Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis VOIKO hormonitoiminnan käynnistyminen olla näin hirveää :o(!?

Vierailija
11.12.2007 |

Auttakaa nyt naista mäessä ja kertokaa koska tämä menee ohi ja tsempatkaa!

Mulla on synnytyksestä aikaa nyt tarkalleen 7,5kk ja imetyksen loppumisesta tasan kuukausi. Nyt vähän vajaa pari viikkoa on juilinut alaselkää, paleltanut ja itkettänyt. Nyt kuvaan mukaan on tullut totaalinen väsymys, öklötys ja vatsan juiliminen. Välillä myös rinnat kutiaa ja ne ovat myös vähän sellaiset turvonneen ja aran oloiset. Lisäksi alavatsaa turvottaa niin etten meinaa saada muuten jalkaan hyvin mahtuvia farkkuja edes kiinni. Hormonit ovat myös laukaisseet migreenin, jota kärsin nyt toista päivää ja tänään myös oksensin tämän kaiken yhteisvaikutuksesta pari kertaa.

Olen siis ihan kypsä tähän oloon! Miten hitossa saan menkat käynnistymään...? Jos se normalisoisi olon? Onko kukaan muu kärsinyt tällaisista olotiloista vai olenko mä tässä(kin) jotenkin kummallinen?

T. ihan kuutamolla oleva äiti ja vaaveli 7,5kk

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, testin tein ja tyylipuhdas nega.

Olo on inha edelleen joten menkkoja tässä jään odottelemaan lievästi paskoin fiiliksin.

ap

Vierailija
2/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nimittäin niiiiin tutulta toi sun tarina, mäkin oksensin aamukahvin eikä siltikään tullut mieleenkään raskauden mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin tahkottiin ekaa vuosikaupalla ja kakkonen tuli toooooooooosi helposti :)

Vierailija
4/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkujaan ollut edes ajatellut raskauden mahdollisuutta enkä kyllä tämän negan jälkeen usko siihen sitäkään vähää. Jos on näin kovat oireet niin kyllä testissä pitäisi jotain näkyä jos tämä raskaudesta johtuisi.

Ottaa vaan kupoliin kun olo on niin surkea, vatsaa nipistelee ja on pala kurkussa kaiken aikaa. Mutta tää on niin tätä, mun kroppa on ollut ennenkin outo joten kai tähän tottuu. Alkaisi vaan menkat niin oireet asettuisi.

Raskaushan olisi ollut aika pommi ja iloinen asia tietenkin. Mutta jospa nyt alkaisi ihan rauhassa tuo kierto toimia niin pääsisi oikeasti jossain vaiheessa vaikka yrittämään sitä pikkukakkosta :o)!

ap kyllästyneenä

Vierailija
5/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IIIISO HALAUS SINNE!

Vierailija
6/20 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt aloin tämän purnaamisen niin helpotan oloani purnaamalla lisää.

Olo on kyllä raivostuttava. Hitsit kun olen taas palellut, vatsa on ihan kuralla ja vihloo, alaselkää jomottelee... rinnat on kipeät ja kahvissa on sellainen sivumaku, että yööök.

Jos en olis testannut niin alkaisin jo luulla itsekin, että tässä ollaan pullat uunissa :D!

Noh, kunhan lämpimikseni turisen, menkkoja ootellessa.

Kiitos teille -ja kiitti eritoten halauksesta!

ap

Vierailija
7/20 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä kiinnostaako ketään enää mutta ajattelin kertoa miten tämä juttu nyt eteni. Olin maanantain ja tiistain välisen yön sairaalassa kun ma iltana alkoi hirvittävät alavatsakivut ja krampit ja ihan kumarassa piti kävellä kun niin koski. Ultrassa ei näkynyt mitään mutta ottivat osastolle tarkkailuun kun olin niin kipeä, että otsalla helmeili tuskanhiki.

Kivut laantuivat aamuyöstä ja aamulla olin kuin ei mitään olisi ollutkaan. Raskaustesti on ollut kokoajan negatiivinen joten raskautta ei ole ollut eikä se ollut keskenmenokaan vaikka krampit olivat hyvin saman tyyppisiä.

Tänä aamuna alkoi vihdoin menkat, joten näin koville se todellakin otti. Onpa nyt kokemus tällaisestakin sitten...

Mukavaa joulua kaikille!

ap

Vierailija
8/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet sopisi siihen mainiosti...

Vierailija
9/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa-tat ol-la ras-kaa-na...

Vierailija
10/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen kokoajan ajatellut, että mun hormonitoimintani vaan tekee tepposet eikä menkat ala millään. En mä ole ajatellutkaan että voisin olla raskaana. Siis niinkö te asian näette???? Mutta eihän se nyt voi olla.

Tai siis voi kai mutta, nyt mä olen ihan sekaisin.

Mulle niin moni on sanonut, että synnytyksen jälkeen ja kun imetys on loppunut niin hormonitoiminnan alkaminen voi kestää ja olla aika hankalaakin...

Eikai tämä nyt ihan selvältä vaikuta? kiusaatteko te?

hämmentynyt ap

Vierailija
11/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla tuo migreenikin liittyy aina lähestyviin menkkoihin. Apua mä alan panikoida.

Vierailija
12/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole käyttänyt ehkäisyä miehen kanssa kun otte olleet sillai?

Ei ole ihme jos olet raskaana. Jos olet, niin onnea:-)

Vierailija
13/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatteles nyt ap vähän...jos on oltu sängyssä ja selvät oireet niin...menkattomuus/imetys ei takaa sitä etteikö voisi tulla raskaaksi.

Vierailija
14/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden myrkkyjen kanssa yli kaksi vuotta. Ja nyt te sanotte ihan tosta vaan, että nämä näyttäs raskausoireilta...! Voi herranen aika.

Sehän olisi unelmien täyttymys mutta ei kai nyt mulle voi niin käydä? Siis menkkojahan tässä pitäis odotella ja kysyin jo yhdeltä lääkäriltä terolut-reseptiä jos sillä saisi kierron alkamaan jos ei muuten.

apuuauaa...

ap

Vierailija
15/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita miehelle ja pyydä käymään apteekin kautta kotiintullessa.

Kerro sitten meillekin...

Vierailija
16/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan voi käydä jos niikseen on...Ap, nuo merkit sopivat raskauteen sen verran hyvin että kannattas tarkistaa asia.

Vierailija
17/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis olen nyt kyllä aika ällikällä, puulla päähän lyöty. Tottakai te saatte mut nyt toivomaan ties mitä vaikka mä todellakin luulin ja luulen kyllä edelleen, että mun kroppa vaan kiusaa mua.

Onko tosiaan niin, että KUKAAN ei ole kärsinyt näin hormonitoiminnan käynnistymisestä??? Ei kohtalotovereita???

Voi hitsit. Mies on jo tuossa kotipihassa joten apteekkiin tässä päästään vasta illalla tai huomenna. Jos nyt tarttee mennäkään... en mä nyt ihan heti kyllä usko tätä juttua. Tuntuu aika uskomattomalle...

No, palaan tässä illan mittaan kertoileen fiiliksiä. Olisin iloinen jos joku samoista oireista kärsinyt kertoilis tunnelmia... Jos teitä nyt ketään on...

Voi teidän kans.

ap

Vierailija
18/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulle ole koskaan missään kerrottu tällaista faktaa?

Vierailija
19/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuteen raskauteen juuri entisen jälkeen =)

että onnea vaan, käypäs hakemassa se testi samantien niin ei tartte ainakaan panikoida

Vierailija
20/20 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä olen taas ja on kyllä mieli ihan sekaisin. Ei mulle nyt kukaan mitään sellaista ole sanonut, että juuri raskauden jälkeen kroppa ja hormonit olis otollisempia uudelle raskaudelle. Varsinkaan kun mulla on tosiaan ollut isoja ongelmia raskautumisen suhteen. Tokihan tiedän aika monta tapausta, että hoidoilla on saatu eka lapsi ja toinen tärppää yllättäen luomusti...

No, tiedä sitten. Kyllä mä kauppareissulla sen testin hain kun saitte mun pään ihan pyörälle. Ehkä teen jo illalla tai sitten huomenna aamulla.

Ihan hullua, eihän tässä nyt tällaisia asioita pitäs joutua edes miettimään kun esikoinen on vasta niin pieni... Aivan kahjoa.

No, jutellaan taas kun ehdin linjoille. Kyllä mä sitten teille kerron jos tässä innostun testaamaan ja mitä se tulos sitten kertoo...

ap joka painuu laittamaan vaavin unille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä