Konsteja mustan silmän hoitoon?
Karun näköinen... kaaduin ja kolahdin ihan naamalle asti, käsi on myös haavoilla vastaanotosta.
Millä tätä hoitaisi? Silmämuna ei ole verillä, luomi sen sijaan on mustelmilla ja ohimo ja poskipää ja luomi turvoksissa. Kylmällä olen hautonut, mutta onko muita konsteja?
Kommentit (44)
Eikö voi kaatua tai jotenkin muuten satuttaa itseään, kuin että olisi väkivallan uhri ? Te jotka syyttelette suotta, taitaa olla pumpulissa eletty.
Itse lueskelen apuja silmän mustelmaan joka todellakin tullut kaatumisesta ja vieläpä taksin lattialle :D Ei kait siihen ole kunnon apua kuin aika, kylmä ja vaikka hammastahna :D
Olen entinen väkivallan uhri, joten ikävät muistot tulevat ja todellakin sen huomaa mikä on käden jäljiltä ja mikä ei.
Itse käytin tätä Youkia. https://bellapuoti.com/nettex-youki-the-wound-healer-spray-haavan-paran… , parani alle viikossa ruhjeet ja musta alue.
Minäkin kaaduin ja löin silmäkulman, silmälasien sanka vääntyi, silmäluomi mustana, seuraavana päivänä laskeutui myös silmän alle. Mikä auttaisi.
Vetyperoxidia voi käyttää vaalentamiseen
Oikeasti ihmiset!
Kaikki, joilla on mustelmia tai mustia silmiä eivät ole perheväkivallan uhreja.
Minua on luultu työpaikalla tuollaiseksi vaikka olin sinkku ja asuin yksin koiran kanssa kun minulla oli silmä mustana kerran ja toisella kertaa huuli halki.
Kuulemma se, että hermostuin jatkuvasta kyselystä (vaikka olin jo kertonut mitä kävi) todisti sen että otan joltain turpaan, mutta haluan suojella tätä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmiset!
Minua on luultu työpaikalla tuollaiseksi vaikka olin sinkku ja asuin yksin koiran kanssa kun minulla oli silmä mustana kerran ja toisella kertaa huuli halki.
Kuulemma se, että hermostuin jatkuvasta kyselystä (vaikka olin jo kertonut mitä kävi) todisti sen että otan joltain turpaan, mutta haluan suojella tätä.
Olithan sinä jos koirasi sinua moksi. Suojelit koiraasi myös.
Oma koirani on muuten tosi raju leikkiessään ja kolhuja ja mustelmia on jalat täynnä. Joskus on pitkiä haavoja kun kynsi raapaisee sopivasta kohtaa.
Yksi kirottu sattuma on kun yhtä aikaa on menossa itse alas ja koira ylös ja kallo kalahtaa naamaan... Toinen se kun ravistaa itseään ja pieksää hännällään...
Jarppa kirjoitti:
Kuinka kauan musta silmä kestää todella, osa sanoo 1-2vk, osa muutaman päivän.
2pv vanha vamma, turvotus laski enimmäkseen, tilalle musta silmä, väri tumma violetti/osittain sininen hälventyen kohti ohimon suuntaa. Yläluomi kyllä vielä hieman turvonnut ja väri tummempi "nenän puolelta". Ei suoraa iskua itse silmään, suurempi vahinko nenään.
Milloin alkais kellertämään, mitään hoitokonsteja, kylmä?
Varmaan ikäkin vaikuttaa, minulla meni 4 viikkoa ja poskipään ruhje vei jopa 6 viikkoa ennen oli mitään näkyvää. Olen jo yli 50, joten varmaan ikä vaikutti. Luulin parantuvan nopeammin. Ja ei oikein millään meikillä peittynyt.
mun vaimo hakkas eilen mut, silmä musta, vituttaa, mitä teen?
Pyydä et ukkos läimäsee toiseenkin silmään?
Hei! Kaaduin naamalleni koiraa ulkoiluttaessani. Nyt nenä ruvella ja molemmat silmät kuin pandalla. Miestä ei ole. Syytänkö hakkaamisesta naapurin miestä vai ehkä postinkantajaa?
aika parantaa. Ja samalla kannattaa laihduttaa ja alottaa urheilu niin ei kaatuile , tai vaikka kaatus niin ei sentään naamalleen asti.
Yleensä vanhukset kaatuu naamalleen asti,ei hekään usein.
Itselläni auttoi Ardenin Eight Hour Cream, se kiihdyttää verenkiertoa. Tosiaan Hirudoidia ei uskalla laittaa lähele silmää millään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti ihmiset!
Meitä on näköjään useampia joita koira on vahingossa pahoinpidellyt. Itsellä ollut myös silmä ja huuli kertaalleen mustana koiran ansiosta. Toki on uskottu kun olen kertonut, mutta ne katseet ennen sitä...
HAHAHAHAHAAAA !!!!!!
"kaaduin" ???? Niinhän me kaikki "kaatuillaan :D :D :D :D :D . . . . .
Taisi käydä niin että ukko takoi umpion mustaksi ja nyt on seli seli-päällä :D :D :D :D :D :D
Kannattaiskohan olla vähemmän ärsyttävä, niin ei kävisi tuollaisia "kaatumisia".
Vierailija kirjoitti:
Pyydä et ukkos läimäsee toiseenkin silmään?
Näin ON ! Olisi sitten ulkonäkö tasapainossa kun molemmat kiikarit on mustana.
Osta peitevoide..oman ihon värinen tai tattoocover.
se mustelman päälle meikin alle.
kukaan ei huomaa mitään...
Mulla osui kulmakarvan tienoille isku. Siellä olikin verihyytymä. Nyt on komee, molemmilta kulmakarvan reunoilta valuu hienosti punaista nenän viereen. Ei ole mies jakanut. Olin saunanlautaiden alla ja pesin kaakelia. Konttasin takaperin ja nousin liian aikaisin, sitten jysähti. Ei ainakaan vielä hiruroid auta vaan valuttaa tavallaan vauhdilla mustelma alas. Toinen mitä en täällä tajua että jätä ukko, kun mätkii, on paska ukko sulla. Ap aloitus oli asiallinen mutta kun on joitakin että heitä ukko ulos. Pitääkö se olla ukko aina. Minä töppäsin ja pahasti. Mies veti pois jääpussi mukana. Oppikaa olemaan ihmisiksi. Kuinka paljon te naiset itse mätkitte, oudon kovia vastauksia. 783
Mulla on kissa, joka on aiheuttanut mulle parikin kertaa mustan silmän. Toisella kerralla se pyöri jaloissa niin, että kompastuin päin ovenkarmia. Toisella kertaa sen onnistui vahingissa (?) raapaista herkkää kohtaa silmäkulmassa.
Kotiväkivaltaahan se on.
Käytin peittävää meikkivoidetta ja ehostin tavallista runsaammin pari viikkoa.
Öisin sivelin hammastahnaa silmän ympärille.