairaustuin keväällä ja olen ollut saikulla siitä saakka. Pätkätyöläisen päivärahat eivät ole kummoisia, puhumattakaan nyt siitä että on yh. Vaikka monet ovatkin tietävinään että yksinhuoltajat saavat jotain hurjia tukia, verohelpotuksia ja sossukin antaa joka perjantai lahjakortin Alkoon. Hah. Muutama kymppi lapsilisään ja se on tasan siinä, joskus tukea lasten harrastuksiin tai vaatteisiin. Ei se oikein korvaa toista työssä käyvää vanhempaa, vaikka toki auttaa hieman.
Ja ei se nettikään muuten ihmeitä vie.. Aika moni keskinkertaisella älyllä varustettu yksilö osaa fiksata vanhoista koneista ihan päteviä peruskoneita. Ja kerrostaloissa on usein taloyhtiöllä oma nettiyhteys. Meilläkin nettimaksu on 5 euroa kuussa ja nopeus on riittävän tehokas. Vain kun lapset latailee musiikkia tai videoita, vie lataus hieman enemmän aikaa.
Mutta ap! Soita ihmeessä sossuun. Itse olen saanut ne kerrat kun olen tarvinnut maksusitoomuksen ruokakauppaan saman tien.
Tsemppiä ja reipasta mieltä!
että revi sinä siitä