Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk syömiset, apua kaivataan!!!

06.12.2007 |

Eli meidän neiti 11kk ja risat ei suostu syömään karkeita ruokia kuin todella pieniä määriä, siis puhutaan nyt ihan teelusikallisista. Muutaman lusikallisen syö ja sen jälkeen sylkee kaiken ulos:( Olen yrittänyt purkkiruoat ja kotiruoat, mikään ei mene. Syö ainoastaan kaupan 5-6kk lihasoseita ja niistäkin kaikkein sileimpiä, eli samettisoseita. Olen ihan ymmälläni tämän neidin kanssa, annanko vain näitä karkeita ruokia enkä muuta? Nälkähän pienelle tulee, mutta olisiko siitä apua? Nyt olen aina antanut noita samettisoseita kun on alkenut sylkemään muita. Kommentteja ja neuvoja otan kiitollisuudella vastaan. Nimim. jästipään äiti;)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän sihtisuulla venyi myös hieman pidemmäksi karkeamman ruoan alottaminen. Ja koska poika oksensi kaiken syömänsä lopuksi pois jos yritti saada karkeampaa sisään, niin annoin useinmiten täysin sileää evästä, että jotain sai syötyä. Ja kokeilin aina vähän rakeisempaa. Mutta meillä tähän ongelmaan auttoi se että annoin pojalle " sormiruokaa" jota hän sai itse laittaa suuhun, ja koska sormiruoka on karkeampaa, alkoi siinä sitten maistua karkeapi ruoka muutenkin. Eli keittele vaikka porkkanaa, parsakaalia yms. mukavanvärisiä herkkuja mahdollisimman kypsäksi, jotta helppo murskata suussa. Ja vähän pehmentynyt päärynä on meillä ainaki suosikki. Puolet sormiruoasta löytyy tietysti lattialta, mutta kehitystäkin tapahtuu..:)

Vierailija
2/3 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meidän poika täytti 8kk aloin antaa niitä 8kk soseita, joissa oli rakeita. Ensin yski niitä mutta ei se kauan kestänyt, välillä sai myös niitä 5-6kk soseita, mutta kun ei ruvennut maistumaan paremmin ne 8kk soseet lopetin kokonaan antamasta niitä 5-6kk soseita. Oppi nopeasti syömään niitä 8kk soseita. Kun oli 11kk tarjosin yhtä yli 12kk sosetta ja tykkäsi. Niinpä käytin niitä ja 8kk soseita yhtäaikaa niin kauan kun niitä kotona oli ja nyt sitten enää pelkästää yli 12kk soseita. Hedelmä soseita saa joskus välipalaksi, mutta usein miten viilin. Lounas ja päivällis aikaan syödään näitä 12kk soseita tai kotiruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat lapset olleet tosi herkkäkurkkuisia ja jos ruoka on ollut liian karheaa ovat yökänneet sen pois. Ei siinä auttanut muu kuin odotella että kehittyvät niin paljon, että karkeampikin ruoka menee alas. Nuorempi on siis 11kk tällähetkellä ja syö ainoastaan hyvin hienonnettua ruokaa. Esikoinen oli samanlainen, mutta vähän päälle vuoden ikäisenä alkoi karkeammankin ruuan syöminen onnistua.

Eli ei kannata hätäillä - jos ei onnistu nyt niin kyllä se sitten myöhemmin rupeaa sujumaan. Tärkeintä kuitenkin että syö.

Tosin kannattaa sitä karkeamman ruuan syömistä harjoitella siinä ohessa. Meillä olen ensin syöttänyt ja sitten kun muut alkavat syömään, vauvakin saa esim. keitettyä riisiä jota voi sitten sormin poimia itse ja pistää suuhun. Alkuun käkisteli, mutta nyt se alkaa sujua.

Neuvolassa yleensä haluavat, että lapsia opetetaan syömään karkeita ruokia, mutta olet itse oman lapsesi syömisen paras asiantuntija. Oma äitini kertoi, että minun ollessa pieni neuvolassa käskettiin antamaan 3kk vauvalle " monipuolista kotiruokaa kuten esim. raasteita" . Eli silleen.