Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintolainasta kysymyksiä! OV

Vierailija
08.11.2008 |

-Kuinka paljon suunnilleen vuodessa tulee korkoa jos ottaa lainaa lukuvuoden aikana 2000e?

-Pitääkö korkoa lyhentää heti, eli esim. nyt 15.12.? (Aloitin opinnot syksyllä)

-Entä jos olen äitiyslomalla tmv. maksaako valtio siltä ajalta koron KOKONAAN?

-Saako korot vähentää kokonaan verotuksessä, eli jos maksan korkoa vaikka 100e vuodessa, niin saanko sen koko 100e verovähennykseen vai ainoastaan tietyn % osuuden?

KIITOS jos joku jaksaa vastata!!! Olen aivan pihalla näistä asioista... :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/4 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä itse ottanut lainaa, joten en vanno tätä varmaksi... Kelan sivuilla varmaan kerrotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kuinka paljon suunnilleen vuodessa tulee korkoa jos ottaa lainaa lukuvuoden aikana 2000e?// riippuu korkoprosentista, markkinakorkoisia, nykyään

-Pitääkö korkoa lyhentää heti, eli esim. nyt 15.12.? (Aloitin opinnot syksyllä)// laina pääomittuu eli korko liittyy pääomaan ja rupeat maksamaan vasta kun olet valmistunut

-Entä jos olen äitiyslomalla tmv. maksaako valtio siltä ajalta koron KOKONAAN?// eipä taida maksaa

-Saako korot vähentää kokonaan verotuksessä, eli jos maksan korkoa vaikka 100e vuodessa, niin saanko sen koko 100e verovähennykseen vai ainoastaan tietyn % osuuden?// 28%

Vierailija
4/4 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kuinka paljon suunnilleen vuodessa tulee korkoa jos ottaa lainaa lukuvuoden aikana 2000e?// riippuu korkoprosentista, markkinakorkoisia, nykyään

-Pitääkö korkoa lyhentää heti, eli esim. nyt 15.12.? (Aloitin opinnot syksyllä)// laina pääomittuu eli korko liittyy pääomaan ja rupeat maksamaan vasta kun olet valmistunut

-Entä jos olen äitiyslomalla tmv. maksaako valtio siltä ajalta koron KOKONAAN?// eipä taida maksaa

meni ekaks vähän pieleen, korjailen

-Saako korot vähentää kokonaan verotuksessä, eli jos maksan korkoa vaikka 100e vuodessa, niin saanko sen koko 100e verovähennykseen vai ainoastaan tietyn % osuuden?// korjaan 30%

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi