Alkuraskaus ja " ilmavaivat" ??
Hei!
Onkohan muita, kellä raskauden alussa vatsa ja suolisto on täynnä ilmaa??
Itselläni menossa nyt 6+ jotain ja nämä ilmavaivat ovat olleet riesana jo viikonpäivät ainakin. Tuo ilma tuolta mahasta tulee välillä aina ulos joko röyhtäisyjen muodossa tai sitten siinä toisessa muodossa, mutta sitten se olo vasta tukala onkin kun se ei tule ulos... Olen jo miettinyt pitäskö apteekista hakea jotain cuplatonia tai disfatylia (vai mitä ne ilmakuplanhajottajat nyt olikaan nimeltään?) oloa helpottamaan..
Jos teillä on vastaava ollut, niin kuinka kauan näitä ilmavaivoja kestää?? Sinne synnärille saakka?
T: Milia 6+4
Kommentit (3)
Itselläni kyllä esikoisen aikana helpotti.
Menin loppu raskaudessa syömään tavallista jäätelöä ja yöllä heräsin hirveisiin vatsakipuihin. Kävely oli ainoa mikä helpotti. Luulin että synnytys käynnistyy mutta totesin sitten ilmavaivoiksi :D Siitä eteenpäin siirryin vähälaktoosiseen / laktoosittomaan ruokavalioon. Raskauden jälkeen kyllä helpotti.
Nyt on rv 10+4 ja ilmaa kertyy edelleen ( kertynyt alusta asti) tosi helposti.
Runsas juominen, liikunta ja kuitupitoinen ruoka auttaa kyllä mulla vähäsen.
ja silloin 2v5kk sitten lisääntyneet ilmavaivat olivat raskauden alkamisen merkki. Alussa vaivat olivat kovemmat ja lopussa niitä ei enää ollut. Kärsivällisyyttä=) Nyt toivoisin taas kärsiväni niistä...
Mulla ollu kans alkuraskaudesta asti melkein päivittäin noita ilmavaivoja+närästystä. Mulla tosiaan kestänyt ne alkuraskaudesta aina tähän asti. Ei kyllä kivoja ollenkaan. Mä en oo mitään kokeillu muuta ku närästys lääkettä, mut sillä ei oo kovinkaan suurta helpotusta tullut. Toivottavasti sulla ikävä vaiva menee ohi:)
-Butterfly- rv 25+4