Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla todettiin munasarjakysta. Kokemuksia? Olen nyt rv 7+6

05.12.2007 |

Kävin alkuraskauden ultrassa ja multa löydettiin toisesta munasarjasta 2 kystaa, toinen 5,1 ja toinen n 4 cm läpimitaltaan.

Kynekologi sanoi, että usein kystat häviävät itsestään, mutta entä jos ne eivät häviäkään? Kuulemma tilannetta vaan nyt seurataan, etteivät kasva suuremmiksi. En tajunnut kysyä, että mitäs sitten jos kasvavat? Joudunko leikkaukseen, vaikka olen raskaana?

Ja jos kystat pysyvät samanlaisina, tehdäänkö niille silloin mitään? Kyne myös sanoi, että saattavat puhjeta tai jotenkin kierähtää ympäri, ja sille ei oikeen voi sitten mitään. Kai mun kuitenkin pitää lääkäriin lähteä, jos kystat puhkeavat?

Olisko kenelläkään kokemusta kystista (varsinkin raskauden aikana)? Onko kaikki mennyt kuitenkin hyvin? Hävisivätkö kystat itsekseen?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole huolissasi, minulla on noita kystia ollut teini-iästä lähtien, sekä jokaisen neljän lapseni raskausaikana . Ne eivät mitenkään häiritse raskauttta eikä niistä ole vaaraa. Kystan puhkeaminen voi aiheuttaa kovaa kipua ja etenkin jos se kiertyy varren ympärille. Uskon, että silloin kyllä jo hakeudutkin lääkäriin !

Mutta älä siis ole huolissasi, voipi olla että seuraavalla kerralla ovat nuo kystat sinulla jo poistuneet ! Onnellista odotusaikaa (0= !!

-Mami

Vierailija
2/2 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin 2,5v sitten rv 6+6 kaksi suurta kasvainta (7,5x5,5 ja 5,4x3,8) oikeassa munasarjassa. Menin lääkäriin jatkuvan ripulin ja makakivun vuoksi, jos ne todettiin. Yliopistollisen sairaalan lääkäri " pelotteli" asialla, koska minulla oli kasvainvasta-aineet todella korkeat. Myöhemmin kuulin, että raskaus itsellään nostaa arvoja ja kasvaimet todettiin vaarattomiksi kystiksi clomien sivutuotteena. Niitä seurattiin ultralla raskauden edetessä ja kohdun ja vatsan kasvaessa, niitä ei enää näkyny. Raskaus ja synnytys meni hyvin ja kontrollissa 3kk synnytystä oli vain toinen kysta tallella sekin pienenä 2,4x2.

Nauti huoletta raskaudestasi. Voimia sinulle!! Hali

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla