Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help - mitä tämä on? Olen raskaana, pohje ihan tönkkö ja kova

Vierailija
12.12.2007 |

Mitäköhän tämä on? Huomasin hetki sitten, että toinen pohkeeni on ihan " tönkön" ja jäykän tuntuinen ja koskettaessa aivan kova. Ei kuitenkaan ole lainkaan kipeä, joten ei vaikuta tavalliselta krampilta. Käveleminen tuntuu hassulta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkällä raskautesi on? Jos kyseessä on vasen jalka, ja raskautesi on jo pitkällä, voi kyseessä olla laskimotukos. Ja siinä tapauksessa kipin-kapin lääkäriin!!

Vierailija
2/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisin neuvolaan tai tk:en yhteyttä. Ettei esim. kyseessä veritulppa. Tämä riski kasvaa raskauden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös turvotuksesta johtuvaa, vaaratonta, mutta tarkista lääkärillä. Heti!

Vierailija
4/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin oli aina seuraavana päivänä pohje kovana. Joskus en edes muistanut koko suonen vetoa ennen kun huomasin kovan pohkeen ja eihän kaikki edes niihin suonen vetoihin herää.

Vierailija
5/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rv 32. Ei kuumota. Hui, pitäisiköhän soittaa neuvolaan?? Nyt säikähdin

Vierailija
6/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla veritulppa alaraajassa. Särky? On kova ja turvonnut? Onko missään kohtaan selkeätä lämpörajaa? Syötkö esim. pillereitä?

Miehen serkku kuoli alaraaja trombiin vuosi sitten 36-vuotiaana. Tk:ssa tehtiin väärä diagnoosi ja veritulppa lähti liikkeelle ja kulkeutui keuhkoihin ja sydämmeen :( Alkoi voimaan tosi huonosti ja kuoli tunnissa. Käy näyttämässä jalkaasi.

Vierailija
7/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jalka oli hetken pehmeämpi ja kovettui taas. Voiko mennä noin laskimotukoksessa?

Suonta ei ole vetänyt vielä lainkaan tässä raskaudessa, mutta eihän se mahdotonta ole, että yöllä olisi vetänyt.

Vierailija
8/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin juuri; vasen pohje on selvästi paksumpi kuin oikea.

Iik iik iik.

ap

Vierailija
9/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä epäiltiin veritulpaksi. Jalka ultrattiin ja todettiin, ettei tulppaa ole. Luultavasti oli yöllä vetänyt niin kovasti suonta jalasta, että lihas oli siitä krampannut. Raskaana olevillahan on suurentunut riski saada veritulppa. Sieltä neuvolasta osaavat varmaan neuvoa miten toimia.

Vierailija
10/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on perinnöllinen taipumus laskimotukoksiin ja olen raskaana. Loppuraskaudesta tulen käyttämään verenohennuslääkkeitä, vaikkei mulla ole koskaan ollut veritulppaa, ainoastaan todettu taipumus. Mulle sisätautilääkäri on sanonut, että jos vasempaan jalkaan (nivuseen, reiden sisäpintaan, pohkeeseen) tulee kipua tai jalka tuntuu ikään kuin " täydeltä" (tuntuuko susta siltä?) pitää ottaa heti yhteyttä äitiyspolille. Raskaus lisää laskimotukoksen riskiä ja riski suurenee loppua kohti, koska kohtu painaa aina vain enemmän laskimoita. Tukosepäily kannattaa todellakin ottaa vakavasti, koska liikkeelle lähtiessään tukos aiheuttaa hengenvaaran.

T: 2

Vierailija
11/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mars lääkäriin! Mulla veritulppa aiheutti kipua vasta kun se lähti synnytyksen ponnistusvaiheessa liikkeelle.

Vierailija
12/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti pyysi soittamaan tk:n päivystykseen. Ehkä soitan sitten vielä äitiyspolille, jos eivät terveyskeksuksessa ota tosissaan.

Vierailija
13/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja käski jumpata ja venytellä jalkaa. Onkohan se nyt oikein hyvä idea jos on tukosriski?

Soittaisinko nyt kuitenkin sinne äitiyspolille vai jumppaisinko?

ap

Vierailija
14/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se veritulppa voi tulla oikeeseenkin jalkaan raskauden aikana!!!!!

eikä sitä jalkaa saa alkaa hieromaan, jos et ole jo mennyt niin istumaan ja suonet suoraksi ja jalka koho asentoon ja luuri käteen ja soita lekurille ja vaikka ukolles et vie sut autolla tai taksilla. ei sais hirveesti kävellä jos on tukos.

terveisin veritulppa oikeassa jalassa raskauden aikana

Vierailija
15/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa eivät halua kuulla minusta nyt hetkeen :)

Ap

Vierailija
16/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nyt lähde lääkäriin niin tää on porvoosta..

Vierailija
17/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene nyt puolimakuulle, jalka koholle. Äläkä missään nimessä hiero sitä tai jumppaa. Voisitko myös soittaa miehelles valmiiksi jos/kun tarviit kyytiä kohta.

Mä meinaan jouduin lähtemään ambulanssilla sairaalaan veritulpan takia.

Vierailija
18/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin on tk:n vastuu jos sulle nyt tapahtuu jotain eivätkä ole ottaneet sua näytille. veritulppaan kun todella kuolee jos se ehtii sydämeen, enkä oikeen usko et tk on sanonut ettei tarvii huolestua. tai sitten on joku apuski siellä duunissa.

Vierailija
19/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse mitään puhelinaikoja odottaa. Älä myöskään jumppaa, ennen kuin tiedät, mikä siinä jalassa on!!!

klö

Vierailija
20/30 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soitan polille. Jos eivät sinnekään huoli, niin lähden varmaan yksityiselle - liian huolissani. Minkä alan lääkärille pitäisi pyytää?

Tk:ssa oli selvästi ruuhkaa, jonotin aika kauan puhelimessa. Täti oli kiireisen tuntuinen ja aika tyly. Kyllä se selvästi asiaa mietti, mutta oli sitä mieltä, että vaiva on liian tuore.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän