Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**PIKKU-ENSKAT**, viikolla 50

10.12.2007 |

Joulu senkun lähenee. Onneksi tuon pikkuisen kanssa on helppo käydä jooluostoksilla. Poika vaan tyytyväisenä köllii vaunuissa tai istuksii eikä turhia kitise. Eikä varmasti kerro mitä lahjoja tämä tonttu on ostanut.

Tosiaan nyt on jo se 6kk täynnä. :) Ukkeli on kova kääntyilemaan ja yrittää ryömiä tai oikeammin leikkii mittari matoa... :) jos tiedätte mitä tarkoitan. Ja hermostuu kyllä kohtuu nopeasti jos lelut eivät tule tarpeeksi likelle että niihin ylttyisi. Puuhiksesta ollaan ajateltu kohta luopua, sillä Kari vaan kääntyilee sieltä päälät pois eikä enää kummemin jaksa leikkia killuvilla leluilla.. Tuolin tai pydän alta sen useimmiten löytää jos hetkeksi selkänsä kääntää. :)

Ei tässä mitään kummempia. Huomenna mennään hammaslääkärin tykö. :) pääsee Kari esittelemään hampaitaan.

Yöt on vähän rauhoittuneet, edelleen syödään 2 kertaa ja n 50min päästä kun Kari on nukahtanut se meinaa herätä ja kitisee ja ähisee, etsii tuttia ja touhuaa. kun saa tutin takaisin suuhun nukahtaa nopeasti. Tarkoitus on ollut vähitellen lopettaa tutin antaminen illalla nukkumaan mennessä ettei kaipaisi sitä kun herää, mutta tähän mennessä ei ole onnistunut. Karti vaan killittelee ja touhuaa kitseekin jos on jo tosi väsynyt, mutta ei nukahta (ei ainakaan 45min sisällä) ilman tuttia. mutta kun tutin saa nukahtaa alle 5min.. ihmeellinen kapistus se tutti on..

Emka ja Kari 6kk ja 1pv

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista, oltiin pudottu jo kolmannelle sivulle!

Kiva kun Emka tuli vielä perustamaan pinon, vaikka siirtyykin jo isojen puolelle. Mitenkäs Karin hammaslääkärireissu sujui? Suostuiko poika kiltisti avaamaan suunsa?

Meillä on ollut kaksi fantastista yötä takana. Toissayönä Sienna nukkui 9h (22-07), söi ja jatkoi unia vielä 3h (8.30-11.30). Nukuin itsekin samat ajat, eli meidän päivä alkoi siinä puolilta päivin¿ Viime yönä tyttö nukkui ensin 8h (22-06), söi ja nukkui vielä 2,5h (07-9.30). Ja 11.30 meni taas päikkäreille. Illalla se on kyllä valvonutkin pitkiä pätkiä ennen yöunia, jostain viiden-kuuden maista siihen kymmeneen.

Mies tulee huomenna kotiin ja hassua kyllä, mulla on vähän perhosia vatsan pohjalla! Kiva kun on vähän jännitystä, me kun ollaan niin vanha pari että elo on muuten aika arkista. Ollaan kyllä ennenkin oltu pitkiä aikoja erossa, esim. mun opiskellessa ulkomailla pisin eroaika taisi olla 3,5kk (oltiin siis opiskelijoita eikä ollut varaa lennellä). Mutta nyt kun on lapsi niin 5 viikkoa erossa on kyllä tuntunut toooosi pitkältä.

Tulkaahan muutkin enskat jutustelemaan ettei pino ihan kuivu kasaan!

Tipu & Sienna melkein 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukiireitä taitaa olla itse kullakin, kun hiljaista on. Itsekin olen ollut taustailemassa, ei muka kerkeä pidemmäksi ajaksi istahtaa konelle että kuulumisia vaihtaisi. Nyt Kiia päikkäreilä parvekkeella ja iskä koulussa, jospa ehtisi vähän kirjoitttaa. Hmmm.. mitäs te viime viikolla täällä juttelittekaan..

Emka ja Kari on ainakin karkaamassa isojen puolelle. Miltäs tuntuu, onko ensimmäinen puoli vuotta mennyt nopeaa? Mites hampulääkärireissu meni?

