On huono tapa olla kiittämättä lahjan ostajaa joulu ja muista lahjoista.
Meiänki 5-vuotiasta joutuu muistuttamaan kiittämisestä, mutta usein muistaa kiittää muistuttamattaki.
Kommentit (16)
joululahjasta kiitä kuin joulupukkia. olettekos ihan pimeitä?
Mahtaisi lapsi ihmetellä kun ensin hössätään että pukki tulee ja tuo lahjat ja sitten kiitos siitä lahjasta pitäisi soittaa Pirjo-tädille.
mikäli lahja on täysin vääränlainen tai muuten epäsopiva. Täytyyhän sitä lahjan antajan edes vähän paneutua siihen lahjan hankintaan.
Kun olin itse lapsi niin kiitin lahjan antajaa ja niin kiittävät omatkin lapseni.
joulupukkiin tekee minusta tyhmän ja epäempaattisen?
t: 5
On eri asia, jos pakettiin kirjoittaa (vaikka tutullakin käsialalla) esim. Helsingin pukki tms. Mutta jos kirjoitan pakettiin oman nimeni, olisi kyllä ihan kohteliasta kiittää. Omat lapseni opetan tietenkin kiittämään lahjoista ja 3v saakin sen tehdä tänä jouluna.
Siis että joulupukin tuomista lahjoista täytyykin sitten yhtäkkiä ruveta kiittämään sukulaisia? Onko hassumpaa kuultu? ;)
Ilman muuta lapset opetetaan hyvätapaisiksi ja kohteliaiksi, lahjoista ja kaikesta muustakin täytyy osata kiittää. Mutta ei kai nyt sentään joululahjoista?
Ja miksi joku laittaa pienen lapsen pakettiin antajaksi oman nimensä? Jos vanhemmat ovat halunneet välittää lapselleen joulupukkiperinteen, on minusta törkeää mennä tekemään noin vain siksi, että pelkkä antamisen ilo ei itselle riitä, vaan erikseen pitää vielä saada selväksi, että juuri MINÄ olen tämän paketin antanut...
Vanhemmat voivat kiittää niitä sukulaisia ja ystäviä, jotka antavat joululahjoja lapsille. Lapset voivat kiittää itse sitten, kun ovat sen ikäisiä, etteivät enää usko joulupukkiin.
Ei meidän 3v. kiittele muuta kuin pukkia! Kaikki lahjat tulee pukilta.
Muuten kyllä kiittelee ja on siihen opetettu.
Sitten tietysti kiittelee niitä keltä lahjat on oikeasti saatu, kun kasvaa, ja tajuaa ettei sitä pukkia ole..
TIETYSTI " JOULUPUKIKSI" PUKEUTUNUTKIN VOI OLLA YKSI LAHJOJEN OSTAJISTA, KOSKA ON USEIN JOKU SUKULAINEN. " JOULUPUKKI" ON SATUA!
suurin osa lahjoista tulee perheeltä, sukulaisilta, kummeilta ym. Jotta voivat sitten kiittää OIKEITA IHMISIÄ ja tuottaa näin heillekin iloa. Ja myös muistella jälkeenpäin, että " tämän kirjan sain mummilta viime jouluna. Se on tosi kiva" Ja mummille tulee taas tosi hyvä mieli.
Muutaman lahjan antaa sitten joulupukki, jotta tämän sadun ilosta voivat myös nauttia. Minusta on jotenkin kurja, jos kaikki lahjat menevät jonkun joulupukin piikkiin. Ikäänkuin niiden eteen ei kukaan oikea ihminen olisi nähnyt vaivaa.
Me vanhemmat kiitämme lahjojen ostajia " vastalahjalla" . Lapset saavat lahjoja joulupukilta. Ainoa ja tasan ainoa, jota joululahjoista kiitetään on MUMMI, koska muut lahja on JOULUPUKILTA.
no 5 hyvä ja kannatettava asenne.
olivat ne sitten peräisin kummeilta, mummoilta tai keneltä hyvänsä.
Kyllähän perheen 9-vuotias jo osaa kiittää, ajatella kummille lahjaa jne, ja toki kiittääkin kummia lahjasta mutta kyllä näille pienemmille se on joulupukki, joka lahjat tuo ;)
Haluan vain kuulla vanhemmilta jos lahja on ollut erityisen mieluisa, muuten ei tarvitse niihin lahjoihin enää palata.
Annan ne vain ja ainoastaan antamisen ilosta.
t. täti ja kummitäti
kiitos kuuluu hyviin tapoihin!!!!!!