Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mull on liika stressiä raskauden aikana!Mitä mä teen?

Vierailija
06.12.2007 |

stressaan stressistä aika pahasti,vaikutako vauvan?T:stressantunut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta, mäkin stressasin ja ihan syystä ja aika hyvätuulinen mukava muksu mulla silti on

Vierailija
2/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mietit, mitä stressaat ja voiko sen jättää tekemättä tai tehdä hitaammassa tahdissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kamala sterssi ekassa raskaudessa, mm mies alkoi käyttäytyä väkivaltaisesti, olin ihan yksin kaukana perheestä/kavereista, lapsella todettiin aivoissa jotain ongelmaa (ei sitten kuitenkaan ollut, mutta vasta syntymän jälkeen todettiin terveeksi) ja stressiä oli rahastakin, sillonen mies oli jonkin sortin narkkis (en tosin tiennyt, ihmettelin vaan mihin kaikki raha meni...) jne jne, kyl mua stressas, tukkakin läks päästä, mut ihan jees on munkin 5v lapsi

:)

Vierailija
4/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin on kasvanut tai pienikokoinen on (mut ei mitenkään huomattavan), mun niin oon mäkin.. ihan tasapainoinen ja onnellisen oloinen.

Vierailija
5/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi toteen mulla...

Eka lapsi ja raskaus en stressannut eikä mitään allergioita ja tokan kaa kauhee työstressi ja maitoallergia.

Tutuilla joku allergologi kertonut tälläistä yhteyttä, ei tietty mitään varmaa, mutta...

Stressaamatta ihan mahdoton olla. Jos olisin ollut saikulla, oisin stressannut henkisesti töitä kuitenkin. Onneks nyt äippälomalla " rentoutumassa" . Osaa arvostaa vaippa-arkeakin eri tavalla, kun ekan kanssa...

Vierailija
6/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei vaan voi mitään, jos elämäntilanne on rankka. Todennäköisesti lapsi voi hyvin ja kaikki menee kivasti. Toivottavasti rauhoittuu pikkuhiljaa. Yritä vaan sivuuttaa ja poistaa stressin syyt.

Vierailija
7/7 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa temperamenttiin ja herkkyyteen ja sellaisiin. Mutta eipä sille tosiaan mitään voi, jos tulee raskaita kuolemantapauksia raskausaikana kohdalle tai muuta kriisiä. Joitain asioita vaan ei voi sivuttaa ilman stressiä, ja se sitten vain kuuluu elämään, että sillä on vauvallekin vaikutusta.

Mutta turhista asioista ei tietty kannatakaan stressata. Tosin en mä usko, että se turhista asioista stressaaminen on ollenkaan samanlaista kuin vakavammista asioista stressaaminen. Eli tuo ensimmäinen on lyhytkestoisempaa, eikä siten niin haitallista. Mutta jos vaikka oma äiti tai puoliso kuolee, niin se stressi jatkuu raskauden loppuun asti ja on piinaavaa ja syvää. Sillä luonnollisesti on myös enemmän vaikutusta vauvaan. Näin vain olen itse maalaisjärjelläni päätellyt.