Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oon niin väsynyt vaikka vasta pari yötä valvottu?

Vierailija
12.12.2007 |

Oonko jotenkin heikompaa tekoa kuin muut mammat, kun meinaan nukahtaa pystyyn jo parin valvotun yön takia?

Millä voimalla porskuttelevat ne äidit, jotka kertovat lapsen valvottaneen joka yö esim. vuoden ajan vai valehteleeko ne?

Itsellä lähtee kohta jalat alta ja ulkoinen olemus alkaa muistuttaa variksenpelätintä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksanut valvoa lähes kokonaan lapsen ekaa vuotta. Hän on allerginen eikä nukkunut kuin puolen tunnin - tunnin pätkiä yöllä eikä päivällä ollenkaan jos ei työntänyt vaunuissa. Mielialalääkkeet sain sitten vihdoin.

Vierailija
2/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aika voi oikeasti olla todella rankkaa. Itse eli sen - en päivä vaan - tunti kerrallaan enkä välillä edes uskonut, että selviämme. Nyt aika kultaa muistot ja uskallamme jopa haaveilla pikkukakkosesta.

Pyydä ja ota vastaan kaikki apu mitä saat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaisuna sanoisin, että alku aina hankalaa. Väsymykseenkin tottuu ja se väsymyksen tunne menee ohi muutamassa viikossa. Sitten on jo niin väsynyt ettei enää edes nukuta. Tämähän ei tietenkään ole terveellistä, ja jos sitten jossain vaiheessa saa nukkua lähes normaalin yön niin sitten kyllä väsyttää aivan hirvittävästi. Tsemppiä.

Vierailija
4/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on pakko ottaa päivätorkkuja tyyliin neljä tuntia ja päälle vielä risaiset yöunet.

Vierailija
5/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäpaitsi 1 tunti päivällä vastaa 2 tunnin yöunia. Eli jos nukut päivällä 4h+risaiset yöunet, nukut ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta olen alkanut pohtimaan miksi monet, jotka kertovat lasten valvottavan lähes joka yö, ovat kuitenkin ihan toimintakykyisiä jopa pirteitä.

Meillä esikoinen on aina ollut hyvä nukkuja mutta toinen todella valvoo vaikka koko yön ja jättää päiväunetkin väliin, jos on esim. räkäinen.

Vai olikohan mulla vaan sitä energiaa enemmän varastossa vielä esikoisen aikana?

Ap

Vierailija
7/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei voi päivälläkään nukkua. Itse vein esikoisen päiväkotiin siinä vaiheessa kun pää meinasi levitä.

Vierailija
8/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvamme on nukkunut noin puoli vuotta puolen tunnin-tunnin pätkiä. Olisin jo ajat sitten joutunut hoitoon, ellei mieheni nukkuisi välillä vauvamme kanssa. Itse jaksan korkeintaan kolme yötä, sitten on pakko saada täysin katkeamaton yöuni.

Se auttaa jaksamaan, kun ajattelee, että yhtenäisiin öihin on aina yksi yö vähemmän.

Kaikkialla korostetaan sitä, että hyvä uni on psyykkisen ja fyysisen terveyden perusta. Mutta tämä ei sitten vissiin päde vauvaperheisiin.

Vierailija
9/9 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva varsinaisesti valvo öisin mutta heräilee keskimäärin parin tunnin välein. Kyllä sitä välillä on vähän sumussa, mutta ihmettelen kyllä, että sitä kuitenkin on ihan kohtuullisen pirteä ja hyvävointinen vaikkei puoleen vuoteen ole tullut nukuttua edes kolmea tuntia putkeen. Jos näin olisi ollut ennen vauvaa, en olisi kyllä jaksanut. Ehkä sitä tosiaan tottuu siihen heräilyyn. Ja luulisin, että imetys antaa joitakin jaksamishormoneja, pitääköhän paikkansa?