Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lapsen pieniä vaatteita säästää jos uutta vauvaa ei ole lähiaikoina tulossa?

Vierailija
09.11.2008 |

En haluaisi pukea joskus vuosien päästä syntyvää vauvaa vanhanaikaisiin vaatteisiin. Retro on asia erikseen, mutta muut vaatteet menevät puolessa vuodessa vanhanaikaisiksi

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi joku myy kirpparilla halpoja siistejä vaatteita heitä varten!!

Vierailija
22/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika! Onko osa "aikuisista ihmisistä" niin pinnallisia nykyään,että toisten vauvatkaan ei kelpaa jos niillä ei o kaikkein kalleimmat muotivaatteet päällä.

Vauvalla on ihmisarvo eikä sitä vähennä mikään kulunut rätti. Vauvan ei pitäisi olla äidin jatke ja äidin itsetunnon nostaja. Voi lapsiparkaa,jos sellaiseen kotiin syntyy!

Rakastetaanko häntä vain jos on "nätit" vaatteet päällä tai kun hän on sellainen kuin vanhemmat haluavat?

Vauvat on ihania ja he ansaitsevat kaiken kunnioituksemme ja rakastavan kohtelun ilman ulkonäön ja tyylin arvostelua jo vastasyntyneenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puettua hankalaakin vauvaa. Kyllä mua ärsyttää kitisevä ja vinkuva lapsi, jolla on kulahtaneet ja vanhanaikaiset porkkanatahraiset vaatteet. t. päiväkodin täti

Vierailija
24/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästössä kaikkein "kauneimmat" ja tunnerakkaimmat vaatteet. Lapsi on jo koululainen ja voi jäädä ainokaiseksi. Parhaimpia en ole raaskinut myydä. Ei rakkaimmat vaatteet olen antanut kiertoon.

Vierailija
25/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkovaatteita. Ikäeroa tuli reilu 5 vuotta, tympäsee käyttää jokaista isoveljen vanhaa vaatetta. Kyllä niistä näkee, että ovat olleet kivoja vuonna 2003 eikä 2008.

Vierailija
26/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten millään hennoisi myydä pikkuvauvan vaatteita.. Olen koittanut kovettaa itseni ja säästää vain rakkkaimmat ja myydä/antaa pois muut. Silti niitä meinaa jäädä säästöön ihan liikaa.. Ihana muisto ja kiva katsella ja haikailla miten pieniä meidän lapset onkaan joskus olleet...

Kyllä oma makukin vaatteiden suhteen muuttuu jos ehkä muotikin, meillä on sitten niin, että esikoispoika on syntynyt keskikesällä ja kaksi nuorinta poikaa joulukuussa joten hirveesti ei ole pystynyt vaikka säästössä onkin ollut kierrättää kun toisen minivaatteet oli kesäasuja ja toinen tarvitsi lämpimiä vaatteita=)

Ja kaksi nuorinta vaikka viikon erolla on synttärit niin vanhempi on ollut aina iso jötikkä ja nuorempi ihan kirppu, toppahaalarista lähtien on saanut uusiksi laittaa "garderopin" kun mitä kokoa vanhempi piti kesähelteillä alkaa olla nuoremmalle vasta nyt hyvä...Ja ne hellehaalarit ei oikeen nyt natsaa..Vaikka aika lumetonta onkin.

esikoinen syntyi aikaan kun ei ollut rahaa vaatteisiin liikaa laittaa ja hän kulki aikalailla serkkupoikani vanhoissa vermeissä, nuorempien vauva-aikaan on ollut enempi vara törsätä ja kuopukselle tulee osteltua ajatuksella kun on minun viimeinen vauva niin vielä kerran voin ostaa pikkuvaatteita.......

Vierailija
27/32 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on olemassa tällaisia höpsöjä, jotka mielummin ostavat kirppikseltä "vanhanmallisen" vaatteen kuin kaupasta "uusretron". Jotkut tykkäävät niistä vaaleanpunaisista ja -sinisistä, eivät kirkkaan kirkuvista jättikuvioista.

Vierailija
28/32 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja säästän kyllä lähes kaikki isoveljen vaatteet pikkuveljelle. En raaski niitä poiskaan myydä kun ovat hyvin pidetyt ja vain siis yhdellä käytetyt. Lisäksi isoveljellä on niin paljon esim. paitoja käytössä etteivät kulu yhtä paljon kuin niillä joilla on esim. vain 3-4 paitaa kerrallaan.

Mutta kyllähän muodista huomaa että vaatteet muuttuvat! Olen kyllä pikkuveljellkein alkanut ostaa uutta. Hänkin on jo 2,5-vuotiaana suht kiinnostunut siitä mitä päälleen pistää, ei mitä tahansa edes enää kelpuuta:).

Ulkovaatteet nyt ainakin säästän ihan kaikki! Ne kun ovat niin kalliitakin ja ainakin kelpaavat kakkoshaalareiksi ja ulkopuvuiksi jos ei muuta.

Mutta muodista vielä sananen: tyttöjen vaatteista muodin kulumisen huomaa kyllä paremmin kuin poikien. Minulla on tyttökin ja kun olen hänen 4 vuoden takaisin vaatteita katellut niin kyllähän nuo muuttuvat paljonkin, eritoten paidat.

Vierailija
29/32 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jos tilanpuute iskee niin sitten kirpparille tai UFF:lle.

Vierailija
30/32 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että on jo ekologisestikin parempi säästää ne vanhat ehjät vaatteet tulevia lapsia varten.

Vierailija
31/32 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli säästäisin varmaan sukupuolettomista sellaiset vaatteet joista todella tkkäisin.

pikkukakkosen jälkeen myin pois kaikki pienet. ja nyt hänen 86:cmtkin myynnissä vaikka uusi "ryyni " kasvamassa. tosin ihan allussa.

meillä ei olis kyl tilaakaan säilöö noita vaatteita. esikon vaatteet menee siskonpojalle ja kun sieltä tulevat takaisin ni menee noin puolivuotta että pikkukakkoselle sopivia. niitä en siinä välissä myy.

Vierailija
32/32 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme todella ahtaasti ja on haaste säästää vaatteita kun pojilla on ikäeroa jopa 4 vuotta! Eli siinä ajassahan vaatetta ehtii kertyä monen äippälaatikon verran:).

31