Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakotetaanko paivakodissanne lapset syomaan lautaset tyhjiksi? Olin jarkyttynyt, kun 3,5 -vuotias tytto sai eilen vaivoin syotya lautasensa tyhjaksi ja esitteli sita sitten ylpeana

Vierailija
12.12.2007 |

hoitajalle, niin tämä tokaisi, että " vielä se yks lihapala" . Lautasen reunaan kun oli jäänyt vielä yksi lihapala... En voinut uskoa korviani.

Sitten vielä ihmetellään mistä syntyvät nuorten tyttöjen syömishäiriöt.

Entäpä sitten luovuuden ja itsetunnon nujertaminen? Aamunaloituksessa jaettiin lapsille soittimia ja kun pienet, 1-3 -vuotiaat alkoivat tietysti heti niitä soittaa, niin hoitajat tiuskaisivat " älä nyt soita sitä vielä, ensiksi ollaan hiljaa. no niin, nyt aloitetaan" ja hoitsu alkoi laulaa. Lapset tuijottivat eteensä, eivätkä enää soittaneet, kun eivät ymmärtäneet miksi heille äsken äristiin kun soittivat ja nyt parikyt sekuntia myöhemmin olisikin saanut soittaa ja mielellään vielä hymyssä suin.

Ei tarvitse ihmetellä Pekka-Ericejä tässä maassa. Lapset nujerretaan jo heti päiväkodissa. Edes perusihmisoikeudet eivät toteudu, kun ei saa edes syödä sitä määrää minkä jaksaa, vaan ylisyötetään väkisin.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hoitaja oikein nautti siitä..on niitäkin joka lähtöön. nyttemmin erotettu 20v työkokemuksen jälkeen.

Vierailija
2/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muu annostelee sulle ruokaa ja sitten pitäisi se kaikki jaksaa syödä.

Me saatiin tarhassa itse ottaa ruokaa, mut lautanen piti tietty syödä silloin tyhjäksi.

Ala-asteella oli ihan sairas meno, kun keittäjät lappasivat kauhakaupalla ruokaa lautasille ja siellä ruokalassahan istuttiin sitten vaikka maailman tappiin asti, että lautanen tyhjeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko päiväkoti. Ei voi syyttää enää yksittäistä hoitajaa. Jos päiväkotiin on kehittynyt huono kulttuuri niin sen muuttaminen on vaikeaa.

Vierailija
4/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuitenkin vähättelee ongelmia.

Onko yksityisellä puolella, esim. kielipäiväkodeissa asiat yhtään paremmin, tietääkö kukaan?

Vierailija
5/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää millaista se meno on sitten, kun minä en ole siellä.

Tämä tapaus on hyvä esimerkki siitä, että se tutustuminen ei sinänsä auta. Minäkin kävin tässä paikassa peräti kahdesti tutustumassa ja sain oikein hyvän kuvan. Samat hoitajatkin oli. -ap

Vierailija
6/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

totesi, että " no kyllä hän sitten jo pystyy rättiä heiluttamaan" . -ap

Vierailija
7/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida lapsesi itse tai tyydy siihen mitä saat

Vierailija
8/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äärimmäisen pieniruokainen esikoinen. Olen monenmonta kertaa sanonut, että hänen ruokailuihin ei saa eikä tarvitse kiinnittää ylimääräistä huomiota. Hän syö sitä huonommin mitä enemmän ruokailuun kiinnittää huomiota.

Meinasimme saada tästä ongelmankin aikaiseksi jossain vaiheessa, kun äitini oli sitä mieltä, että lapsen pitää syödä enemmän. Onneksi järkiinnyimme takaisin omiksi itseiksemme. Lapsi syö sen verran kuin syö. Ja seuraava ruoka tarjotaan seuraavaan ruoka-aikaan. Jos jokin ateria jää välistä, siitä jääköön.

Uskon, ettei lastani pakoteta syömään lautasta tyhjäksi, kyllä hän olisi siitä sanonut. Sen verran kriittistä tuo syöminen vielä tänäkin päivänä on.

Niin, ja lapsemme ovat kunnallisessa päiväkodissa, täällä " pohjoisessa" .

Vierailija
9/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko maistaa ainakin, että voi tokaista ettei pidä ruoasta. Pelkkä näkeminen ei riitä.

Itse muistan istuneeni kesäleirillä lautaseni edessä kunnes sain lautasen loppuun.

Vierailija
10/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olet hysteerinen

Vierailija
11/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin päikkärit vaatteet päällä. Se on nyt ongelma tälle yhdelle tädille, joka suoraan sanoen v-lee siitä mulle. En tajunnut, että toiminta voisi olla noin joustamatonta. -ap

Vierailija
12/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei suinkaan kaikkialla pakoteta syömään. Itse olen lastenhoitaja ja törmännyt viimeksi asiaan omassa päiväkodissani+koulussa. Maistamissääntö on aika yleinen. Ja mitä tohon siivoajan sanomiseen tulee niin ehkäpä hän vaan vitsailee, eikä ole sun lasta laittamassa hommiin.

Vierailija
13/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe siivoajan sanomisissa pilkkaa. Normaalia jutustelua.

Vierailija
14/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä naurattanut. -ap

Vierailija
15/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa, ryhmiksissä ja perhepäivähoitajilla on omat tyylinsä. Vanhempi saa kertoa toiveensa ja tiettyyn rajaan joustetaan. Ryhmissä kuitenkin muitakin kuin sinun lapsesi. jos hoito ei kelpaa niin hoida siis itse.

Vierailija
16/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päiväkodeissa, ryhmiksissä ja perhepäivähoitajilla on omat tyylinsä. Vanhempi saa kertoa toiveensa ja tiettyyn rajaan joustetaan. Ryhmissä kuitenkin muitakin kuin sinun lapsesi. jos hoito ei kelpaa niin hoida siis itse.

Vierailija
17/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hoitajan työpäivästä ei tule mitään.

Vierailija
18/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa niin tarjotkaaotse sitä parempaa. Teidän lapsiannehan he ovat!

Vierailija
19/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtä. -ap

Vierailija
20/42 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoidossa täytyy olla tasapuolinen ja oikeudenmukainen kaikille llapsille. Lapsesi joutuu sen takia riisumaan ne vaattensa päiväunille mennessä.