Mikä on teidän arvokkain oma tavara?
Siis jos nyt ei lasketa mitään asuntoja, autoja tai henkisiä ominaisuuksia, niin mikä on teidän arvokkain henkilökohtainen tavara (ei siis mikään perheen yhteinen laajakuvatelkkari tms.)?
Tuli noista yli 200 euron kengistä mieleen.
Täytyy ihan itse vetäytyä tätä miettimään myös.
Kommentit (13)
Isäni taulu ei varmaan ole muille kovinkaan arvokas, mutta minulle se on arvokkainta mitä maa päällänsä kantaa.. 2
muuten tunnearvoltaan kalevalakorut, joita saan joka juhlatilaisuudessa lahjaksi, koska kerään niitä
Mietin tässä, että piano on kyllä ihan minun, vaikka toki poikani sitä soittaakin. Se lienee arvokkain. Sitten ehkä seuraavaksi arvokkain on kamera - miehellä ja isommalla pojalla on omat kameransa, joten siten mun kamera on ihan mun. Toki mies saa sitä halutessaan lainata (ja minä hänen). Mulla ei ole arvokkaita tauluja tai koruja.
Sitten on peritty minkkiturkki modistusta odottamassa, ei mitään käsitystä sen arvosta.
Timanttikoruja, joista kallein lienee tonnin hujakoilla.
Mulberryn Knighsbride, joka oli muistaakseni 900€.
Mulla on kello, jonka arvo on lähemmäs pari tonnia. Sen lisäksi on koruja, joista osa on perinnöksi saatuja, joten en arvoa osaa arvioida.
Lisäksi mulla on jonkin verran perinnöksi saatua design-lasia, vanhaa Arabiaa ja hopeaesineitä. Niistä ei taida yksinään tulla tuota paria tonnia.
Vaatteista ja kengistä taitaa ostohinnaltaan olla arvokkain joku jakkupuku, takki tai käsilaukku. Niissä nyt tietysti arvo ei yleensä säily.
Tätä ei tarvinnut sekuntiakaan miettiä.
tietokone josta maksoin n. 1100€
Kännykkä n.300€
Digikamera 300€
Eli ei mitään ihmeellistä eikä kallistakaan. Kalleimmat korut ovat varmaan kalevalakorun Lumikukat.
Eihän köyhä voikaan mitään ihmeellistä omistaakaan.
tai digikamera tai telkku.. eipä meijän kämpässä juuri mitään kovin arvokasta ole :)
omaa henkilökohtaista ainakaan,telkkaa ja tietsikkaa yms löytyy mutta IHAN omaa??
Nooh... kännykkä on halpis,samoin kamera (taitaa mennä kuitenkin kalleimpaan päähän,se on mun OMA ja maksoi n 300e...)
Hmm... kirjahyllyn kirjat,ne on varmaan yhteisarvoltaan kaikkein kalleimpia ja ne on MUN :D:D
ei passaa joka rämpyttäjälle lainailla!!
olen köyhä, mutta kihlasormukseni 900€ on kallein tavarani mammonassa mitattuna ja mutenkin rakas esine.
Mun oma tietokone on kyllä maksanut vähän enemmän aikoinaan, mut ei sen arvo enää ole lähellekään tuota luokkaa.
Meillä eivät mitkään kodinkoneet ole perheen yhteisiä, vaan olen ne henkilökohtaisesti omilla tienesteilläni ostanut ja avioehto takaa, että että ne säilyvät minulla tai perillisilläni joka tilanteessa.
Toinen arvokas on ryijy, jonka pelkät tarvikkeet maksoivat noin 2000 euroa, jos oikein muistan. Jälleenmyyntiarvoa sillä tosin tuskin on.
1200 euron sormus taitaa olla kallein?
Tai joku takeistani.
Tietokoneet telkut pianot ja muut vempeleet on yhteisiä samoin astiat ja matot yms.