Tipulle ja Siennalle ollaan täällä erityisen kateellisia. Voi kun meilläkin olisi jo tuollaisia öitä. Eilen illallakin taas tankattiin niin tiiviiseen tahtiin että uskalsin jo toivoa että yöllä ei sitten niin tarvitsisi. Mutta päinvastoin, pari viimeistä yötä on menty jopa hieman tiheämmin syöttövälein kuin aikaisemmin. Joskus sitä miettii että oonko vaan liian herkkäuninen ja tarjoan liian helposti tissiä kun Kiia öisin alkaa ähisemään sängyssään. Tosin sitten aina kun ottaa rinnalle niin tavalliseen tapaan maistuu. Ja jos en heti ota vaan tuuppaan tutin suuhun, niin saan tietty 15-30min hinattua ruokailua eteenpäin, mutta enpä siinä itse ainakaan nuku vaan odottelen että koska syödään. Onko siitä sitten hyötyä..

Ootko Tipu järkkäillyt jotain erityistä miehesi kotiinpaluun kunniaksi?

Titiuulle tsemppiä Netan hammaskitinöihin. Tuut sitten taas jutteleen kun on hyvä hetki.

Buuffa kyseli harrastuksista. Mä kanssa haaveilen et pääsis alkaan taas kunnon hikiliikunnan. Jotain on tullut tehtyäkin jo mutta ei samassa määrin kun ennen. Tuppaa vaan meijön illat oleen tällä hetkellä vähän ongelmallisia, äiti ottaa niistä ressiä jos lähtee pois ja eihän siinä nauti sitten omasta olostaan. Jumppakortissa olis vielä kaksi kertaa käyttämättä ja menee kohta umpeen, että ne olis kyllä tarkotus käyttää. Katsotaan.

Biancolle voimia tiheään imutteluun. Varaa jotain hyvää luettavaa tai videoita niin aika kuluu mukavasti.

Sitten vielä neuvoja kyselen ja vuodatustakin luvassa. Ollaan mietitty tuota meidän neidin rytmiä. Kovasti olisi hän iltakukkuja ja nyt sitten reilun viikon ajan ollaan yritetty pikkuhiljaa muuttaa rytmiä. Aikaisemmin siis yöunille mentiin siinä 22.30-24 aikaan ja heräiltiin 9-10 (tosin 6.30-> nukkuu jo levottomasti ja heräilikin välillä). Nyt sitten ollaan aikaistettu heräämistä portailltain niin että nyt aloitetaan aamutouhut hissukseen jo 7.30. Aamut ja aamupäivät meneekin mielestäni jo hyvin ja niissä on jo havaittavissa selkeästi tiettyä rytmiä. Mutta iltapäivät sitten ovat sekavia. esim. eilen Kiia heräsi päikkäriuniltaan klo 13 (nukkui 3,5h) ja yöunille rauhoittui vasta klo 23. Tässä välissä nukkui vain pieniä pätkiä, 16-16.45, 20-20.30 ja 21.50-22.10. Välillä tyttö oli kovin seurallinen ja virkeä, viihtyi yksin lattiallakin mutta sitten toisaalta söi todella tiuhaan koko valveillaolo ajan ja varsinkin ennen noita pieniä unia oli kitiseväinen ja vaati syliä ja huomiota. Ei kuitenkaan kertaakaan nukkunut kuin tuollaisia hetkiä. Itse ajattelisin että olisi hyvä että nukkuisi myös toiset päikkäriunet ennen yöunia tai sitten yöunet pitäisi alkaa kyllä ennen klo 23. En tiedä miten siihen vaan päästään, pitäisikö alkaa tekemään aina iltapäivisinkin esim. vaunulenkki samaan aikaan vai mikä neuvoksi? Kertokaas teidän rytmeistänne ja miten niihin on päästy. Toinenkin " ongelma" meillä on mutta nyt ei kerkeä siitä enää kirjoittamaan, Kiia vaatii huomiota, palataan asiaan myöhemmin.

heltsy ja kiia, kohta 2,5kk

Vierailija
4/15 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mäkin nyt jotain koitan raapustaa niin saadaan vähän eloo tähän pinoon.

Heltsy: En osaa mitään ihme neuvoja antaa, kun täytyy myöntää että ei meilläkään oo ihan sellanen rytmi että kaikki asiat tehtäis aina samassa järjestyksessä ja samaan aikaan joka päivä. Mitäs jos koittasit venyttää noita valveillaolo pätkiä niin, että noita kasin unia ei olis vaan ne jäis pois ja sit laittasit joskus ysin aikaan nukkuun ja koittasit saada sillon sen yöunen alkaan. Helpommin tietenkin sanottu kun tehty. Meidän rytmi on jotakuinkin tällänen 19-21 välillä alotetaan yöunet ja noustaan 9-10.30. 12-13 lähdetään ulos vaunulenkille tai muuten vaan vaunuihin nukkumaan ja nukutaan niin kauan kun nukuttaa yleensä 14-15 saakka. Sit 16-17 aikaan mennään pienille päikyille vaunuihin sisälle. Nukutaan 30min -1h.

Meillä täälä koitetaan kovasti kääntyä masulleen ja syödä kaikki puuhiksen lelut :)

Niin ja vielä niistä omista harrastuksista. Empä mäkään mitenkään aktiivisesti oo nissä päässy käymään, eikä näin imetysaikana voi vissiin ihan hirveesti huhkiakkaan ettei maidontulo häiriinny. Mut kun kerran viikossa pääsee käymään niin sekin on mukavaa ja saa isäkin kahdenkeskistä aikaa vauvan kanssa.

T:Buuffa ja Neea

Vierailija
5/15 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanoisin Heltsylle kuin Buuffakin, eli niiden illan valveillaolopätkien venyttäminen varmaan voisi auttaa yöuniin. Meillä tyttö on itse keksinyt valvoa koko illan joten sitten uni maistuukin yöllä hyvin. En ole siis itse tehnyt sen rytmille mitään, joten olen väärä henkilö neuvomaan miten niitä valveillaolopätkiä venytetään...

Sienna nukkuu aamupäiväpäikkärit noin 2 tuntia aamuheräämisen jälkeen, mutta sen jälkeen sillä ei olekaan mitään säännöllistä päikkärirytmiä, nukkuu miten sattuu tai ei ollenkaan. Viime yö meni taas loistavasti, nukahti jo klo 21, heräsi syömään klo 06, nukahti takaisin klo 07 ja heräsi 09.30. Eli 9h + 2,5h. Itse pyörin sängyssä valveilla yli puolenyön, harmi etten saanut tytön hyvää unipätkää itse hyödynnettyä. Taisi vähän miehen kotiutuminen jännittää.

Heltsy kyseli olenko järkännyt jotain spesiaalia kun mies tulee kotiin. No en kyllä ole, olisi varmaan pitänyt. Tosin se on kotona siis vain viikon ja sitten taas 5 viikkoa pois, joten meillä riittää viikoksi ohjelmaa järkkäämättäkin.

Buuffa: onko niin, että selältä mahalleen kääntyminen tulee ensin ja sitten vasta toisin päin? Alkoiko Neea ihan spontaanisti yrittää kääntymistä vai avustitko sitä jotenkin, tai houkuttelitko esim. leluilla? Sienna ei hievahdakaan, ei näköjään kääntyminen kiinnosta yhtään. Ja mahallaan ollessa harvemmin yrittää nostaa päätä, mutta jalat kyllä tekee ryömimisliikettä ja peppua nostaa joskus (ei taida tyttö erottaa päätä pepusta, heh heh). No, ei kai tässä vielä ole mikään hätä. Katselin omista vauvakuvista, että nostin päätä tosi tukevasti 3,5kk iässä ja Siennahan täyttää sunnuntaina 3kk.

Täällä sitä odotellaan miestä kotiin, odottavan aika on pitkä. Voi olla, etten kauheasti ehdi lähipäivinä kirjoitella, mutta yritän käydä ainakin lukaisemassa teidän kuulumiset.

Tipu & Sienna melkein 3kk

Vierailija
6/15 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu:

En oo avustanu tai houkutellu kääntyyn. Alko vaan harjotteleen sitä muistaaksesni joskus reilu 2kk iässä. Alkuun sitä tapahtu vaan hoitopöydällä minkä saatto aiheuttaa se, että meillä on hoitopöydän sivussa sellanen neuvolasta saatu hymynaamakuva. Nykyään harjoitukset tapahtuu puuhiksella :) Kääntyminen saattais jopa onnistuakkin jo jos vaippaa ei olis. Kyllä meillä ainakin osataan jo kääntyä mahalta selälleen jos Neean laitaa mahalleen. Homma tapahtuu viä niin nopeesti ja vauhdilla että saa kattoo että ei oo mitään kovaa alla kun kiepsauttaa ittensä. Tää taito on osattu ja muutaman viikon. Masullaan yrittää kans nostaa peppua ilmaan ja jalat vispaa. Meillä toi niskan kannatelu on ollu alusta asti hyvä. Jo sillon 2 viikos neuvolassa sanoivat että kannattaa päätään kun 1 kk vanha. Sairaalassa sanoivat että aina kun hoitopöydällä kääntelee niin antaa vauvan ite kääntää päätä eikä niin että sitä tukee kokoajan kääntyessä. Näin niska kehityy. Eiköhän teilläkin ala tapahtuun kun Sienna alkaa kunnolla kannattaan päätään. Sitähän voi vähän treenata jos haluaa.

Missäs hannnah, Repuli ja muut vanhat tutut luuraa?

Ja entäs Dajm joko on nyyttinsä hakenu vai onko multa menny ihan ohi, vaikka oon koittanu odotuspuolella käydä vakoilemassa.

T:Buuffa ja Neea 3kk+

Vierailija
7/15 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista tuohon rytmiasiaan. Täällä nyt eilinen ja tää päivä mennyt tosi hyvin. Eilen sain tytön yöunille puoli yhdeksän ja tänäänkään ei mennyt onneksi pidempään kuin puoli kymmenen. Ja mikä on myös hienoa, ilman itkuja! Noita itkuiltojakin on nimittäin ollut. Ehkä meidän jonkin moiset temput alkaa pikkuhiljaa tepsiin (kop kop..) Lueskelin tossa uusiks tuota edellistä vuodatustani ja hieman sekavaltahan se vaikutti näin jälkikäteen, sori.

Harrastuksista oli puhetta viimeksi myös. Käytiin tänään porukalla kaupungilla ja mä jätin Kiian ja miehen 1,5 tunniksi jouluostoksille ja menin itse kuntosalille. Ai että tuntu ihanalta rääkätä itteensä pitkästä aikaa! Täytyy tehdä tapa.

Nyt nukkumaan.

heltsy ja kiia

Vierailija
8/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt mullakin palstailu vähiin viime aikoina, ei oo jotenki ollut inspistä ja joulujutut mielessä. Eetu on heittäytynyt iltaisin sellaiseksi ettei millään meinaa nukahtaa yöunille. Sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä hyvin 1-2 syönnillä aamuun klo7 jolloin itse sit nousen jo ylös.

Heltsy kyseli rytmistä. Meillä herätään aamuisin joskus klo10 jälkeen, ollaan hereillä 1-2h ja päikkärit ulkona 2-2 1/2h sitten hereillä 1-2h ja taas nukutaan n2h. Klo18 jälkeen ei passaa enää nukkua ku ehkä vartin torkkuja, silti nukahtaminen yöunille vaikeeta. Eetu on jo illalla tosi väsynyt ja eilenki mentiin sänkyyn 21jälkeen, söi ja nukahti väsyneenä. Sit heräs vartin unien jälkeen ja oli hereillä ja rauhoittui ainoastaan tissille. Nukahti uudestaan ja heräs ja tätä samaa kesti klo 23.30 asti kunnes nukahti. Ollaan kokeiltu antaa hänen nukkua illallakin niin paljon ku haluaa mut ei auta, eikä auta sekään että yritetään pitää hänet hereillä. Havahtuu vaan jostain syystä unestaan eikä sit heti uni tule uudestaan. Päivällä ei tarvii muuta ku laittaa poika vaunuun ja tutti suuhun ja sinne nukahtaa. Yöt siis menee 2-4h syöttövälein tonne aamukymmeneen, yöllä nukahtaa helposti eikä aina kunnolla herääkään unestaan kun syö silmät kiinni.

Harrastuksistakin on ollut puhetta. Mä oon yhden salin jäsen ja ahkera jumpassa kävijä (olen ollut). Jäsenyys on ollut syksyn vuokralla ja saan kortin maanantaina takas ja voi että ootan että pääsen jumppaan hikoilemaan. On kyllä alaselkä ja hartiat jo siinä kunnossa että pitää päästä lihaskuntoa taas treenamaan. Muutamassa kuukaudessa menee kyllä aikalailla jumiin, imettäminen vielä on aika ergonomisesti ikävää hommaa.. Ja kai se toi ikäkin jo painaa että kroppa alkaa rapistumaan, voi ei =( Vaunulenkkejä on tullut tehtyä mut siinä hommassa ei hartiat kunnolla pääse liikkumaan niin niska-hartiaseudun kipuihin ei vaunulenkit auta ainakaan mulla.

Täytyy mennä nosteleen pyykit kuivumaan ja sit jos käväsis ulkoilemassa..

Tipulle ja Siennalle mukavia hetkiä miehen kanssa!!

Buuffalle ja Neealle vilkutukset!

hermione ja Eetu oliskohan 11vko ja risat

Vierailija
9/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipat kun siirryt isojen puolelle. Puolivuotiaalle Karille onnittelut!

Mitäs Biancolle ja Dragondreamille kuuluu??

Vierailija
10/15 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Tsempitykset Eetun nukuttamisen kanssa ja tervetuloa kerhoon... täälä kans samaa vikaa. Välillä meinaa itellä hermo mennä kun toinen on väsyny mutta ei vaan osaa nukahtaa ja väsyhuuto on karmiva. Nyt ollaan muutamana iltana onnistuttu meneen pienen huudon ja kitinän kanssa nukkuun, mutta esim. viime viikolla oli iltoja jollon huudettiin jotain tunnin luokkaa. Se ei paljoo äitiä ja isää naurattanu. Voi tietenkin jostain kuulostaa pikku jutulta, mutta kun on tottunu siihen että ennen sai vaan viedä sänkyyn ja laittaa tutin suuhun niin nukahti. No pääasia ettei yöllä tarvi valvoo.

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
11/15 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffalle kiitokset tsempeistä, ne varmasti auttoi koska eilen nukahdettiin huomattavasti helpommin, ihanaa!! Väsyneenä vietiin poika sänkyyn klo21 jonne nukahti heti itsekseen, heräs taas tuttuun tapaan tasan puolen tunnin päästä. Sai tissiä ja nukahti sit suht nopeasti tutti suussa klo22.20. Nukku 5h joka on meillä vielä harvinaisen pitkä unipätkä =) Söi siis puoli neljältä, kuudelta, äsken söi ja vielä uskoisin hänen nukkuvan tonne kymmeneen.

Helsty, kirjoittelit että teillä on joku toinenki ongelma, haluatko kertoa mikä? Ei täällä vältämättä osata neuvoa mutta tukea ainakin saa..

Liikkumisesta on myös ollut puhetta, Buuffan Neea taitaa olla sieltä aktiivisemmasta päästä. Meillä myös toi mahalta selälleen pyörähtäminen tuli jo tosi aikasessa vaiheessa. Tuntu sillon aluks että mahalleen ku laitettiin, pää oli niin painava että sen paino vei pojan takaisin selälleen, vaikka pään kannatus oli hyvä jo pienenä. Siltä se vaan näytti. En tiiä nykyisin tietääkö poika että kun keikahtaa vähän sivulle päin, pääsee takaisin selälleen vai tuleeko se ihan vahingossa?? Päätä kannattelee tosi jäntevästi ja liikuttelee puolelta toiselle mahallaan ollessa, katselee tarkasti ympärilleen mutta selältä mahalleen kääntymisestä ei ole vielä tietoakaan. Sätkyttelee vaan kovasti kaikilla raajoillaan. Missähän vaiheessa se yleensä tapahtuu? olisko joku 4kk ikä lähellä? Nyrkit on menny suuun nyt viikon ajan mutta eikö se ole ihan normaalia omien käsien löytämiseen liittyvää?

Jees, mä meen kahvin juontiin. Mukavaa perjantaita kaikille!

hermione ja Eetu n.2,5kk

Vierailija
12/15 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Hermione olikin jo kaipaillut! Yli viikkoon en olekaan kirjoitellut meidän kuulumisia, nopeasti aika vierähtää vaikka päivät on periaatteessa ihan samanlaisia! Mulla vaan aina jos iltapäivällä pojan pitkien päikkäreiden aikaan on paljon tekemistä, niin silloin jää koneella istuminen melkein sinä päivänä väliin. Ja nyt on ollut koko viikon paljon ohjelmaa. Sunnuntaina on vielä ristiäiset!

Torstaina käytiin neuvolassa ja ihan oikein oli omia silmiä uskominen: painoa oli tullut yli 700 grammaa ja pituutta 3 senttiä - siis kahdessa viikossa. Eli alun painohuolet on kyllä meillä enää muisto vaan! Varmaan tuo viime viikon tiheän imun kausi kyllä myös nosti tuota painoa superpaljon. Se tiheä imutteli kesti tosiaan viikon verran, ja nyt mennään taas normaalilla 2 ruokinnan tahdilla. Poika sai kyllä onnistuneesti lisättyä maidon tuotantoa sillä imuttelullaan, nyt joutuu välillä vähän pumppaamaan ennen syöttöjä, kun muuten lapsi tukehtuu siihen maidon määrään.

Mulla oli samalla oma jälkitarkastus. Epparihaava on vielä vähän auki, mutta muuten ei mitään ongelmia.

Olittekin tuosta päivärytmistä kirjoitelleet. Tosi mielenkiintoista lukea, millaisia aikatauluja muilla on! Meillä herätään 8-9 aikoihin, klo 10.30-11 aikoihin torkahdetaan pikkuhetkeksi (yleensä siis max 30 min, useimmiten vaan 15 minuuttia), ja sen jälkeen melkein heti kun syöttö ja vaipan vaihto on hoidettu, on valmista kamaa ulkopäikkäreille 12-13 välillä. Ulkopäikkärit ovat päivän pisimmät unet. Poika herää melkein kellontarkasti klo 16. Torkahtaa sitten vielä pikku unosille (taas sen 15-30 min) tuossa 18-19 aikoihin, ja yleensä klo 20-21 aikaan alkaa pilkkiä siten, että saa viedä omaan sänkyyn nukkumaan. Herää vielä tankkaamaan 22 aikoihin (jonka jälkeen kyllä usein joutuu vielä nukuttelemaan tutin kanssa melkein tunnin), seuraava syöttö on 2 aikaan ja kolmas 5-6 maissa.

Meillä ei onneksi ole ainakaan nyt ollut mitään isoja huutokonsertteja nukkumaan mennessä, enemmän se on tuota kitinää ja käninää, jonka tutti sitten rauhoittaa. Isot huudot tarkoittaa yleensä aina nälkää, ja sitä huudon määrää lisää jos siihen yhdistyy väsymys. Silloin myös jos on väsynyt, riehuu tosi paljon rinnalla, eikä mikään kelpaa: välillä tulee maitoa kaiketi liian paljon ja välillä liian vähän.

Oon miettinyt, olisiko parempi, jos nukkuisi aamupäivällä sen pari tuntia ja iltapäivällä toiset kaksi. Toisaalta arvostan tosi paljon noita iltapäivän pitkiä unia, koska silloin pystyy itse tekemään vaikka mitä ja käymään vaikka missä eikä tarvitse miettiä että pitäisi hoidella syöttöjä tms. matkan varrella. Esim. tänään tein vaunujen kanssa pitkän ostoskierroksen, sain kaikki loput joululahjat ostettua ja muitakin asioita hoideltua iltapäivän aikana.

Vähän myös mietin, että miten käy meidän iltapäiväunien jos alkaa tulla enemmänkin pakkasta ja ulkonukuttaminen ei enää onnistu. tänään oli jo aamulla 9 astetta pakkasta.

Harrastuksista: mulla on ollut Hermionen tapaan kuntosali/jumppakortti jäähyllä nyt pari kuukautta, ja ensi viikolla se loppuu. Ajattelin sitten taas aktivoitua aluksi joillakin kevyemmillä jumpilla, ihanaa! Oikein kateellisena luin heltsyn kirjoitusta 1,5 h rääkistä! Mä todella odotan kunnon ohjattua hikijumppaa! Tuo kävelyllä käyminen ei ole koskaan ollut mun juttu, mun mielestä tavoitteeton ja päämäärätön kävely on tylsää, ja se on nyt ollut ainoa liikuntamuoto mitä on voinut harrastaa. Tykkään kyllä, jos on joku syy kävellä, silloin voin kävellä vaikka kuinka pitkään, mutta mun pitää siis olla matkalla jonnekin! Lisäksi mulla menee hartiat tosi jumiin tuosta vaunujen työntelystä, en tiedä jännitänkö niitä sitten jotenkin hassusti.

No tulipas tässä tarinaa, koetan kirjoitella ens viikolla vähän ahkerammin, niin ei tarvi teidän lueskella tällaisia romaaneja!

Bianco ja poika 7+ vkoa

Vierailija
13/15 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikkuenskat! Silloin tällöin käyn kurkkailemassa mitä teille kuuluu ja ny t osui silmiin teidän pohdiskelut vauvojen liikkumisesta/kääntymisestä.

Ehkäpä siksi, että meidän tyttönen on luonteeltaan maltillinen ja tutkiskelee tarkasti käsillään leluja yms mutta liikkeellelähtö on hieman viivästynyt. Käytiinkin jo neuvolan lähettämänä fysioterapiassa. Pari päivää jumppaa kotona ja kappas vain, tyttönen kääntyi eilen ekan kerran selältä mahalleen ja kun kerran itse sen teki niin eipä juuri muuta illan aikana tehnytkään. =)

Eli asiaan... Jokainen vauva on yksilö ja oppii taidot omaa tahtia. Meidän tyttö on hienomotoriikan puolesta tosi pitkällä ja taitavasti käyttää sormiaan. Nyt sitten on myös nuo kääntyilyt oppinut. Ja ikää tytöllä pari päivää päälle 7 kk. Ei siis huolta jos neuvolakortin " ikärajat" ylittyvät jonkun taidon suhteen.

Voikaa hyvin! T. iida-linnea ja tyttönen 7 kk

Vierailija
14/15 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tulla hehkuttaan kun mun rytmiongelmavuodatuksen jälkeiset päivät on mennyt tooosi hyvin ja rytmikkäästi:) en tiä onko tää vaan hyvää tuuria mutta nautin näistä kuitenkin. Eilen ja tänäänkin saatiin Kiia yöunille ysiltä. Muutenkin meidän päivärytmit menee kivasti ja aika lailla samalla tapaa kuin Biancon pojalla. Meillä siis heräillään klo 7.30-8 ja yöunien jälkeen Kiia jaksaa seurustella noin kaks tuntia jonka jälkeen ottaa pienet unet, 15-30min. Sitten taas ollaan virkeitä n. tunti ennen kun mennään pitkille päikkäreille siinä klo 11 ja nukutaan tonne kahteen tai puoli kolmeen. Illan suussa on sitten toiset pidemmät unet mutta ennen niitä on taas torkku-unet kuten aamulla. Yöunille ollaan alettu tyttöä valmisteleen kylvyllä ja yöpuvun vaihdolla jo seiskan jälkeen, tän jälkeen ei enää niinkään seurustella vaan koitetaan rauhottaa tunnelmaa. Sitten syödään ja sylitellään kunnes tilanne on kypsä nukuttamiselle;) Nyt kun ollaan menty tällä samalla kaavalla jo jonkin aikaa ei oo iltaitkujakaan ollut hetkeen.

Biancolla on myös juhlat viikonloppuna, nauttikaa tuosta pojan ensimmäisestä juhlapäivästä ja koita olla ressaamatta liikaa. Mä muuten oon kanssa miettinyt tota ulkona nukuttamista pakkasella. Musta tuntuu et Kiia nukkuu huonommin noi pitkät unet sisällä kuin ulkona tai muuten menossa joten olis kiva kun pystyis jatkaan sitä mahdollisimman pitkään. Täytyy varmaan laittaa jotain vilttiä vaunun kuomun eteen kovilla pakkasilla.

Hermione: meilläkin on löydetty kädet! Öisin herään nykyään siihen kun kuuluu kova lutkutus ei enää pelkkää kähinää. Ensin löytyi alkuviikosta kämmenselkä jota syötiin ahkerasti, sitten koko nyrkki ja nyt tänään on sitten syöty myös yksittäisiä sormia. Aamulla kun heräsin niin Kiia söi peukkua, oli aika söötin näköistä, vaikka sitä tapaa ei kannata opetellakkaan.

