Onko kamalan iso 1-v poika, jos mitat 82cm ja 11,7kg?
Neuvolan täti tuumasi aamulla, kun pojan mitat laittoi koneelle, että on kyllä kaverilla kokoa, mutta minkäs teet.
Pahoitin tuosta mieleni, koska mielestäni poika on hyvinkin sopusuhtainen, lihaksikas ja ihan normaalin pituinenkin.
Kommentit (10)
Oma neuvolan täti ei ole ollenkaan kummastellut, kerran oli joku outo täti ja hän mainitsi koosta, mutta en jaksanut kiinnittää kommenttiin mitään huomiota. Ihana lapsi, ei mikään rääpäle, kasvaa hyvä itsetunto ja osaa pitää puolensa.
Turha sitä nyt on niin loukkaantua neuvolantätien sanomisista.
Tarkoitinkin, että meidän sarjaan olisi isokokoinen, mutta varmasti on vain geeniensä mukainen. Minulla on neljä lasta ja olen kyllä tietoinen, että lapsia on jo samassa sisarussarjassakin eritavalla kehittyviä ja kasvavia.
4
Ja en kyllä tykkää yhtään tuosta rääpäle-sanastakaan.
T. Hyvin puolensapitävän 5-v tytön (99cm, 14kg) äiti
Ei se koko ole yhtäkuin itsetunto. Kyllä tämä nyky-yhteiskunta sallii kaikenkokoiset - jos et ole ylipainoinen. Pienet ovat usein pippurisia.
Voi olla siro tai pienikokoinen, mutta ei rääpäle.
Ei ihmislasta. Ainakaan positiivisessa tarkoituksessa. ja totuushan on, että elintason kasvaessa isokokoiset ihmiset tulevat ennenpitkää olemaan valtaväestöä kehittyneissä maissa.
84cm ja 14kg. On tosi iso, mutta nyt ei painoa ole tullut 3kuukauteen yhtään lisää. Ollut tutkimuksissakin isokokoisuutensa takia, mutta kaikki ok. Painon tulo pysähty heti ku lähti liikkeelle.
Ei oo sulla iso poika, ihan sopivan kokoinen.
löytyy, eipähän olla ensimmäisestä kuumetaudista ihan kanttuvei. Oma tyttöni 1-v 13 kg ja 84 cm. Samankokoinen kuin minä aikoinani, että ehkä ihan normaalia.
9.3kg ja 74cm. Häneen nähden siis pitäisin minäkin isokokoisena. Mutta ei kai nyt mikään poikkeuksellisen iso kuitenkaan..?