** ENSKAT vko 50 (10.12-16.12) **
Tässä meille uusi viikkopino.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille enskoille :)
Viime viikon turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11859585&p=2&tm…
-Sara-Maria-
Kommentit (24)
Sara-Maria: Juu sain kyllä hyviä vinkkejä isyyspakkaukseen. Kiitos siitä:) Nyt se oliskin jo sitten melkein valmis. Saa nähdä mitä mies sanoo ku tietää jo että mulla on joku ylläri tekeillä, mutta ei tiedä että mikä. Odottaa jo innolla että saa sen:)
Gaiolelle puhaltelen näitä omia suppareitani. Lahjoitan ne mielelläni:)
Pore: Toivottavasti saat selvyyden pian tuohon synnytys asiaan että voit vähän ennakolta varautua siihen mikä on edessä:)
Paco: Inhottavia nuo proteiinit virtsassa. Mulla oli kans kerran kahella plussalla ja tehtiin siis se 24 h virtsankeräys. Siitä ei sitten kuitenkaan niitä proteiineja enää löytynyt, että ei tuo vielä välttämättä mitään huonoa tarkoita. Mä mietin tota sun verenpainetta että eihän se niin kovin korkea ole. Mulla huiteli silloin tuo alapainekin jossain satasen korvilla ja jos sulla se on n. 70 ni sehän on tosi hyvä. En kyllä sit tiiä et oliks sulla menny jotenkin vääärin nuo viimesimmät mittaukset, kun ois aika alhaset paineet...
Täällä taas vaihteeks neuvolakäynti takana. Kaikki oli muuten ihan ok, mutta sokerin paastoarvo oli ollut koholla, joten vähän hiilihydraattinen ruokavalio pitäs alottaa. Inhottavaa näin joulun alla:( Voi olla että alkaa mulla aika huonoissa merkeissä tuo ruokavalio. Mulla on niin huono itsekuri. Aloin pitämään ruokapäiväkirjaa, jos se vaikka vähän auttais.
Mut ultrattiinkin tuolla neuvolassa, kun viime yö meni alavatsakivun kourissa. Heräsin jo kahdelta enkä saanut enää unta. Kaikki oli kuiteskii kunnossa. Ilmeisesti tuon A-vauvan pää painaa tonne nivuseen niin siitä johtuu kivut. Raukka jouduttiin herättämään, kun oli aamu-unilla että nähtiin että se liikkuu:(
Eilen leivoin torttuja ja huomenna ois piparien vuoro... Nyt meen tekemään loppuun isyyspakkauksen että saan sen vaikka viikonloppuna annettua miehelle.... Hyvää viikonloppua kaikille:)
Terkuin Butterfly rv 26+6
butterfly: sen verran noista mun paineista et mul on norm tosi alhaiset paineet n. 110/60. tosiaan pari viikkoa yläpaine oli 88-95 ja alapaine 42-45. hieman vippasi päässä, tosin tuntui kuin olisi ollut korkea verenpaine. näihin verrattuna oli korkea paine neuvolassa mut lääkäri totes et onneksi yläpaine on se joka on korkea. alapaine oli tosiaan normaali.
onneksi sun pienillä oli kaikki hyvin ultrassa! pelottavia tuollaiset alavatsakivut...
t:paco
Butterfly: Mulla kyllä loppui se rintojen kipu, vaikka aluksi luulin että se kestää koko raskauden ajan. Toivottavasti ne lämmittimet tuo helpotuksen! Tsemppiä myös öihin, kuulostaa hankalilta..
Aurelia: Tsemppiä supistusten kanssa. Varmaan haastavaa vaan levätä kaiket päivät mutta ehkä sillä tilanne helpottuu.
Gaiolelle suppareita! Kuulostaa ihanan valmiilta teidän odotus. Myös Pore on loppusuoralla, toivottavasti mahtuu tulemaan. Itse olen jo miettinyt että mitä jos istukka ei nousekaan (kun on kohdunsuun edessä) niin sitten joutuu leikattavaksi. Mutta sittenhän se olis paras vaihtoehto ja siihenkin ajatukseen on jo valmistautunut.
Sara-Maria: Ihanan vähän työpäiviä, tsemppiä viimeisiin! Jäätkö äitiyslomalle varhemmin kuin tavallista vai just 30pv ennen? Itse juuri olen laskeskellut että millä viikolla sitä sitten vielä töissä onkaan ja laskin että silloin 35-36 viikolla pääsee lomalle, voi olla et laskin väärin.. Mulla sama tilanne rahapäätösten suhteen, paitsi että itse hakemuskin on vielä itsellä, taitaa mennä tovi ennen kuin saa äitiyspakkauksenkaan.
Paco: Parempia vointeja sinne ja toivottavasti ei mitään vakavampaa
Mulla oli viime viikonlopuna ihmeellistä kipua oikealla alavatsassa 2 päivää ja etenkin kun liikkui. Sit se lähti pois, jäin miettimään että mitä se oli, muilla ollut vastaavaa? Huolissaan en enää ole kun hävisi.
Hobbie 25+4
siitä onkin aikaa kun viimeksi olen yrittänyt kirjoitella. se viestin tallennusjuttu oli ihan hyvä vinkki, harmi vaan että olen niin tumpelo tän koneen suhteen etten oikein osaa...
sara-marialla ne työpäivät vähenee ja vähenee, tsemppiä vikoihin päiviin!
gaiolelle paljon suppareita! toivottavasti et joudu odottelemaan enää kauan.
sit omaa valitusvirttä väliin. kävin tänään taas neuvolan puolella lääkärissä. sairaslomaa jatkettiin vuoden loppuun saakka. en enää edes muita koska saikku alkoi, mut töihin ei ole asiaa edes tukivyön kera. selkä ei vaan kestä pitempää kävelyä ja edes kauppakassin kantoa ilman kipua ja supistuksia. virtsassa oli taas proteiinia. viime viikolla jouduin viedä labraan näytteen ja sillon se oli +/- ++: jälkeen ja nyt taas +. alkuviikosta taas labraan ja ke neuvolaan pohtimaan jatkoa. alkoivat jo puhua jostakin 24h virtsan keräilystä(?). verenpaine oli hieman koholla eka jotain 130/75 ja sit tutkimusten jälkeen 142/70 viime viikolla paineet oli 88/42 ja 91/45. turvotusta ei onneksi ollu. sit lääkäri teki ihanan kovakouraisen sisätutkimuksen ja ilmeisesti sen seurauksena nyt tulee verta. ei tosin paljon mutta kuiteski. pitäis kai levätä mut ei oikein malttais ja sit poden huonoa omaa tuntoa jos en tee edes jotain pientä. toissa päivänä pesin keittiön ikkunat ja sen jälkeen lattian juuriharjalla kun inhotti se pinttynyt lika siellä, mulla oli vaan vähän tylsää... onhan se toisaalta ihan hyvä jos viikossa on yksi päivä jolloin jaksaa olla tehokas niin muina päivinä voi sit laiskotella hyvällä omalla tunnolla (tai ainakin paremmalla)
mitenköhän saikulla meni ultra? toivottavasti kaikki olisi hyvin ja pikkuinen kasvanut kovasti!
t:paco rv 22+6