Onko täällä muita joiden 5-vuotias ei osaa vielä pyyhkiä pyllyään kunnolla..?
Poika täytti syyskuussa 5v eikä pyllyn pyyhkiminen vielä oikein suju, ainakaan jos on löysempää kakkaa. Yrittää kyllä itse ja kun menen tarkistamaan, niin melkein aina on vielä pyyhittävää. Lupasi poika kyllä armeijaan mennessään pyyhkiä pyllynsä itse;)
Kommentit (11)
Lupasi että eskarissa sitten opettelee. Joskus saan sen puoliväkisin näyttämään vähän paperia pyllylleen.
Tää on varmaan niitä samoja juttuja kun stressasin sitä, kun poika oli 2v7kk eikä meinannut tehdä pissiä ja kakkaa pottaan/pönttöön vaan vaippaan. Kuukautta myöhemmin poika olikin sekä yö- että päiväkuiva! Ap.
joku pedofiiliäiti voi loukkaantua.
Ovat alkaneet pyyhkiä vasta kun koulu alkoi. Äiti on sanonut, ettei sitä ennen tarvitse itse. Siis edes yrittää.
eikö teillä pestä sitä pyllyä aina kakan jälkeen?
pestä pyllyä kakan jälkeen. Joka toinen päivä lapsi käy suihkussa. t: ap
viisivuotias ei halua opetella vielä pyllyn pyyhkimistä. olen ajatellut et eskariin mennessä vois olla hyvä, paitsi et ei kyl varmasti käy siel kakalla, ei ole koskaan käynyt päiväkodissakaan. mut kaikki aikanaan, parempi opetella sit kun varmasti alkaa sujua, ei tule turhaa pyykkiä.
Hoidossa ei aina tädit ehdi palvelemaan, joten omatoimisuuteen kannustaminen, mm. paperin käytön opettaminen, on ihan hyväksi. Aina ei ole käytettävissä bideesuihkuja ja äitiä pyllyä pesemässä. Jarrujälkiä saattaa tulla joskus, mutta ei se niin vakavaa ole. Kotona viimeistään nukkumaan mennessä varmistetaan, että on puhdas.
Kotona käytetään paperin lisäksi tarvittaessa kosteuspyyhkeitä.
enkä tasan varmana antanut perhepäivähoitajan, sen ilkeän korppikotkan, koskea muhun lainkaan. Ja muistan senkin, että seurakunnan päiväkerhossa hoidin vessahommat itsenäisesti. Olin silloin 4v.
Mutta sen muistan, että kakan pyyhkiminen oli hitsin hankalaa ja aikaa vievää. Syy, miksi pyyhin oli se, että en halunnut pissata ja kakata julkisesti kaikkien muiden ipanoiden töllistellessä. Jos hoiti vessahommat itse, sai mennä koppiin lukkojen taakse. Se oli sen veroista, että kakkaa malttoi sitten vähän kauemmin putsatakin. Itselleni oli kunnia-asia, että housut olivat puhtaat.
Tokikaan tämä loistokas lapsuuteni itsenäisenä vessassa kävijänä ei jatkunut yhtä kunniakkaasti nousujohteisena. Kuitenkin saanen väittää, että kyllä lapsi pystyy ihan hyvin pyllyn pyyhkimään pissan ja kakankin jälkeen jo 3-4v (alustavasti) ja myöhemmin sitten itsenäisesti. Ihan tuloksellisesti, ei tarvitse jäädä jarrujälkiä.
älä stressaa.. mun poika täyttää nyt 5 eikä myöskään osaa pyyhkiä pyllyä, ei osaa nimeään kirjoittaa ym