Raskausdiabetes? Mitkä sen oireet on?
Olen raskaana ja nyt mulla on ruvennut olemaan ihme väsymyskohtauksia, mun mielestä just vähän sen jälkeen kun olen syönyt jotain hyvin hiilihydraattipitoista, esim rusinoita/pastaa.
Onkohan mulla raskausdiabetes? Ekassa raskaudessa ei ollut raskausdiabetestä. BMI on 30, että sen puolesta vois se tullakin...
Kommentit (5)
kun ei tuntunut tulevan vastaan mitään sopivaa. Kai saa kysyä? Ei sun tarvii vastata, jos et halua. Eikä tarvii avata koko ketjua.
Ap
se kehittyisi vasta raskauden jälkipuoliskolla. Mä oon vasta raskausviikolla 8, eli kai tää on vaan jotain muuta...
Ap
diagnosoida. Raskausdiabetesdg:n saa jos sokerirasituskokeessa arvo/arvot ylittävä raja-arvot. Sokerirasituskokeeseen joutuu bmi:n perusteella (sinun bmi:lläsi varmasti joudut, muistaakseni raja on jotain 25) tai jos virtsassa ilmenee sokeria.
Raskauspahoinvoinnin oireet ovat kyllä ihan samantyyppisiä kuin sokeriaineenvaihdunnan häiriöt, mutta ne voivat olla myös pelkkiä raskausoireita.
raskauksissa ja ekassa jäin kiinni siten, että sokeria erittyi virtsaan ja tokassa tehtiin viikolla 26 sokerirasitus ja siinä sokerit koholla. Jos sulla ei sitä virtsaan erity eikä paino nouse hirveää vauhtia, niin tuskin sitä on. Kysele terkkarilta.
osaatko käyttää muita kuin vauvalehden sivuja? googleta raskausdiabetes.
ja painoindeksi ei kyllä kerro kenelle se tulee ja kenelle ei. voi kulkea myös suvussa!
raskausaikana oireita vaikea erottaa raskauden oireista. väsymys voi johtua muunmuassa alhaisesta hemoglobiinista.