Kyselit siitä meidän toisesta ongelmasta, nyt ei oo päästy " testaan" sitä asiaa hetkeen, joten en tiä onko enää ongelma vai oliko vaan ohimenevää. Mutta kyseessä siis tilanne, kun minä poistun kotoa alkuillan aikaan esim. reiluksi tunniksi ja Kiia jää tuolloin tyytyväisenä ja syöneenä isän kanssa niin eikös hän kohta muutu tyytymättömäksi ja ala huutaan aivan täysiä. Ei siis mitään pikkuitkua vaan vetää itsensä aivan jäykäksi, kyyneleet valuu silmistä ja huutoa tulee taukoamatta. Siihen ei sitten isin mukaan auta mikään, ruoka, asennot, vaipanvaihto, vaunuharhautus tms. Ei se nyt ihan kai varottamatta ala mutta aika lailla puun takaa kumminkin. No sitten huuto loppuu aikanaan siihen kun tyttö väsyy siihen. Yhden kerran vastaava tapahtunut myös mun kotona ollessa kun oli isin vuoro nukuttaa ja tyttö ei saanutkaan helposti unta vaan alkuun kitisi ja itki sillain " normaalisti" ja sit alko yht' äkkiä huutaan samalla tapaa. Iskä ei saanut Kiia rauhottuun millään, tuntu et päin vastoin, mut kun mä sit hetken päästä otin tytön niin oli melkein kuin napista painamalla niin itku muuttu eka sellaseks normaaliksi ja sit pian loppu kokonaan. Ittestä vaan tuntuu kamalalta jos ei pysty (siis ei haluu) lähtee mihkään käymään kun miettii et taasko siä on iskä pinteessä. Joop, mut nyt ei tosiaan oo itkusteltu ees pikkuitkuja moniin päiviin. Toivottavasti oli vaan ohimenevää.

Hei vielä lopuksi vähän galluppia, kuinka moni on vauvauinnissa? Me alotetaan tammikuussa, saapi nähdä mitä tyttö tykkää, ainakin kylpeminen on kivaa!

Hyvät viikonloput kaikille!

heltsy ja kiia reilut 2kk

Vierailija
15/15 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen koneelle...tai oonhan täällä välillä käynyt, mutta silloin ei jaksa kirjoittaa ;) Hermione ainakin jo kaipaili....

Poitsu on nyt reilut 4 viikon ikäinen ja vähän opettelua vielä on, mutta aika hyvin jo tuntee toisen itkut ja muut mielenliikkeet.

Varsinaista rytmiä ei vielä ole tietenkään, mutta usein huomaan samoihin kellonaikoihin itseni istumassa imettämässä :)

Meillä päivisin nukutaan aika huonosti...nukahtaa syliin tai tissille ja kun nostaa sitteriin tai sänkyyn niin hetken päästä herää. Sama juttu vaunuissa kun ne pysähtyvät kotipihalle ja äiti pääsee sisälle niin johan huuto alkaa. En tiedä mikä siihen auttaisi. Toisinaan nukkuu kyllä kolmekin tuntia vaunuissa. Joku kirjoitti tuosta riehumisesta tissillä. Meillä sama juttu kun vauva on väsynyt niin irrottaa otteen usein ja jos ei heti saa tissiä suuhuun niin huuto alkaa ja välillä alkaa tissi suussakin pitää pientä kitinää...kummallista!!

Meillä ristiäiset ovat vasta loppiaisena, että saadaan joulutohinat ja muut pois tieltä. Anoppilassa pidetään juhlat niin ei tarvii itse siivota ja tehdä valmisteluja kotona...yes!

Vauvauintiin olen ajatellut mennä kanssa. Helmikuun paikkeillahan sinne vasta pääsee kun siinä kai rajana on se 3kk ikä. Painoraja on kyllä jo kohta täytetty kun poika painaa jo 4620g. Toivottavasti tykkää uinnista....jospa olis tullut minuun kun ainakin minä tykkään vedessä melskata.

No, jospa nyt menis jatkamaan vähän puuhastelua täällä kotona ennen kuin poika herää. Ja sitten katsomaan uuno turhapuroa telkusta.....:)

Mukavaa joulunodotusta kaikille pikku-enskoille!!!

Dragondream ja poika 1kk