Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi, auttakaa mua ammatinvalinnassa ja itseni kanssa!

Vierailija
09.12.2007 |

Tilanne on tämä: mulla on ammatti, mutta joudun olemaan siinä paljon ihmisten kanssa tekemisissä. Koulutukseltani olen ylioppilas ja lähihoitaja. Olen vuosien saatossa huomannut, että työ ei kertakaikkiaan sovi mulle. Ahdistun ihmisten seurassa, ja joudun helposti konflikteihin, koska odotan ihmisiltä työelämässä reiluutta. Jos niin ei tapahdu, romahdan.

Yritän perätä olematonta oikeudenmukaisuutta, ja sitten käy huonosti: joudun silmätikuksi. Olen koko ajan ahdistunut ja ikäänkuin loukussa. Olen pohdiskelijaluonne, luova ihminen.

Tuntuu, että monet tällä alalla ovat jostain syystä kauhean suoraviivaisia, mustavalkoisia, jopa hirvittävän röyhkeitä ja pahansuopia! Mulla on myös vahva oikeudentunto. Taidan olla myös liian kiltti ja herkkä. Kaikki nämä ilmeisesti sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat nykyajan työelämässä huonoja.

Olisiko aika kouluttautua kenties eteenpäin? Vai onko vika mussa? Mitä voisin tehdä? Mulla on tosi paha olla koko ajan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika on siinä, että alallasi on paljon alalle soveltumattomia ihmisiä, joiden tulisi vaihtaa alaa. Jos työskentelee paljon ihmisten kanssa pitää olla ystävällinen eikä huutava ja määräilevä akka.

Vierailija
2/5 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sosiaali- tai terveydenhuoltoalan tutkinto vois olla hyvä tai sitten ihan jotain muuta.

Miten olisi Adultan datanomin tutkinto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen ammatti kiinnostaa, jossa saa pohtia elämää, ja saada hyvää yleissivistystä. Mieleeni tuli teologia.

Ap

Vierailija
4/5 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä elämää voi miettiä vapaa-ajallakin.

Kannattaa myös miettiä, miksi joku opintosuunta valmistaa. Haluatko papiksi tai uskonnonopettajaksi? Jos et, niin teologinen ei ole sinun paikkasi.

Vierailija
5/5 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo vanha ketju, mut pakko kertoa että kuvauksesi oli kuin itsestäni, mutten ole osannut pukea sitä noin hyvin sanoiksi. Työskentelen maatalousalalla itsenäisessä työssä jossa ei monen ihmisen kanssa tarvitse olla tekemisissä yhtäaikaa. Kroppa joskus kipuilee raskaasta työstä ja olisi myös mietittävä toista ammattia, mutta noita rajoittavia tekijöitä on, samanlaisia kuin aloittajalla. Miten olisi jokin henkilökohtainen avustaja? Yksi herkäksi tunnistamani ystävä on ainakin sellaisessa työssä, voisin miettiä itsekin. Mulle on tärkeää hyvät ihmissuhteet, pienessä piirissä ja hyvässä tai avoimessa ilmapiirissä pystyn toimimaan paremmin, kun yleensä saa muodostettua läheisemmän suhteen silloin ja tietää mitä muut ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi