~~ Marrasvauvat & mammat 2007 viikonloppu~~
Aloitin pinon kun noita pitkiä ei oikein jaksa selata aina loppuun lukeakseen uuden viestin.
Miten teillä on lähtenyt vauvan paino nousuun? Meillä ollaan painotarkkailussa kun ei millään meinaa nousta eli:
syntymäpaino 3535g ja nyt neiti painaa vasta 3360g ja ikää 3vko ja 1pvä! Alimillaan paino ollut 3210g. Rintaruokinalla mennään.
Päivisin syötän aina kun vain huolii herättelenkin syömään ja öisin 6h välein(ennen yö unia tankataan tiheään ja paljon.)
Neiti on tosi tyytyväinen ja hyvävointinen, mutta paino ressaa.
Ristiäiset ensiviikonloppuna, ihanaa sit voi kutsua jo nimelläkin kun aina meinaa tulla, mut halutaan salaisuutena pitää kuitenkin vielä!
Perjantain saakin sitten viettää keittiössä, mitäköhän kaikkea sitä oikein RISTIÄISISSÄ TARJOAISI?? jos ehdotuksia antakaas tulla=o) vai onko vain perus voileipä/täytekakut?
Oletteko muut tilanneet kahviservettejä missä nyytin nimi ja kastepäivä? Yritin tänään tilata , mutta sielä ei vastattu puhelimeeen huomenna uusiks!
Hyvää vikkonloppua!
pähkinäneito ja neiti 3vko 1pvä
Kommentit (7)
Pitkästä aikaan jaksan kirjautua, olen aina käynyt vilkasee mutta kirjottaa en ole jaksanut..
Ristiäiset meillä on tammikuun alussa, ja nimikin on päätetty sovussa ja osalle sukulaisista kerrottu. Kummit on päätetty vielä mietinnässä pyydetäänkö joku vielä vai ei...
Tarjoilua en ole vielä miettinyt mutta varmaan jotain pientä suolasta ja kakku.. en varmaan mitään kummempaa kun ei oo mitkään suuret n. 20 henkee..
Kauhee kun unohtaa mitä kaikke piti kommentoida ja kirjottaa..
Meillä poju on kasvanut kovasti, sairaalasta lähtiessä paino oli 2717g oli neuvolassa kun ikää oli vähän reilu 2 viikoa niin 3,6 kiloa, että kiritty painoa on.. nyt seuraava neuvola on jouluviikolla kovasti odotan paljon painetaan nyt..
Kuinka usein teillä vauvelit syö? Meillä tuntuu että poju haluu 2 tunnin välein syödä vaikka kuinka yrittäsit pitkittää 3 tuntiin niin ei se on max tuntia jos sinnekkään asti keretään mennä kun alkaa hirvee huuto.. Yöllä on toi max 3 tai ihan joskus harvoin ollut 4 tuntia väliä..
Mutta jotenkin tuntuu onko toi 2 tunnin välein liian pian koko ajan haluu syödä?..
Yöt nukutaan 2 tai 3 syötöllä vaihdellen, muutamat yöt ovat tulleet semmosia että poju haluaisi rueta seurustelee.. mutta ei onneksi joka yö..
Esikoinen on ottanut uuden tulokkaan hyvin vastaan, eilen vaan yllätin esikoisen nostamassa pojua onneksi ei kerennyt että ei sattunut mitään.
mutta pitää tulla useammin kirjottamaan ja kommentoimaan asioita niin voisi muistaa paremmin mitä piti kommentoida jne..
-Illusia ja poju 5 viikkoa
Meillä poika on 5.5 viikkoa vanha ja ei olla neuvolassa käyty pariin viikkoon. Painoa oli viimeeksi 2 vkoa sitten reilut 3800g, kun syntymäpaino 3045g. Eilen kotipunninnalla (vauva sylissä tavallisessa vaa' assa) sain painoksi 4.5kg... tiedä sitten kuinka luotettava tuo oma punnitus on. Rintamaidolla mennään... nyytti syö kolmen tunnin välein ja yöllä voi mennä pidempään. Ihmettelen vielä, mistä sen tietää, että vauvalla on nälkä, kun meidän nyyttiä vaivaa nuo ilmavaivat & mahapurut ja hereilläolo menee aika paljon itkeskellessä. Kun tuo paino on noussut ok olen pysytellyt 3 tunnin tahdissa. Nyt alkaa arki pikku hiljaa sujua... eikä äidin enää tarvitse ihan kilpaa vauvan kanssa itkeä =D
Onko teillä muuten kantoliinoja käytössä? Itse olen sitä muutaman kerran kokeillut, mutta tuntuu, etten saa vauvaa helposti sujautettua liinaan... ja pelottaa, että hän jotenkin onnistuu sieltä putoamaan.
t. Mammamiina & poika
MILENNA:
Sain äsken tilattua vaaleanpunaiset kahviservetit joihin tulee nimi kastepäivä ja painettu piirroskuva vauvasta kastepuku päällä(kuvan saa itse päättää löytyy myös prinsessaa,autoa,tossuja ym..30kpl ja hintaa tuli noin 20¿ postikuluineen. onhan siinä kallis kpl hinta, mutta tosi kiva muisto vieraille ja itselle.
painopaja olivia oy:stä tilasin ja yhteystiedot löytyy googlesta=)
esikoiselle tilasin servetit ja ne oli tosi ihanat vieraatkin oli ihan myytyjä=)
eipä mulla kummempia nyt!
Täällähän on vähän porukkaa kirjoittelemassa....
Poika nukkuu ulkona vielä toivottavasti tunnin. Eilinen päivä meni vähillä unilla kun oli vieraita.
Ristiäisistä: Saatiin pappi varattua loppiaiselle eli 6.1. Pitäisi rueta miettimään et mitä laittaisin tarjolle. Ainakin täytekakku, voileipäkakku, pullaa, kuivakakku ja pikkuleipiä ja juustoleipää. Nimi on päätetty jo viime kesänä :)
Enne ulos nukkumista ja yöunille laittoa olen antanut pojalle lisäruokaa niin nukkuu paremmin eli 3-5h. Pelkällä tissiruualla unta olis ehkä max. 2h. Mulla tulee niin hiton vähän maitoa kun tuo toinen tissi ei ole vielä pelissä mukana vaikka nänni on parantunut.
Kummimuksuille pitäis joululahjat keksiä. Joka vuosi sama ongelma. Jos emme ole keksineet mitään hyödyllistä niin sitten ollaan annettu rahana.
Poika heräsi ulkona, pitää mennä....
-tulppa ja poika 1kk ja 2 päivää-
pähkinäneito:
Aloitin pinon kun noita pitkiä ei oikein jaksa selata aina loppuun lukeakseen uuden viestin.
Voit vaihtaa helposti yhdellä klikkauksella vastausten järjestyksen kohdasta " uusin ylimpänä" , silloin saat aina uusimman viestin ylimmäksi heti alkuperäisen viestin jälkeen. Toinen vaihtoehto on valita tyyliksi " puurakenne" , jolloin näet alkuperäisen viestin ja kaikkien vastausten otsikot, kirjoittajat ym. tiedot samalla sivulla. Tässä vaihtoehdossa näet helpoiten koska olet viimeksi kirjoittanut ja sen jälkeen tulleet viestit.
Rilalle kommenttia -mulla sektio oli 1.11. ja haava on toki arka muttei kipeä. Mä uskon vakaasti hillityn liikunnan parantavaan vaikutukseen, joten aloitin kärrylenkit hissuksiin kun poika oli pariviikkoinen. Ekat lenkit menivät hyvin, joten lähes samantien ryhdyin kävelemään sen tavallisen tunnin lenkin. Meillä kun on tuo liikunnallinen koira, jonka kanssa on lenkkeiltävä huvitti se tai ei :P.
Jälkivuotoa on edelleen, mutta melko vähän.
Juu ja esikoinen 1 v. 9 kk. rähjäsi meille alkuun monta kertaa päivässä ja oli todella kovasti isänsä perään. Heräsi yölläkin huutamaan " izi, izi!" . Nyt tilanne on jo rauhoittunut. Missään vaiheessa ei osoittanut aggressiivisuutta vauvaa kohtaan.
Ristiäiset pidetään 6.1., vieraita tullee kymmenkunta. Meillä ristiäiset ovat pieni perhejuhla. Viime vuonna tein esikoisen juhliin lähes kaiken itse, (prinsessa)kakku tilattiin valmiina. Nyt ei ehkä tule laitettua niin paljon...!
Vauva syö aina kun haluaa, suurinpiirtein parin tunnin välein. Yöllä pätkät ovat pidempiä. Muksu nukkuu kopassa meidän huoneessa, mutta siirtyy aulaan makkarin ulkopuolelle kunhan jonkinmoinen rytmi vakiintuu. Esikoinen nukkui alusta asti aulan puolella. Noin seitsemän aikoihin otan vauvan viereen köllimään ja nukkuu siinä vielä hetken, ainakin siihen asti kunnes esikko herää eli kahdeksaan. Aikaisemmin ei meidän perheessä (toistaiseksi) nousta, no way...
Nyt suklaajäätelölle ->
KL ja poika, 5 vkoa ja päivät päälle.
Kiitos teille tsempityksestä! Siitä oli vissiin apua Minnillekin, nukkui viime yönä 6 tuntia putkeen.. Ja muutenkin syöttöväli on pikkasen pidentynyt, sinne 3-4 väliin, kitinätkin ollaan jo heitetty roskakoriin:) Oltiin eilen katsomassa mun kavereitten salibandy peliä ja Minni oli niiiiin kiltisti, et kaveritkin alkoi kysellä syötänkö sille jotain rauhoittavia:D
Äitikin pääsi perjantaina vähän tuulettumaan ulos, Minni oli äidilläni hoidossa 2 tuntia. Kävin kahvilla, mutta en malttanut olla yhtään pidempään (soitin tuossakin ajassa pari kertaa äidilleni et miten pärjäävät):D
Kysymys: Paljonko olette antaneet vauvoillenne maitoa pullosta, jos olette antaneet? Musta tuntuu että meiän neiti syö kun hullu:) Eilen siellä matsissa annoin pullosta ruokaa, vetäs sitten kertaheitolla melkein 150 ml!! Ja oli syönyt kotona rintaa 2 tuntia aikasemmin..
Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille mammoille ja maailman suloisimmille vauvoille:D
Painosta; Meijän neidillä oli noussut paino ihan kivasti, kun neuvolassa käytiin. Synt.paino oli 3610g, sairaalasta lähtöpaino jotain 34xxg(en muista tarkalleen), terkan kotikäynnillä 3710g ja kun käytiin 3-viikkoisneuvolassa, painoa oli jo 4245g.
Pituuttakin oli tuohon ekaan neuvolaan meneessä tullut jo 4cm.
Ristijäiset; Meillä on mietinnät vasta siinä vaiheessa, ettei ees pappia oo soiteltu..just ja just ollaan saatu kummit päätettyä ja kysyttyä, eikä vauvallakaan oo päätettynä kuin eka ja kolmas nimi.
Luultavasti ihan voileipä-/täytekakkulinjalla mennään meillä sitten, jos vaan mummoni jaksaa vielä voileipäkakkua vääntää. Ne on maailman parhaita, mummoni on leipuri ammatiltaan. Voipihan sitä vaikka mennä sitten auttaakin, jos vaan miehellä sattuu sopivasti vapaata olemaan.
Nuo servetit kuulostaa kivalta, liekköhän miten kalliita?
Nii ja me ollaan kutsuttu tulokasta jo etunimellään alusta asti, kun esikko ois sen kuitenkin möläyttänyt jossain vaiheessa, ja näin ei tarvii myöskään kuunnella sukulaisten spekulaatioita mahdollisesta nimestä:)
Kuulemma ne oli jo ekat arvaukset heittäneet, ku olivat kuulleet että tyttö tuli..
Mulla vissiin alkaa taas reuma vaivaamaan, raskausaika meni taas niin hyvin, ettei välillä tiennyt ees odottavansa, mut nyt on alkanut polvi turpoomaan ja sormet jäykistyy:( Pitänee ottaa lääkitys käyttöön taasen..
No, mukavaa viikonloppua kaikille joka tapauskessa! Mies menee muuten huomenna töiin, vähän jänskättää, miten pärjään yksin tyttöjen kans..
Milenna ja Minttu s.12.11