Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!Kalkkeutunut ja lokeroineen istukka!!!!!!

05.12.2007 |

Kävin eilen ultrassa ja lääkäri sanoi istukan olevan kalkkeutunut! Viikkoja eilen 38+1 ja vauvan painoarvio 2500g. Lääkärin mielestä mitään hätää ei ole kun virtaukset olivat hyvät.Onko muilla ollut samanlaista ja onko synnytys käynnistetty sen takia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatisin pian uuden tarkistuksen ja joko käynnistyksen tai TODELLA hyvät selonteot (jopa kirjalliset) ettei kalkkeutuminen vaikuta mihinkään.

Ainahan yleensä sanotaan, että kalkkinen istukka ei toimi enää täysillä, eikä se siitä enää ainakaan paremmaksi muutu.

Eli itse varmaan vaatisin käynnistystä.

Mulla käynnistettiin, kun istukka näytti kalkkiselta, mutta viikkoja oli jo 41+3.

Vierailija
2/3 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynnistettiin synnytys rv 39, kun lapsivettä oli liian vähän, eli epäiltiin, ettei istukka toimi kunnolla. Myöhemmin kävi ilmi, että istukka oli kalkeutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lääkärissä viikolla 32. Lääkäri totesi, että istukassa on näkyvissä kalkkeutumista ja degeneroitumista. Ymmärsin, että se on ihan normaalia jo tässä vaiheessa raskautta. Istukkavirtaukset olivat kuitenkin hyvät eli vauva saa edelleen ravintoa. Lääkäri ei tuntunut millään tavoin huolestuneelta istukasta (yksityinen erittäin kokenut lääkäri).