Lue keskustelun säännöt.
Millä viikoilla teillä käynnistetty jos arveltu että iso lapsi tulossa
10.12.2007 |
Eli millä viikoilla teillä on käynnistelty synnytystä jos on viitteitä että on iso vauva syntymässä.
Ja miten tähän asiaan on suhtauduttu ?
Oletteko itse sitä pyytänyt/vaatinut sairaalassa ?
Meillä kolmas tekee tuloaan vkolla 30 ja edellinen oli iso vauva.
( päälle 4600g).
Sektiota en haluaisi eivätkä sitä varmasti myönnettäisikään joten ajattelin tuota käynnistystä.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jorvissa ei suostuneet käynnistämään, vaikka tiedettiin että on iso lapsi tulossa. Eka syntyi 39+3 viikoilla (4200g) NKL:lla. Toinen syntyi 40+6 viikoilla (4880g) Jorvissa. Kävin viimisten viikkojen aikana ainakin kolme kertaa koon arvioinnissa ja lapsen voinnin seurannassa. Mulla ns sokerivauva. Tosin vain paastosokeri lievästi koholla. Sokerivauvasta sanoivat, että eivät käynnistä koska keuhkot saattavat kypsyä hitaammin ja lapsella saattaa tulla siitä ongelmia.
Kakkosen synnytykseen olin tyytyväinen, joten en aio vaatia käynnistystä tälle kolmosellekaan. Luomuna meni niin helposti. Eka jouduttiin käynnistämään vesien menon takia ja se vasta tuskaa oli...
Painoarviot ultralla näyttivät molemmista kilon vähemmän kuin syntymäpaino. Tosin tiesin kakkosen olevan isompi kuin ekan, koska maha oli isompi.