Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia ängetään lääkäriin heti kun kuume nousee?

Vierailija
12.12.2007 |

Monet vievät heti lapsen lääkäriin jos edellisenä iltana on noussut kuume. Mitä luulevat lääkärin voivan tehdä? Korvatulehdus on ainoa nopeasti tuleva sairaus joka vaatii lääkärin ja sen yleensä huomaa jos lapsi itkeskelee ja on kärttyinen. Muuten kuumetta voi seurailla hyvin 3 päivää kotona jos lapsen yleistila on hyvä, eli juo ja jaksaa olla hereillä. Tuntuu että ihmiset vat ihan uus avuttomia nykyään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni raahaa lapsensa lääkäriin heti, jos he aivastavat ja yskäisevät. Minusta on ihan normaalia, että lapset sairastavat, ja lääkäriä tarvitaan vasta jos tauti ei parane tai tulee muita oireita, esim. korvakipua.

Vierailija
2/5 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietiin siksi, että työnantaja vaatii heti ekasta päivästä lääkärintodistuksen lapsen sairaudesta. Nyt kun olen ollut nuoremman kanssa kotosalla, niin ei ole tarvinnut kertaakaan käyttää isompaa lääkärissä, mutta kun olin töissä, niin varmaan 10 kertaa talvessa sai käyttää " turhaan" lääkärissä. Ollaan kyllä käytetty yksityistä, joten emme ole ruuhkauttaneet terveyskeskuspalveluita. Ja tietty olemme itse maksaneet sen 55 (vakuutuksen omavastuu) ja yhteiskunta kela-korvauksen. Mut minkäs teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin hoitajan paperi kelpaa sairaslomaksi! :) Mutta jos epäilen että voisi olla tulehdus menossa niin menen mielummin lääkäriin. Siksi meillä on vakuutus!

Vauva-ajan käytän mielelläni neuvolassa jos lapsi sairastuu, mutta eipä sieläkään tykätä jos lapsi on sairaana ja tartuttaa toisia lapsia.. 40 asteista lasta ei pahemmin edes neuvolaan haluta ottaa.

Meillä on toisella lapsella ollut pariin kertaan korvatulehdus. Keväällä oli eka kertaja nyt käytin lasta silmätulehduksen takia (tarttui veljeltä) yksityisellä heti aamulla kun illalla huomasin tulehduksen ja korva oli märkä. Ei kuumetta, ei yskää.

Vaikka lapsi jaksaa painaa 40 asteen kuumeessa, niin lapsi on SILTI sairas!

Ei tämän kanssa ole mitään uusavuttomuutta jos vie lapsen hoitoon!! Päinvastoin, se on avuttomuutta jos jää viikoksi ihmettelemään kuumeilevan lapsen kanssa kotiin -lopputuloksena vaikka pahat tulehdukset ja kuivumisia jokka voi olla kohtalokkaita.

Vierailija
4/5 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa ihan vain särkylääkettä.

Vierailija
5/5 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua mutta niin totta. Aikuiset haluavat saada lapselleen sairauden pois vievät lääkkeet viipymättä. Toki jos on esim useampi korvatulehdus alla, osaa ehkä sitä epäilläkin heti kuumeen noustua.

Itse olen pyrkinyt välttämään ns. turhia reissuja, koska viimeistään siellä lääkärin odotustilassa pöpö iskee. En tajua miksi siellä edes on lapsille leikkipaikka pöpöjä kierrättämässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme