Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä mittaiset laskettelusukset 115 senttiselle?

Vierailija
07.12.2007 |

Kiitti avusta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että 100cm on hyvät.

Meidän poika oli viime vuonna ekaa talvea (3,5v) laskettelemassa. Samat sukset menevät vielä tämän talven. Eli meidän pojalla sukset ovat 90cm, pituutta pojalla nyt vajaa 110cm.

Ensi talveksi täytyy ostaa 100/110 cm sukset. Todennäköisesti voi ostaa jo 110 cm, sillä poika on todella taitava rinteessä eikä hyödy enää suksien lyhyydestä samalla tavalla kuin harjoitellessa.

Nytten ollaan Rukalla viikon verran ja poika (4,5v) tulee jo taitavammin mäkeä alas kuin minä, joka olen lasketellut yli 10v. Nopeasti noi pikkuiset oppivat, kun halua riittää ja opettaa jo alusta alkaen oikein. Meillä iskä on laskettelunopettaja ja lisäksi poika on ollut hiihtokoulussa.

Ennen mäkeen menoa poika harjoitteli tasamaa hiihtoa pari talvea.

Vierailija
2/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavan pikku laskettelijan äiti! Kannattaisiko mielestäsi laittaa 3,5 v ensikertalainen heti hiihtokouluun? Ollaan menossa jouluksi Tahkolle ja olisi toive päästä nyt mäkeen. Itse olen vasta aikuisiällä aloittanut ja iskä on laskenut vaan vähän. Isosisko on tosi taitava teini-ikäinen ja hänet olen kyllä opettanut alussa itse. Tämä juniori on vaan kovasti rämäpää ja pelkään, etten itsekän pysy perässä... Onko muuta vinkkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saakka, että lapsi osaa itse turvallisesti tulla mäkeä alas niin ottaisin laskettelunopettajan yksityistunnin. Opeilla on taitoa opettaa pienikin laskemaan (ja usein ei tarvita kuin muutama yksityistunti).

3,5 v on kuitenkin vielä niin pieni, että hyötyy eniten yksityisopetuksesta. Ja voi omaan tahtiin edistyä, jos taitoa ja halua riittää. Ryhmä on kuitenkin vain niin hyvä kuin sen huonoin laskija. Eli ryhmässä mennään usein sen huonoimman taitojen mukaan.

Mulle on ainakin turvallisuus mäessä todella tärkeää. Ja myös se, että lapsi oppii jo alusta oikean laskettelutyylin. Tyylillä tarkoitan myös sitä, että vältetään mahdolliset polvivammat tai turhat kaatumiset.

Paljon riippuu lapsesta, että miten 3,5 v pystyy laskettelemaan. Kuitenkin alkuun siinä on noin pienellä kyse myös jalkojen voimasta, jotta saa auran pidettyä tarpeeksi suurena.

Mutta tsemppiä mäkeen!!!

Meillä ainakin koko perhe nauttii yhteisestä hiihtoharrastuksesta!

t. 3

Vierailija
4/6 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ajatellut, että yksityistunti/tunnit on varmasti hyvä investointi tässä vaiheessa. varsinkin, kun itseä jännittää aina esin hissi...

Vierailija
5/6 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
6/6 |
20.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 115 cm sukset ovat varmasti liian pitkät 115 cm aloittelijalle.

Periaatteessa suksien pitäisi lapsilla olla aloittelijalla mielellään jopa 20 cm lyhyemmät kuin mitä lapsen pituus on. Mutta ei hyvälläkään aloittelijalla saman pituiset kuin lapsi itse.

t. 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan