Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä hoidan joka päivä vähintään kaksi tuntia naapurin kotiäidin lapsia.

Vierailija
11.12.2007 |

Tulevat pyytämättä ja se on ihan ok suurimman osan kerroista. Ovat seurani omillenikin. Itse vaan mietin, että on hassua kun ikinä ei tule kutsua heille. Tällä äidillä siis kaksi lasta ja ovat 2-4h meillä leikkimässä päivittäin. Äiti on silloin kotona. Ei tee etätyötä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tekisi todella pahaa laittaa noin pienet (varsinkin se 3v!) matkaan kaksin. Varmaan en uskaltaisikaan, vaan lähtisin itse viemään tai soittaisin äidille että tulee hakemaan heidät. Sehän on tietynlainen heitteillejättö laittaa noi pienet hortoilemaan yksin.

Vierailija
2/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehkä tajunnut, että pitää esittää muodollinen kutsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan jos ei itsekään kutsua odota vaan lapset tulevat kutsumatta niin odottaa teidänkin toimivan samoin.

Vierailija
4/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee asialle loppu jos se sua vaivaa ja sano lasten äidille että nyt ollaan omalla porukalla tai esim. että meidän lapset voi tulla vuorostaan teille.

Vierailija
5/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no laitat omat lapset välillä naapurin oven taa. niin mekin tehdään. Välillä toisen lapset ovat viikoll ajoka päivä kylässä, väliläl sitten toisinpäin. kivahan se on välillä lapsillekin vaihtelua leikkiä toisten leluilla.

Vierailija
6/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tulisi mieleen laittaa 3 ja 5-vuotiata yksin sinne talsimaan. Nämä samanikäiset tosin taittavat matkan kaksin. Itse en viitsi lähteä lapsia sinne viemään, kun ei ikinä ole pyydetty tai edes vihjattu että meillekin olette tervetulleita.

ap

Vierailija
7/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä äitiänsäkään. Aloitukseni ei mielestäni ilmaissut suuttumusta tai paheksuntaa. Lähinnä ihmettelen. Itsestä tuntuisi oudolle olla kotona monta tuntia yksin päivittäin ja lapset jossain muualla..

ap

Vierailija
8/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun mainitsit...

Vierailija
9/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko itse tuo äiti, vai miksi kuvittelet noin hassuja? :)

ap

Vierailija
10/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole kotiäiti ja meille tulee keskimmäisen lapsen kavereitä jo 9 aamulla ja jos en patistaisi heitä kotiin iltapäivällä, he saataisivat olla koko päivän. Omat lapseni lähtevät aika nihkeästi kenellekään kavereistaan kylään. Meillä on myös eräs naapurin poika aina viikonloppuhoidossa (ilmaisessa). Ilmoittaa heti lauantaiaamuna saapuessaa, ettei hänellä ole kotiinmenoaikaa. Eikä vanhemmat todellakaan kaipaa ennen iltahämärää. Nämä kaikki vierailijat ovat 5-vuotiaita.

Vierailija
11/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai oppinut lukemaan näitä aaveen kotiäitienmollausviestejä kuin piru raamattua ;-)

Omia lapsiani ei hoida naapuri, vaan päiväkoti. En ole kotiäiti. En siis taida myöskään olla kuvaamasi henkilö ;-)

Vierailija
12/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että paheksut muttet myönnä sitä itsellesikään? Jos tilanne ei ole sulle ok, mieti mitä voit sille tehdä. Voit vaikka sanoa lapsille ystävällisesti että tänään ei sovi, jos siltä tuntuu. Tai voit kysyä äidiltä voisivatko omasi tulla vastaavasti sinne leikkimään. Jos sitä haluat. Toisaalta sanot ettet viitsi heitä sinne viedä, etkä päästä yksinkään?

Vierailija:

Itsestä tuntuisi oudolle olla kotona monta tuntia yksin päivittäin ja lapset jossain muualla..

ap

Vierailija
13/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kotiäiti ei jaksanut yhtä lapsistaan, kun se oli niin hankala. Laittoi lapsen meille " leikkimään" joka päivä tuntikausiksi. En minäkään pärjännyt tämän lapsen kanssa ja kun sitten muutaman kerran (kuukausia tilannetta siedettyäni) kielsin tulemasta, äiti laittoi lapsen päiväkotiin ja sanoi minulle useaan kertaan syyttävään sävyyn, että pakko oli laittaa kun ei kavereita ole. Huoh.

Vierailija
14/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kyse ei ollut siitä, että nämä lapset käyvät meillä vaan, että meidän lapset eivät saa koskaan kutsua heille. Eivät ole siis ikinä käyneet kavereillaan.

Luksusta se toki olisi itsellekin JOSKUS jos lapset olisi naapurilla hoidossa, mutta kyllä se musta kiusallista olisi jos joka päivä olisivat monta tuntia ja IKINÄ en itse hoitaisi heitä.

Mulla on ihan hyvät välit tähän lasten äitiin, en edelleenkään paheksu, ihmettelen kyllä...

ap

Vierailija
15/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun tuo naapurin pienempi on vasta 3-vuotias, kyllä hän tarvitsee paljon aikuistakin. Ei hän leiki omieni kanssa koko sitä aikaa, vaan tarvitsee aikuisenkin seuraa, kaipaa välivalaa, pyyhkimisapua vessaan :) jne.

Lapset ovat vilkkaita ja kaipaavat paljon tekemistä ja aktiviteettia. Ei siis tapauksia lelulaatikko-eteen-ja-ovi-kiinni.

ap

Vierailija
16/16 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että vuoroin vieraissa. Ei tulisi mieleenkään päästää lapsia, vielä noin pieniä, joka päivä " hoitoon" naapuriin. Vähintään kysyisin, saako tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi