Kivaa, kun isomummilla on kissa aina kahvipöydässä mukana (siis pöydällä)...
Käydään n. 4 kertaa vuodessa miehen mummilla ei meidän lasten isomummilla ja mä en kohta enää pysty syömään siellä mitään. Isomummilla on kissa, joka viettää paljon aikaa keittiön ruokapöydän päällä ja tiskipöydällä. Viimeksikin kun sinne mentiin, oli pöydällä jo piirakka odottamassa ja kissa siinä vieressä istumassa ja makaamassa. Samoin kissa istui pöydässä tai siis pöydällä myös sen ajan, kun juotiin siinä kahvit. Mulla ei ole muuten mitään kissoja vastaan, mutta pelkään, että saa tuolta jonkun myrkytyksen tai taudin, kun kissa on niin läheisissä tekemisissä syötävien kanssa. Astioista joutuu aina kaivelemaan kissankarvoja... En kehtaa kuitenkaan kieltäytyä isomummin tarjoamista leivonnaisista, joten en tiedä, mitä teen. Miten itse toimisitte vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (15)
eli kun et mene peräpäähän sormia upottamaan tai hiekkalaatikkoa kissan kanssa kaivelemaan, voit olla ihan huoletta. Kuten joku totesi: kissa on mummun kaveri joka päivä, te käytte muutaman kerran vuodessa. Eli koita kestää vaan :)
Usein siellä näkyy kakkakikkareita. Ei siis todellakaan saa oleskella missään pöydillä.
Vanhan mummelin kissalle et mitään voi, mutta iljettävältä kyllä kuullostaa.
sietää kissoja (tai muita eläimiä) ruokapöydällä! Ei vain ole eläimen paikka . En mitään tauteja usko saavani, mutta silti ne elukat pois ruokapöydästä.
ps. eläinrakas olen siltikin...
Tarkoitin siis sitä, että jos sinne ruokaan/leivonnaiseen menee vahingossa kissan pissaa tai kakkaa. Ja olen ihan tosissani. Mutta koska en tiedä mitään kissoista (kun mulla ei ole koskaan kissaa ollut), kiinnostaisi tietää, voiko tuolta iso-mummilta oikeasti saada jonkun ruokamyrkytyksen, kun kissa on niin tiiviisti mukana keittiöhommissa.
Eiköhän ois mummokin delannut jo myrkytykseen jos sellainen olisi tulossa....:) Ei se kissa mene kakkimaan tai pissimään siihen ruokaan tai pöydälle, sinuna olisin huoletta.
se kissa tassujaan pesee tarpeillaan käytyään tai pihalta tultuaan.
Siis oikeesti, oksettavaa!
Voihan se inhottavalta tuntua, mutta ei sen kummempaa. Jos kissalla on jyrsijöistä tai linnuista saatuja kirppuja, ne voi purasta, mutta jälki ei ole pahempaa kuin itikanpurema. Jos kissalla on matoja, niin tuskinpa nekään tarttuu. Voi vaan niitä kuivaneita kuolleita jaokkeita tippua perskarvoista pöydälle. Vaarattomia.
No sano ens kerralla isomummille että viittikkö heivaa ton ainoon seuralaises helvettiin kun mä pelkään saavani jonkun kissabakteerin johon tosiaan moni on kuollut.
Kyllä se kissa nimenomaan pesee itsensä, tassuja myoten. Kissa on siistein eläin, joten tuskin tarvitsee pelätä.
Te käytte siellä neljä kertaa vuodessa, kissa on mummin ystävä joka päivä.
Mulla ei ole muuten mitään tota kissaa vasta ja olen hyvin iloinen iso-mummin puolesta, kun hänellä on siellä kissa kaverina. Tuntuu vaan, etten kohta enää voi syödä siellä mitään, kun se tuntuu niin epähygieeniseltä. Mies on samaa mieltä, vaikka mummi hänelle onkin rakas. Mutta kai mä sitten vaan hammasta purren syön niitä tarjottavia, vaikka kissa makaa samalla pöydällä. Mutta hyvä kuulla, ettei mikään tauti (just esim. se tokso--- mikä nyt olikaan) tartu niin!
sanotte vaikka, että opetatte lapsille, että kissat, koirat ja ihmiset eivät voi olla pöydällä.
tai sitten vaan annatte kissalle lähdöt pöydästä...
onpas ongelma...
tauti, jonka kissalta voi saada on toksoplasmoosi. Senkin yleensä ihmiset sairastavat aivan huomaamattaan, ja saattaa aiheuttaa jotain vain raskausaikana. Eli jos tartunta aktivoituu ja tulee raskauden aikana. Kissa voi kantaa toksoplasmoosia jos se on ulkokissa ja saanut ite tartunnan sieltä.